Ehdotan että kerhotallin varausjärjestelmää muutettaisiin siten, että varaajan tiedot olisivat oletusarvoisesti aina täysin julkisia. Eli pakollisia tietoja olisi aina nimi ja puhelinnumero. Ja ne näkyisi jokaiselle kirjautuneelle automaattisesti.
Perustelen tätä sillä, että tämä systeemi palvelisi pidemmän päälle jokaista tallinkayttäjää;
Esimerkiksi tilanne, jossa remontti sattuu ns. ”kusemaan” pahemman kerran, ja auto on jumittumassa syystä tai toisesta nosturille. Sellaisessa tilanteessa iskee stressi, jolloin jokainen haluaisi ottaa puhelun seuraavalle nosturille tulevalle, joka on mahdollisesti tulossa 50km päästä vaihtamaan öljyjä autoonsa. Veikkaan että moni tällaisessa tilanteessa ymmärtää/joustaa, ja kiittää että sai puhelun asiasta ennenkuin vasta toteaisi paikanpäällä että munilleen meni reissu. Vaikka näin ei pitäisi käydä, on näissä hommissa mahdotonta etteikö tällainen tapaus osuisi joskus omalle kohdalle. Itse olen tullut useita kertoja hallille siten, että olen joutunut odottamaan 1-2 tuntia omaa vuoroani kun autot on olleet nosturilla vielä levällään.
Toinen tilanne on sellainen, jossa joutuu perumaan oman varauksensa – sanotaanko vaikka klo.15-22. Ja samalla huomaa että joku on tehnyt varauksen heti oman perutun varauksen jatkoksi, esim. myöhäisillaksi klo 22-24. Tällaisessa tilanteessa olisi mukava soittaa sille ”myöhäisajalla” tulijalle, että halli onkin vapaana jo aikaisemmin.
Kolmas tilanne on sellainen, että olet tulossa hallille jonkun muun tekemän pitkän kymmenen tunnin varauksen perään. Tällöin olisi mukava soittaa luurilla tälle edelliselle varaajalle etukäteen, että onko remppa venymässä vai sopiiko tulla heti kun oma varattu aika alkaa.
En ole vielä keksinyt, ketä tällainen anonyymi varaussysteemi lopulta palvelee. Itse sivustohan on jo salasanojen takana, joten tässähän ei kenenkään tietoja jaella julkiseen nettiin. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että jos joku ei tällaisessa systeemissä halua antaa puhelinnumeroansa näkyviin, sietää jo tarkemmin kysellä että miksi?