BMW Tietoutta
BMW 501/502/502 Baur Cabrio - 501/502
 
BMW 501
BMW 501 coupe
BMW 502
BMW 502 coupe

Barokkienkelimallit olivat ensimmäiset suuret sedanmallit Toisen Maailmansodan jälkeen BMW:n mallistossa. Mallisto esiteltiin Frankfurtin autonäyttelyssä vuonna 1951. Moottoreina käytettiin kauniskäyntisiä kuusisylinterisiä rivimoottoreita sekä V8-moottoreita, jälkimäinen kokonaan alumiinivalua.

 
Tekniset tiedot
malli moottori 0-100 km/h huippunop. km/h valm. vuodet valm. määrä
501 M337/1 27 s 138 km/h 10/1952-1958 n/a
501 A/B M337/2 23 s 145 km/h 6/1954-1958 n/a
501 (2,1 l) M337/3 n/a 145 km/h 1955-1958 n/a
501-V8 M502 17,5 s 160 km/h 6/1957-1958 n/a
501 coupe   n/a 140 km/h 1955 4
502 M502 17.5 s 165 km/h 9/1954-6/1957 n/a
502 (2,6 Liter) M502 17.5 s 166 km/h 6/1957-9/1958 n/a
502 M502 15 s 170 km/h 6/1957-9/1958 n/a
502 (2,6 Liter) M502 17.5 s 160 km/h 9/1958-1962 n/a
502 (2,6 Luxus) M502 17 s 165 km/h 9/1958-1962 n/a
502 (3,2 Liter) M506 14 s 170 km/h 9/1958-1962 n/a
502 (3,2 Super) M502 14 s 180 km/h 9/1958-1962 n/a
502 coupe   n/a 160 km/h 1955 26
 
Lisätietoja
 
Kuvia
 
BMW 501
 
BMW 501 sisätilat
 
BMW 501 kojelautaa
 
BMW 501
 
 
Teknisiä piirroksia
 
BMW 501 runkorakenne
 
BMW 501 moottoritila
 
BMW 501 läpivalaisukuva
 
BMW 501 huoltokohteita
 
BMW 501 6-sylinterinen moottori
 
BMW 501 V8-moottori
 
BMW 501 V8-moottori halkileikattuna
 
BMW 501 V8-moottori halkileikattuna edestä
 
 
 
Palaa listaan
FacebookTwitterGoogle BookmarksRSS FeedPinterest
Pin It

KERHOTUOTTEET

Scroll to top