BMW 501 BMW 501 coupe BMW 502 BMW 502 coupe
Barokkienkelimallit olivat ensimmäiset suuret sedanmallit Toisen Maailmansodan jälkeen BMW:n mallistossa. Mallisto esiteltiin Frankfurtin autonäyttelyssä vuonna 1951. Moottoreina käytettiin kauniskäyntisiä kuusisylinterisiä rivimoottoreita sekä V8-moottoreita, jälkimäinen kokonaan alumiinivalua.
Tekniset tiedot |
malli |
moottori |
0-100 km/h |
huippunop. km/h |
valm. vuodet |
valm. määrä |
501 |
M337/1 |
27 s |
138 km/h |
10/1952-1958 |
n/a |
501 A/B |
M337/2 |
23 s |
145 km/h |
6/1954-1958 |
n/a |
501 (2,1 l) |
M337/3 |
n/a |
145 km/h |
1955-1958 |
n/a |
501-V8 |
M502 |
17,5 s |
160 km/h |
6/1957-1958 |
n/a |
501 coupe |
|
n/a |
140 km/h |
1955 |
4 |
502 |
M502 |
17.5 s |
165 km/h |
9/1954-6/1957 |
n/a |
502 (2,6 Liter) |
M502 |
17.5 s |
166 km/h |
6/1957-9/1958 |
n/a |
502 |
M502 |
15 s |
170 km/h |
6/1957-9/1958 |
n/a |
502 (2,6 Liter) |
M502 |
17.5 s |
160 km/h |
9/1958-1962 |
n/a |
502 (2,6 Luxus) |
M502 |
17 s |
165 km/h |
9/1958-1962 |
n/a |
502 (3,2 Liter) |
M506 |
14 s |
170 km/h |
9/1958-1962 |
n/a |
502 (3,2 Super) |
M502 |
14 s |
180 km/h |
9/1958-1962 |
n/a |
502 coupe |
|
n/a |
160 km/h |
1955 |
26 |
|