Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE:

E61 525d xdrive touring 2008 28.08.2024 21:52 #9233

Tarve siirtyä manuaalivaihteiseen autoon, sekä pitkäaikainen haave nelivedosta ajoivat autokaupoille. Otsikon lossi tuli tänään kotipihaan.

Auto on tuotu Saksasta vuonna 2015 noin 137tkm ajettuna. Suomessa on ollut käytännössä kaksi omistajaa ja kilsoja nyt noin 317 000.

Ei mikään kaunein kukkanen, mutta tuntuu teknisesti jämptiltä. Huollettu kattavasti.

Tarkoitus olisi pari vuotta pitää... Kuvia ym. sitten myöhemmin.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring, E39 530dA touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E61 525d xdrive touring 2008 29.08.2024 10:35 #9234

Ensihavaintoja:

- kulutus nelivedoksi pieni, 500 km matkalla mitattu maantiekulutus 5,2 l sadalla
- yllättävän paljon meluisampi kuin e39, erityisesti rengasmelu ja tuulen suhinat kuuluvat, moottori ei niinkään
- ajotuntuma paljon ketterämpi kuin entisessä, tuntuu selvästi kokoaan pienemmältä
- vasen käsi sekoilee koko ajan vakkariviikseen, kun pitäisi vilkuttaa
- ajotietokoneen käyttö tulee kyllä aiheuttamaan harmaita hiuksia :-/
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring, E39 530dA touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E61 525d xdrive touring 2008 29.08.2024 18:14 #9236

  • Havis
  • Havis hahmo
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Jäsen 1999 lähtien
  • Viestejä: 327
Kuis olet sopeutunut näihin "keksintöihin".

- Vilkkuviiksi palautuu aina keskelle. Tuulilasin pyyhkimessä se ei niin haittaa kun sadetunnistin toimii ku ajatus, muita asentoja ei juurikaan tarvitse. Tähän tottuu aika pian, itseäni ei moinen kauaa haitannut.
- Moottorissa ei taida olla öljyn mittatikkua
- Kaikki hoidetaan I-Driven kautta. Ja täytyy toivoa ettei CCC yksikkö pimene. I-Driveen kyllä tottuu, ei se niin paha ole ku mitä puhutaan.
- Kojelaudan suulakkeiden lämmönsäätö I-driven takana. Tosin itsellä kun se säätö on pari napsua sinisellä, siihen ei ole tarvinnut käytännössä sen jälkeen puuttua.
- sadetunnistin aktivoidaan omasta napista. Minusta tää on hyvä muutos. Voi tehdä kertapyyhkäisyn ilman että sadetunnistin menee joka kerta pois päältä

Samaa mieltä tuosta ketteryydestä. Onko ohjaus nopeampi vai mikä lie.
Kuten myös äänieristyksestä. E6x tuntuu päästävän ääntä ovitiivisteistä, ehkä. Kun on niin herkkä tien karkeudelle, mitä taas E39 ei juurikaan ollut. Sitä voi koittaa parantaa voitelemalla tiivisteet, jos ne siitä turpoaisi ja tiivistäisi paremmin.
Sulla ääntä voi toki tulla nelivedon voimansiirrosta
Vakkarin säätö ratissa on 100 kertaa helppokäyttöisempi ku toi viiksen tynkä. Mutta senkin oppii vuosien mittaan.

Toivotaan hyväntuulisia kilometrejä uuden kulkineen parissa.

P.S. Tähän sitten sopii hyvin vain Boschin sulat. Kaikissa muissa on joku ihme istuvuusongelma apukuskin sulan kanssa.
Käyttö BMWHarraste BMW:t
-BMW 523iA -08 (E60 LCI)
ex BMW 520i -02 (E39 LCI)ex BMW 525 -81 (E12)
ex BMW 523i -96 (E39)ex BMW 2500A -70 (E3)

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Havis.

E61 525d xdrive touring 2008 29.08.2024 20:22 #9237

No vilkkuviiksi on ihan ok, siihen tottui heti. Sen sijaan pyyhkijäviiksen logiikkaan en ole vielä päässyt sisään, tässä ei taida olla sadetunnistinta, vaan perinteinen tihku.

Vakkarissa on entiseen iso parannus se "iso työntö" muuttaa seuraavaan tasakymppiin ja "pieni työntö" on vain pykälän.

Öljytikku on! Tässä on M57 mottina, toki hieman eri versio kuin entisessä. Eikä imusarjassa ole läppiä tehtaan jäljiltä.

En tiedä onko tuossa radio/mediapuolessa jotain häikkää, kun siitä kojelaudassa olevasta "radionupista" ei soitin käynnisty, vain volumeen vaikuttaa sen jälkeen, kun laittaa i-driven kautta päälle. Radio ei muutenkaan toimi kuten pitäisi, sillä joitakin harvoja asemia löytyy vain taajamassa, maantiellä ei mitään. Antennivahvistin on vaihdettu tähän 2019 ja sen jälkeen kokeiltu myös toisella (toimivaksi varmistetulla), ja lopputulos on sama. Avain toimii kaukosäätöisenä ihan hyvin. Jostain sitä vikaa pitäisi alkaa paikallistamaan.

