Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE:

E39 530dA touring vm. 2002 28.12.2015 13:45 #2596

Kerhotallilla on (tekemäni) ulosvetäjä/sisääntyöntäjä E39 touringin isoille takakelkan puslille. Tosin olen modannut sen sopimaan myös E61 puslille, mutta muistaakseni en mitään sellaista tehnyt joka olisi heikentänyt sopivuutta E39:lle.

-Mikko

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 2002 06.01.2016 18:32 #2634

Tuli ajeltua Saariselän reissu ilman isompia ongelmia. Alusta on nyt hyvä.

Huomasin kuitenkin paluumatkalla, kun pakkanen oli aika kireää (reilu -20 astetta), että valojen suuntaus oli täysin alas. Autossahan on tasonsäätö ja xenon-valot. Kun valot laittaa päälle, korkeudensäädön moottori ajaa valoja ylös alas, kunnes ne jäävät sopivaan asentoon ja suuntaus on hyvä. Tämän huomaa selvästi jos on pysäköinyt seinän eteen, kun valokuvion yläraja näkyy terävänä. Nyt pakkanen jähmetti mekanismia niin paljon, että tuota alun ylös alas-liikettä ei tapahtunut lainkaan. Valot jäivät näyttämään aivan alas. Kotona parkkihallissa suuntaus toimi jälleen normaalisti.

Tukivarsijumppaa tehdessäni huomasin, että liitekuvan osan 9:n yhteydessä oleva muovinen yhdystanko oli poikki. Eli anturilla ei ole mitään yhteyttä tuohon pieneen metalliseen sauvaan, joka on alatukivarressa kiinni. Tällä ei kai voi olla asian kanssa mitään tekemistä, mutta ajattelin kokeilla tulostaa tuon muoviosan 3D-printterillä. Itse anturi maksaa yli satasen.

Onko muilla kokemuksia tällaisesta pakkasjämähtämisestä? Vai onko kyse jostain muusta kuin kylmästä? Luulisi valojen tuottavan lämpöä niin paljon, että mekanismi ei jämähtäisi.

Vai onko tämä oire jostain tulevasta, eli meneekö kohta ne säätötangot sieltä umpioista?
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 2002 15.04.2016 21:07 #3094

Onhan näillä kiva ajaa, mutta 14-vuotiaan käyttöauton, olkoonkin vain 216 tkm ajettu, pitämisessä luotettavassa kunnossa on omat kulunsa. Erityisesti, jos ei uskalla tiettyjä töitä tehdä itse.

Niinpä ennakoivasti vaihdatutin Original teile vesipumpun, termarin ja tiivisteen. Tämä lysti maksoi töineen 532 euroa (osat 230 euroa). Uusi pumppu on metallisiipinen INA. Asentaja oli töitä tehdessään huomannut välijäähdyttimessä reiän, eli siinäpä on seuraava homma valmiina odottamassa. KL-varaosat, Merteil ja Schmiedmann eivät välijäähyä myy, joten vaihtoehdot ovat Laakkonen (varma valinta) tai Ebay (ties mikä valmistaja).

Takakontissa odottaa vaihtoa myös Lemförderin taka-apurungon puslat. Tuntuu vain olevan todella vaikea löytää itselle sopivaa vapaata aikaa kerhotallilta...
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 2002 19.04.2016 19:12 #3129

Jaa niin, jäipä mainitsematta yllättävästä sijaisautosta tuolla vesipumppua vaihtaessa.

