Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE:

Bemaristi 2/2020 ja diagnostiikkaohjelman käyttö 28.10.2020 12:56 #7757

Hei,
Bemaristi lehdessä 2/2020 oli kirjoitus (Jukka Kilpiö) jarruremontista ja sitten siinä oli käytetty ohjelmaa, jolla oli päästy Munchenin koneelle ja edelleen päivitettyä sähköinen huoltokirja jarruremontista. Onko kerholla tuo ohjelma käytössä ja jos on niin, mitkä ehdot ja toimintamallit sen käytöstä, jos esim itse teen noita huoltoja, kuten olen tehnyt? Vai voisiko tuollaisen edistyksemmän (jolla saa tehtyä myös nuo huoltokirjan päivitykset) jostain hankkia omalle koneelle ja mitähän maksaa?

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Bemaristi 2/2020 ja diagnostiikkaohjelman käyttö 29.10.2020 08:17 #7759

Tuossa on kyse BMW:n AOS (Aftersales Online system), jota tarjotaan ei merkkiliikehuolloille veloitusta vastaan.
Sen saa käsittäkseni kaikki autokorjaamoyritykset Euroopassa, jolla on VAT tunnus ja tarvittavat laitteet (lähinnä ICOM NEXT liityntäadapteri).
Vuosikustannus on luokkaa 4500 euroa (+ tuo boxi n 800 eur), jos haluaa tuota koko ajan käyttää. Sitä voi käyttää myös tuntiveloituksella.
Itse asiassa omassa F25:ssa ei edes ole sähköistä huoltokirjaa tehtaalta tullessa (liian vanha malli). Olen sen ominaisuuden sinne itse koodannut.
Jukka Kilpiö, jäsen nro 731, www.jakiltech.fi FRM3/DME/EGS kesätarjouksia

Bemaristi 2/2020 ja diagnostiikkaohjelman käyttö 29.10.2020 11:27 #7760

Kiitos, onkohan kerholla ko. sovellutus käytössä? Mulla on F11, ja sellaista vuosimallia, että siinä on sähköinen huoltokirja

Bemaristi 2/2020 ja diagnostiikkaohjelman käyttö 29.10.2020 16:16 #7761

Kiitos, onkohan kerholla ko. sovellutus käytössä? Mulla on F11, ja sellaista vuosimallia, että siinä on sähköinen huoltokirja

Kerho ei ole autokorjaamo, eikä tule = ei mahdollisuutta tuohon.
Asia ei muutenkaan ole yksinkertainen. Joka tekee huoltotoiminnan tietokantaan, allekirjoittaa, että huoltotoimenpide on tehty BMW:n standardien mukaisesti. Kuka vastaisi siitä, jos kerhon "leima" olisi autossa, jonka tekijästä ei olisi tietoakaan.
Jukka Kilpiö, jäsen nro 731, www.jakiltech.fi FRM3/DME/EGS kesätarjouksia

Bemaristi 2/2020 ja diagnostiikkaohjelman käyttö 12.03.2021 09:28 #7947

Terve, itsellä on AOS tunnarit ja itse olen tehtaan huoltokirjaan huollot kirjannut omasta F11:sta - sieltä löytyy kyllä ihan seikkaperäiset ohjeetkin huoltojen tekemiseen, eli voi hyvällä omalla tunnolla noita tehdä ja allekirjoittaa. Huollot ei näy tietty autossa, kun linkkiä ei ole tehtaalle - tuo vaatii nimenomaan tuon ICOM:n ja ISTAn käytön.
Löytyykö siis keltään tuota BMW orggis kooderia täältä Etelä-Suomessa -myöskin EDC iskareiden koodaus autoon vaatii näköjään yhteyden tehtaalle, jotta ne saavat oikean sw version.
btw. kooderi on Schmiedmann:lla 507eur (sis alv). www.schmiedmann.fi/fi/bmw-f11lcitouring/...tuote=81-31-2-360-88 - käyttö vaatii AOS:ssa lisäksi aikavelotteisen lisenssin ostamisen, alkaen 9e/h.

• Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.087 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top