Iltaa taas pitkästä aikaa!
Eilen mökiltä kotiin ajellessa otti ja jätti välille. Viitostiellä ohituskaistalla asuntovaunua juuri sivuuttamassa, kun kerrasta kone mykäksi. Check control ilmoitti fuel injenction system. Ei ollut kiva jarrutella siitä Hobbyn perään ja vetää pientareelle, kun mersu puuskutti takapuskurissa kiinni.
Oma ennakkoaavistus oli kuskin alla pohjassa oleva siirtopumppu. Hinausauto tuli Mikkelistä ja toi vuokra-Astran tullessaan, jolla perheen kanssa parin tunnin odottelun jälkeen siis kohti kotia. Hinauspalvelu vei potilaan Mikkeliin Motopajalle, josta tänään maanantaina varmistettiinkin vian olevan siirtopumpussa.
Tankin pumppu olikin vaihdettu reilu vuosi sitten (36 tkm) ja polttoainesuodatin on ajettu 51 tkm. Nämä molemmat alkuperäisosia, joten vikakohteita arpoessa kävin läpi polttoainepumpun releen, itse siirtopumpun, mahdolliset anturiviat ja kaikki vielä kalliimmat
Huomenna kiinni menee Boschin pumppu, jolla hintaa oli aika lailla, 280 euroa. Merteil ja KL-varaosat myyvät pumppua hintaan noin 160 euroa, sen valmistajasta minulla ei ole tietoa. Bosch ei ymmärtääkseni ole tuon pumpun alkuperäisvalmistaja, mutta toivotaan että kestäisi silti.
Jälkiviisaana soimaan itseäni, etten ollut vaihtanut tuota pumppua, vaan uskoin myyjää joka sanoi vaihdattaneensa pumpun n. 100 tkm jälkeen. Nyt autolla on ajettu hieman yli 230 tkm, mutta onko noiden pumppujen elinikä sitten tuon reilut sata tkm?