Aamulla kun vein autoa sinne, olin paikalla 5 min ennen avautumista. Odottelin siinä sitten noin 2-3 m päässä ovesta, että tulevat aukaisemaan. Joku minuutti minun jälkeeni paikalle tuli keski-ikäinen mies Passatilla. Ukko kiilasi surutta piikkipaikalle ja alkoi rynkyttää kahvaa, kovasti tuntui olevan kiire. Kun ovi tultiin avaamaan, passat-mies sitten otti heti tilanteen haltuun järjettömällä hössöttämisellä ja hermostuneella jankuttamisella. "Passattiin 200 tuhannen huolto eli öljyt ja jotain muuta jos tarve on jos huoltokirjassa sanotaan ja jos pitää vaihtaa... Olin varannut sijaisauton ja pitää lähteä heti". Omistaja ei ollut siinä paikalla ja asentaja ei ikkunasta nähnyt yhtäkään vapaata sijaisautoa. Passattimiehellä alkoi pulssi nousta ja ukko tamppasi jalkaa lattiaan siihen malliin, että Justiinakin jäisi toiseksi. Asentaja soitti omistajalle, että onko vapaita sijaisautoja. Oli kuulemma yksi, mutta se oli rakennuksen toisella puolella, joten asia kunnossa.

Passattimies rauhoittui, mutta itselläni alkoi pulssi nousta, kun sijaisautoksi osoittautui se talon toisella puolella aamuauringossa ihailemani E32 750i. Täysnahat ja nätti kuin mikä. Jep jep, meikä siitä sitten bussipysäkille odottelemaan. Arvatkaa tiedustelenko ensi kerralla sijaisautoa?
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 2002 03.05.2016 20:34 #3234

Tänään meni taka-apurungon puslat uusiksi. Olin hankkinut Lemförderit bemariosat.fi-verkkokaupasta jo aiemmin talvella. Olivat muuten heillä halvempia, kuin Saksassa, 52,50 euroa kappale.

Vanhat puslat olivat alkuperäiset ja vajaa 218 tkm ajetut. Yksi näytti yllättävän hyvältä, kaksi oli melko lailla halkeamilla ja yksi oli pahasti repeillyt. Lyhyen ajorupeaman jälkeen voi todeta, että auto on paljon hiljaisempi, tieääniä ei jyristele takaa samalla tavalla enää läpi. Samaten esim. siltojen saumojen täräyttelyt ovat historiaa.

Nyt on alusta uusittu laatuosilla muuten, paitsi takapään pyöräntuennan osat. Ne pitää hankkia joskus kesän aikana, kunhan saa taas laitettua euroja sen verran sivuun.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 2002 26.05.2016 14:31 #3383

Ja vasta tänään sain aikaiseksi ehtiä kerhotallille vaihtamaan jo talvella eteen ostettuja kallistuksenvakaajan tukikumeja. Tämä olikin helppo nakki. Miten muistelen, että 530i touringissa repsikan puoleinen tukikumi olisi ollut pirun ahdas vaihtaa? Onko tämä diesel siitä seudulta erilainen, koska tässä ei ollut mitään tuskailua?

Pohjamuovit pois, koiranluut alapäistään irti ja sitten vaan vaihto. Simppeliä.

Mutta mitä ihmettä on tapahtunut tuolle välijäähdyttimen alareunan takapuolelle?? Kuva on huono, koska kännyn kamera on huono. Siitä kuitenkin näkyy selväksi ihan mekaaninen vaurio, joka siis hikoilee jonkin verran. Varsinaista vuotoa ei oikein ole, nestettä ei tarvitse lisätä koskaan. Siinä kennon takana oleva suojamuovi on täysin ehjä, eli minun järkeni mukaan tuon vaurion on täytynyt syntyä sellaisessa asennustilanteessa, jossa flektin ympärillä oleva muovi on ollut irti. Kommentteja? Tuon kai voisi jopa yrittää korjata?
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : hietase.

E39 530dA touring vm. 2002 27.05.2016 12:48 #3387

Käytin tänään leimalla, läpi ilman huomautuksia. Inssi kyllä sanoi harkinneensa korjauskehotuksen antamista kuskin puolen sivupeilistä. Siinä kun on nesteet tummuneet aika tavalla ja kuva näkyy aavistuksen kahtena. Pitäisi alkaa metsästämään uutta, onhan tuo vaivannut jo ainakin vuoden, eikä taida itsestään parantua :cheer:
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 2002 15.06.2016 10:02 #3458

Tuon kai voisi jopa yrittää korjata?


