Kesärenkaista

Foorumit Yleinen Tekniikka ja varusteet Kesärenkaista

Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)
  • Julkaisija
    Artikkelit
    Seppo Hietaranta
    Osallistuja

Taisi jäädä aloitettu keskustelu sinne vanhalle foorumille. Oli juttua Goodyear Eagle F1 asymmetric2-renkaista. Kyselin joskus käyttökokemuksia ja kun niitä ei juuri löytynyt, ainakaan negatiivisia, niin ostin sellaiset. Kirjoittelin omia kokemuksiani ensimmäisen ja toisen kesän jälkeen, taisi nimimerkki Haviskin sellaiset omaan E39:iinsä hankkia?

Omani olivat koossa 235/45 17. Ajoin niillä kolme kesää, aika tasaisesti. Nyt kun ne eilen otettiin viimeistä kertaa alta pois, olin ajanut niillä noin 36 tkm ja pintaa oli jäljellä 3 mm. Ajosuorite on ajettu pääosin Etelä-Suomen valtateitä pitkin.

En voi haukkua renkaita, olivat tosi hyvät. Erityisesti märän kelin ominaisuudet vakuuttivat. Ajoin ensimmäisenä kesänä moottoritiellä hiljaisena hetkenä testimielessä runsasvetisissä urissa. Ajatus oli testata milloin auto nousee vesipatjan päälle. Vettä oli urissa todella runsaasti ja oma pokka loppui noin 140 km/h vauhdissa kesken. Auto meni vielä asfaltissa kuin juna. Renkaat olivat myös varsin hiljaiset. Nyt viimeisenä kesänä kun kulutuspinta oli käynyt jo niukaksi huomasin renkaiden uraherkkyyden kasvaneen selvästi.

Seuraavan kerran kun olet kesärengasostoksilla, tässä ei olisi huono vaihtoehto. Itse tein kuitenkin kaupat Contin Sportcontact vitosista, kun sain niin hyvän tarjouksen. Niistä minulla ei ole mitään kokemusta, aloitetaan keväällä puhtaalta pöydältä.

Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)
    • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Foorumit Yleinen Tekniikka ja varusteet Kesärenkaista