Auto ajettu 107600km ja ollut mulla reilun kuukauden, ehtinyt ajaa noin 1500km, alkoi nykiä edellis viikolla tasaisella 100km/h vauhdilla 6.vaihteella, 5km ajoin pienemmällä vaihteella vauhti koko ajan pudoten. 150km päästä auto Hinausautolla kotiin. Ajaen talliin 20 metriä. Olin ihan varma että vain tulpat tai puolat rikki. 3. Sylinterin tulppa oli pahasti karstoittunut ja musta. Musta oli myös 4. Muut siistejä kun ottaa huomioon että ne oli 5 vuotta vanhat. Tulpat ja puolat vaihdoin tosiaan uusiin ja kone kävi hienosti, paremmin kuin koskaan. 5km ajoa ja alkoi pätkiä taas matalilla kierroksilla 6. Vaihteella. Kohtaus meni ohi muutamassa minuutissa kun pääsin taajama nopeuksiin. Nyt kone käy epätasaisesti. Tekis mieli avata uudestaan ja kattoo minkä indeksin suuttimet. Jos olen ymmärtänyt oikein niin 11 ja 12 hyviä ja näitä siellä tuskin on. Suuttimien vaihto onnistuu minulta mutta kuka ohjelmoimaan sen numerosarjan?? On kyllä kamalan hintaisia nuo suuttimet! Puolat oli muuten kaikki uusittu vuonna 2012 tai ainakin valmistettu. Toinen vaihtoehto on viedä auto keskiviikkona vianetsintään KäyttöAutoon 96 eur tunti. Kahden tunnin aika varattu. Kommentteja kaipailen.