Laitoin vauriokohtaan Permatexin Permapoxy kemiallista metallia. Hieman epäilyttää kuinka pysyy, mutta katsotaan. Tuo vauriokohtahan on mahdotonta hioa kaikilta kohdiltaan karheaksi, eikä jäähtydysripojen väleistä saa edes kunnolla puhdistettua. Seurataan kuinka pysyy kiinni ja loppuiko hikoilu.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 2002 01.09.2016 20:49 #3835

10 viikkoa ja noin 6000 km myöhemmin ollaan siinä tilanteessa, että cooleri pysyy ulkopinnaltaan täysin kuivana. Permatexin tuote tuntuisi pitävän.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 2002 26.09.2016 21:57 #3937

Iltaa taas pitkästä aikaa!

Eilen mökiltä kotiin ajellessa otti ja jätti välille. Viitostiellä ohituskaistalla asuntovaunua juuri sivuuttamassa, kun kerrasta kone mykäksi. Check control ilmoitti fuel injenction system. Ei ollut kiva jarrutella siitä Hobbyn perään ja vetää pientareelle, kun mersu puuskutti takapuskurissa kiinni.

Oma ennakkoaavistus oli kuskin alla pohjassa oleva siirtopumppu. Hinausauto tuli Mikkelistä ja toi vuokra-Astran tullessaan, jolla perheen kanssa parin tunnin odottelun jälkeen siis kohti kotia. Hinauspalvelu vei potilaan Mikkeliin Motopajalle, josta tänään maanantaina varmistettiinkin vian olevan siirtopumpussa.

Tankin pumppu olikin vaihdettu reilu vuosi sitten (36 tkm) ja polttoainesuodatin on ajettu 51 tkm. Nämä molemmat alkuperäisosia, joten vikakohteita arpoessa kävin läpi polttoainepumpun releen, itse siirtopumpun, mahdolliset anturiviat ja kaikki vielä kalliimmat :(

Huomenna kiinni menee Boschin pumppu, jolla hintaa oli aika lailla, 280 euroa. Merteil ja KL-varaosat myyvät pumppua hintaan noin 160 euroa, sen valmistajasta minulla ei ole tietoa. Bosch ei ymmärtääkseni ole tuon pumpun alkuperäisvalmistaja, mutta toivotaan että kestäisi silti.

Jälkiviisaana soimaan itseäni, etten ollut vaihtanut tuota pumppua, vaan uskoin myyjää joka sanoi vaihdattaneensa pumpun n. 100 tkm jälkeen. Nyt autolla on ajettu hieman yli 230 tkm, mutta onko noiden pumppujen elinikä sitten tuon reilut sata tkm?
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 2002 27.09.2016 02:27 #3938

Siirtopumpun OEM-valmistaja Pierburg. Tuo Boschin paketissa oleva todennäköisesti sama, jossa todellisena valmistajana TI Automotive. Aikoinaan Made in Germany, viimeisen parin vuoden aikana siirtynyt Made in Poland kategoriaan.

Varsin erikoista, että siirtopumppu porsii täydellisesti laakista, yleensä oireilee ensin paineiden laskuna, kuten rajoitinta vasten ajaisi. No toivotaan, että ei ole kuitenkaan muuta isompaa.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Clavurion.

E39 530dA touring vm. 2002 27.09.2016 21:12 #3944

En ole mitään ihmeempiä oireita huomannut. Ehkä kiihtyvyys 5-vaihteella n. 100 km/h nopeudesta on ollut aikaisempaa laiskempaa, on tullut usein tiputettua sportille ennen ohitusta, jotta laatikko vaihtaa 4-vaihteen sisään. Liekö tuo liittyy sitten asiaan?

