Perussyy tuohon tukkoisuuteen lienee juuri tuo virisofta..
Sanoisin että ei ole, vaan perussyy on termarit ja niiden toimimattomuus. Auton moottori ei ole lämmennyt pitkään aikaan siihen lämpötilaan, että poltto olisi käynnistynyt. Eli ihan ensin pitää varmistaa että moottori lämpenee mielellään yli 80 C:een.
Jos pöntön ottaa pois (ja ohjelmoi sen pois), ongelma poistuu, mutta autosta tulee paku = polkaisulla savupilvi perään, mielestäni lähes kuvottavaa. Lisäksi auto paikallaan käydesä alkaa haisemaan.
Jos ecu ohjelmoidaan oikein, ei pakoputkesta tule savua yhtään enempää kuin vakionakaan. Jos mosasta otetaan kaikki irti niin täyskaasulla savuttaa kyllä. Haju, jos jättää kat:n paikoilleen ei pakokaasujen haju muutu mihinkään alkuperäisestä. Jos kattikin poistetaan haju on tosiasia.
Toinen vaihtoehto on pestä se, ja tehdä sen jälkeen pakkoregeneroinnilla pesuajo. Tuolla on satu hyviä tuloksia eikä maksa kuin osan tuosta uuden pöntöön hinnasta.
lisäksi pitää muistaa, että hehkut, termarit ja kaasuläppä pitää olla kunnossa. Muuten ei pakopoltto mene päälle. Noista joskus takavuosina kirjoittelin Bemaristiinkin.
yllä myös tärkeät asiat jotka tulee varmistaa