Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE:

E39 523 kampiakselin asentotunnistin ongelmaa 27.05.2018 11:07 #6188

Eli kysymys on 05/1998 E39 523sen kampiakselin asentotunnistimesta. Niitä on tässä muutaman vuoden aikana vaihdettu useampi.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ? Ihmettelen vaan että mikä noita antureita rikkoo ? Onko laatu noin heikkoa vai mistä tuo mahtaa johtua ?

04/2012 (KL-varaosa - tarvike anturi)
11/2015 (KL-varaosa - alkuperäinen BMW)
05/2016 (KL-varaosa - takuu alkuperäisen tilalle)
11/2017 (VDO anturi)
05/2018 --> vaihto tulossa

Kuten listasta näkyy kärry syö noita antureita kuin leipää. Kun anturi alkaa hajoamaan niin oireet ovat samat eli sammuu lämpimänä pienillä kierroksilla esim. liikennevaloissa eikä lähde heti käymään. Joskus ei lähde käymään, pitää sahata jonkin aikaa jne. INPA:lla luettu vikakoodit moottorista joka kerta ja aina se sama vika eli 83 ”engine speed/crankshaft position sensor”. Kun anturin vaihtaa uuteen niin vika poistuu, kone pelaa ok eikä vikakoodeja enää tule moottorista.

Edellisellä kerralla kun anturi temppuili 2017 tuli mieleen, että voiko oireet johtua hapettumisesta liittimissä, joten puhdistin liittimen imusarjan alla PRF 6-68 aineella huolellisesti, irrottelin ja laitoin kiinni liitintä useamman kerran, mutta eipä auttanut. Samat oireet jatkuivat jo samana päivänä. Heti kun vaihdoin anturin uuteen niin kaikki ongelmat hävisivät.

Mittasin varmuuden vuoksi vielä latausjännitteet ja ne pysyy hyvin 14V paikkeilla (1000 - 3000 rpm), eli jännitteet kai ok.

Saakos tuosta anturista muuten jotenkin mitattua onko kunnossa ?

Marko

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 523 kampiakselin asentotunnistin ongelmaa 05.06.2018 15:59 #6200

Nyrkkisääntöhän on, että tarvikeantureita ei ikinä enää. Laatu niissä alkaa olla ihan mitä vaan.
Mutta miksi yksi orggiskin (onko varmasti Original BMW Teile?) on mennyt.
Jukka Kilpiö, jäsen nro 731, kotisivut www.jakiltech.fi FRM korjaukset, DME, DDE kloonaukset

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 523 kampiakselin asentotunnistin ongelmaa 06.06.2018 23:38 #6205

Niin tai kaksi alkuperäistä anturia, ensimmäinen ostettu ja toinen takuuseen, KL-varaosasta. Sitä en sitten tiedä oliko ne alkuperäisiä oikeasti, mutta sellaisina ne minulle myytiin. Hintaa anturilla taisi olla joku 140 euroa.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 523 kampiakselin asentotunnistin ongelmaa 11.02.2019 18:02 #6765

Itellä ollu samaa ongelmaa tässä, yks tarvike ja yks alkuperänen siihen perään, molempien kesto vajaa vuos. Aluks tarvike oli iha kokeilus et miten käy mut orkkiksel kävi ihan samalla tavalla. - 97 E39 528

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : KYR-12. Syy: Täydennys

E39 523 kampiakselin asentotunnistin ongelmaa 12.02.2019 14:57 #6768

Nämä M52 kampuratunnistimet, jotka toimii 5 V jännitteellä on ongelmallisia. Jos haluaa kestävämmän, retrofittaa muutossarjalla 12 V toimivan M52TU:n tunnistimen.

bavarian-board.com/uploads/kbannon/SI__M..._Position_Sensor.pdf

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.145 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top