Toinen mitä olen hieman ihmetellyt, on hienoinen kitinä joka ilmaantui tuossa loppukesällä. Mielestäni se tuli etupäästä, jota ihmettelin koska kaikki ilmastoinnin ja moniurahihnan rullat, kiristäjät yms. on vaihdettu uusiin alkuperäisiin tai SKF:n osiin alle 40 tkm sitten. Jos kitinä on nyt loppunut, niin mahtoi sitten olla pumppu joka äänteli?

Auto korjattiin Mikkelin Motopajalla, joka on Bosch-korjaamo. En ole kysynyt mitä kaikkia vikakoodeja siellä oli, mutta ilmoittivat arvailuni osuneen oikeaan. Uudella pumpulla heti käyntiin.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : hietase.

E39 530dA touring vm. 2002 28.09.2016 10:18 #3947

Ei se sport asento vaihteessa vaikuta siihen pumpun ikään se vaan oli tullut matkansa päähän.
F26 xDrive20d TwinPower

EX:E60 535DA M-Sport "Individual Moonstone metallic+Merino Platinum+PianoBlack"

-Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 2002 28.09.2016 20:13 #3950

Ilmaisin itseäni tuossa edellä hieman epäselvästi. Olen siis itse vetänyt kepin vasemmalle, jotta laatikko pudottaisi viitoselta neloselle. Jos on D-asennossa lähtenyt kiihdyttämään satasen vauhdista siten, ettei laatikko vaihda alas, on meno ollut mielestäni aiempaa verkkaisempaa. Ehkä se on vain tunne, eikä todellisuutta.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 2002 02.11.2016 22:13 #4118

Osuva oli ajoitukseni, kun pari viikkoa sitten varasin talvirenkaiden vaihtoajan tälle päivälle. Tuumasin pelata varman päälle, kun viikonlopuksi oli tiedossa Itä-Suomen reissu, mutta lumi tulikin tänne etelään.

Varsinainen kirjoitukseni aihe on kuitenkin se, miten 235/45 17 Continentalin Sportcontact 5:t olivat kuluneet taka-akselilla ihan älyttömästi. Keväällä oli joka nurkassa pintaa 9 mm. Nyt edessä 6 mm ja takana vain 3-4 mm! Mulla ei ikinä ole ollut akseleiden välillä noin isoa kulutuseroa, eikä myöskään ole yhdessä ajokaudessa kulunut 5-6 mm kulutuspinnasta pois. Enkä todellakaan ole antanut runtua. Kesän aikana kilometrejä tuli noin 16 tkm. Renkaat ovat kuluneet ihan tasaisesti ja paineet ovat olleet ohjekirjan mukaiset.

Ainoa poikkeama aikaisemmista ajosuoritteista muilla kesärengasmerkeillä oli se, että vedin noin 1350 kg asuntovaunua noin 2500 km. Pohjois-Ruotsin tiet eivät häävissä kunnossa olleet kun tarpeeksi pohjoiseen mentiin, mutta voisiko muka vaikuttaa noin selvästi?

Mitä mieltä olette, onko ollut ihan tavanomainen kuluminen tälle renkaalle, vai sattuiko kohdalle huono erä?
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 2002 03.11.2016 04:56 #4119

Varsinainen kirjoitukseni aihe on kuitenkin se, miten 235/45 17 Continentalin Sportcontact 5:t olivat kuluneet taka-akselilla ihan älyttömästi.

Puslat alkaneet antautua ja/tai pyöränkulmat ovat vitaksellaan?

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 2002 03.11.2016 20:44 #4124

Taka-apurungon puslat vaihdettu Lemförderin pusliin keväällä osapuilleen samaan aikaan, kuin kesäkumit menivät alle.

Narinahelat ovat kyllä vaihtokunnossa ja aikomus on vaihtaa taakse kaikki tukivarretkin, kunhan veronpalautukset tulevat tilille. Viime talvena säädätin kaikki pyöränkulmat arvoihin. Joten olettamukseni on, erityisesti tasaisen kulumisen perusteella, että pyöränkulmat ovat kunnossa taka-akselillakin.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 2002 03.11.2016 20:48 #4125

  • Havis
  • Havis hahmo
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Jäsen 1999 lähtien
  • Viestejä: 302
Ai kun olis vanhan foorumin tarinat vielä tallessa ja Rainingon Jaskan kokemukset E39:sta veturina, niin siitä ois nähny mitä paino koukun perässä tekee renkaiden kulumiseen. Mutta kun jotkut halus että se tieto ei ole säilömisen arvoista...
Käyttö BMWHarraste BMW:t
BMW 523iA -08 (E60 LCI)-
ex BMW 520i -02 (E39 LCI)ex BMW 525 -81 (E12)
ex BMW 523i -96 (E39)ex BMW 2500A -70 (E3)

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Havis.

E39 530dA touring vm. 2002 03.11.2016 22:20 #4126

Jaska R ei enää kirjoittele tänne, vai?

Eikö se ollut tahatonta, että vanhan foorumin tekstit hukkuivat uudistuksessa? Vai tiedettiinkö se etukäteen, että näin käy?
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 2002 12.12.2016 18:12 #4351

Viime viikolla meni taakse uudet pallonivelet (Original teile) ja integral linkit (Lemförder). Hain Laakkoselta myös uudet pultit ja mutterit. Integral linkit ostin Fixukselta, toinen oli tehty Saksassa ja toinen Kiinassa. Mielenkiinnolla seurataan onko laatueroja kestoiän suhteen.

Alkuperäisillä oli ajettu 236 tkm ja ajotuntuma parani huomattavasti. Takapään tukivarret ovat tulossa Saksasta Profiteileltä...
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 200 01.03.2017 21:52 #4765

Jahas ja tänään amatööri jatkoi seikkailujaan BMW:n pyöräntuennan maailmassa. Suorat ja bumerangin muotoiset tukivarret, sekä koiranluut kera työkalujen kyytiin ja heti aamusta kerhotallille. Tarkoituksena vaihtaa takapää uusiksi kerralla, koska kaikki tukivarret ovat alkuperäiset noin 240 tkm ajetut viidentoista vuoden takaa.

Koko hommahan meni ihan muniin puhalteluksi. Ensinnäkin en ollutkaan varannut mukaan 16 mm kiintoavaimia, enkä sellaisia löytänyt talliltakaan. Niinpä yhtäkään tukivartta ei vaihdettu, eikä myöskään koiranluita. Vaihdoin ainoastaan kallistuksenvakaajan tukikumit. Että semmoinen tapaus :whistle:

Lisäksi olin kokonaan unohtanut, ettei ilmaperäisen touringin bumerangin muotoista tukivartta saa vaihdettua ottamatta iskaria pois edestä. Ei helevata. Vaikka olisi ollut 16 milliset mukana, olisin jättänyt nuo väliin. Takaiskarin paikoilleen laitto on aika v-mäistä puuhaa yksinään.

Onnistuneen reissun kruunasi motarilla ohi ajaneesta autosta lentänyt kivi, joka teki älyttömän häränsilmän suoraan kuskin naaman kohdalle. Heti levikkeelle ja teippi päälle ja suoraa reittiä kaupan parkkihalliin korjauttamaan sitä. 80 euroa siinäkin köyhtyi.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 200 07.04.2017 21:12 #4972

Kevät etenee ja kesärenkaatkin pyörivät jo alla. Edellusen viestin kosmiset häränsilmät on korjautettu ja 16 mm kiintoavaimet kaivettu esiin. Kyllä tämä tästä.

Saksasta tuli paketti jos toinenkin. Tilasin kaikki jarruosat uusiksi, Aten valmisteita. Ensimmäinen paketti oli muuten täydellinen, mutta etujarrupalojen tilalla olikin Mersun palat. Günther hoiti homman reklamaation jälkeen asiallisesti: oikeat palat tulivat ilman lisäkustannuksia, eivätkä halunneet virheellisesti lähetettyjä takaisin. Käsijarrukengät hain Laakkoselta, kun sain vinkin ettei niissä mikään muu kuin Original Teile tahdo oikein toimia. Ei ne marmorillakaan ihan kultaa maksaneet, reilut 70 euroa.

Taidan laittaa jarrut ihan pihahommina ensi viikolla, vaikka olisihan se mukavampi nosturilla kerhotallilla. Taitaisi myös olla mukavampi vaihtaa nuo taka-akselin tukivarret jarrulevyn ollessa irti, joten ehkä menen sittenkin kerhotallille.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 2002 18.04.2017 22:07 #5046

Piti pääsiäisenä vaihdella jarrut, mutta mutta meni liiaksi lammas-punaviini-linjalle. Jotain sain kuitenkin turattua, eli vaihdoin viallisen tummentuvan sivupeilin ja moottoriöljyt. Nosturilla ollessa sitten huomasinkin polttoainelinjastossa vuodon.

Vuotopaikka on noin 20 cm dieselpumpun takapuolella, juuri sellaisen kiinnityspannan kohdalla. Ilmeisesti pannan sisällä on muhinut kosteus ja yksi kolmesta linjasta vuotaa hieman. Kaikki liitokset olivat kuivat. Tuota en ala itse turaamaan, vaan laitatutan pajalla.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 2002 24.04.2017 18:28 #5074

Vein auton laitettavaksi sellaisilla saatesanoilla, että katsovat ne polttoainelinjat kaikki tarkasti ja epäilyttävät vaihtoon. No kuten arvata saattaa, eihän tuo näkyvä vuotopaikka ainoa huono kohta ollut. Tankilta siirtopumpulle saakka meni kaikkinkolme linjaa uusiksi. Onpahan kunnossa nyt. Pumpulta koneen suuntaan näytti hyvältä.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : hietase.

E39 530dA touring vm. 2002 24.04.2017 19:21 #5075

Vaihtoiko ne myös ohuemman Webaston syöttöputken, joka ei näy tuossa kaaviossa?

www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP...-530d&diagId=16_0432

Jäikö tuo haaroituskappale alkuperäisenä?

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 2002 25.04.2017 14:11 #5079

Ohuempi Webaston putki vaihtui myös, samoin se jakotukki. Nämä meni originaaleilla putkilla, mutta joku lyhyempi putki tankin päässä piti tehdä metritavarasta, kun Laakkonen toimitti väärän osan. Olivat lennättäneet Ruotsista jotkut molemmat kaaviossa näkyvät putket, mutta kumpikin oli malliin jossa ei ole tehdasasenteista Webastoa. Tällaista minulle kerrottiin.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 2002 25.04.2017 22:10 #5081

Lähinnä halusin varmistaa, että sen jakotukin tilalle ei tehty mitään omaa patenttia. Siinä toisessa väliyhteessä on kuristus, eli ei ole pelkkä haroitin.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 2002 25.04.2017 22:34 #5083

Se jakotukki vaihdettiin uuteen osaan. Pitää tarkistaa oliko se alkuperäinen vai tarvike ja jos oli tarvike, sisältääkö sen kuristuksen.

Mitäs tuosta seuraa, jos tilalla on osa josta kuristus puuttuu?
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E39 530dA touring vm. 2002 25.04.2017 23:33 #5084

Perustilanteessa (paluun polttoaine viileää) suurempi osa paluuvirtauksesta menee jakotukilta kohti tankkia, kun pääosan pitäisi päätyä takaisin siirtopumpun tulopuolelle. Kun paluun poltoaine lämpenee ja virtaa jäähdyttimen kautta, paluuvirran pitäisi päätyä pääsääntöisesti takaisin tankkiin, mutta päätyykin siirtopumpun tulopuolelle, eli polttoaineen lämmöt nousevat.

translate.google.ca/translate?hl=en&sl=r...cats.com/doc1062058/

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Clavurion.

E39 530dA touring vm. 2002 26.04.2017 19:07 #5091

Jakotukki myös Laakkoselta, joten tämä asia on kunnossa.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Sivu luotiin ajassa: 0.295 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top