Puhelimen onnistuin jopa parittamaan auton USB:n avulla, mutta jostain syystä kun valitsee AUX-valikosta ja sieltä USB-vaihtoehdon, ei musiikki kuitenkaan tule. Auton mukana tuli joku erillinen mokkula joka on keskikonsolissa kotelossa. Siitä lähtee AUX in-liitäntään 3,5 mm jakki ja sitten usb. Niiden avulla saa puhelimesta musiikin, mutta äänenlaatu on selvästi huonompi kuin CD-levyltä ja yhteys katkeilee vähän väliä.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring, E39 530dA touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E61 525d xdrive touring 2008 07.09.2024 22:46 #9240

Lyhyt tilannepäivitys.

Entisten omistajien kuittipinosta löytyi huoltolappu vuodelta 2019 Dynotest tuning centeristä Oulun seudulta. Viimeisellä rivillä seisoi "moottorin optimointi" 450€ tekijänä "Antti". Yritin sähköpostilla saada jonkun tuolta kiinni, mutta viesti palautuu. Facebookin perusteella firma on yhä olemassa, mutta en ole itse naamakirjan käyttäjä, joten yhteystiedot ovat yhä kateissa. Jos jollain lukijalla on mahdollisuus kaivaa tuolta vaikka joku puhelinnumero, niin saa laittaa yv:nä.

Vein lossin Jukalle Tuusulaan piuhan päähän. No virisoftahan sieltä tietysti löytyi, mutta myös dpf on jonkin verran vastapaineiden raja-arvojen väärällä puolella ja kaasuläpästä on vikakoodi.

Kaasuläppä ei myöskään reagoinut, vaikka ISTAlla sitä yritti ohjata. On vissiin jumittunut auki, koska moottorin sammutus tuottaa aina melkoisen jurskahduksen. Vaikea kuvailla tarkemmin muutoin, kuin että moottorin sammutus ei kuulosta sivustyneeltä...

Kaasuläpän ympäristö näkyy olevan hikoilleen öljysumun (?) peittämää, joten pitää selvittää olisiko kyseessä vain liittimen kaapeli kontaktihäiriö tai läpän mekaaninen jumi karstan vuoksi.

Jos putsit ei auta niin täytyy vaihtaa uuteen. Sen jälkeen sitten kai yrittää dpf:n polttoa, se kun ei kai onnistu, jos kaasuläpästä on vikakoodi.

Ja jos oikein menee lepikkoon, niin onkos lukijoilla kokemuksia näistä dpf:n sisään ruiskutettavista avaajista (ilman että tarvitsee irrottaa putkistosta)?
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring, E39 530dA touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E61 525d xdrive touring 2008 09.09.2024 20:15 #9241

  • Havis
  • Havis hahmo
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Jäsen 1999 lähtien
  • Viestejä: 327
Onko autossa jotain käyntihäikkää vai ihan muutenko vaan tutkit huoltohistoriaa?

Googlen mukaan vois päätellä että kyseinen yritys on yhdistetty Mekonomen ketjuun. Sitä tahtoo tapahtua nykypäivänä.

www.mekonomen.fi/shops/dynotest-center-o...ekonomen-autohuolto/
Käyttö BMWHarraste BMW:t
-BMW 523iA -08 (E60 LCI)
ex BMW 520i -02 (E39 LCI)ex BMW 525 -81 (E12)
ex BMW 523i -96 (E39)ex BMW 2500A -70 (E3)

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Havis.

E61 525d xdrive touring 2008 10.09.2024 15:26 #9242

Ei mitään häikkää, toimii hyvin. Halusin vaan varmuuden vuoksi käyttää piuhan päässä.

Millä logiikalla tmän huollontarpeen ilmaisin toimii, onko se pelkkä km tai aika, vai onko jotain sensoreita muutakin kuin jarrujen? Eli jos esim. nollaisin moottoriöljyn mutta en kuitenkaan vaihtaisi sitä, niin näyttäisikö ajotietokone taas täysiä kilometrejä, vai huomaisiko järjestelmä vanhat öljyt?
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring, E39 530dA touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E61 525d xdrive touring 2008 10.09.2024 19:11 #9243

Ei se niin viisas ole että se tietää minkälaiset litkut siellä koneessa on. En kyllä nollaisi ellen vaihda öljyjä.
F26 xDrive20d TwinPower

EX:E60 535DA M-Sport "Individual Moonstone metallic+Merino Platinum+PianoBlack"

-Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E61 525d xdrive touring 2008 10.09.2024 19:46 #9244

No en minäkään, mutta mistä sitä muista tietää.

Kysyin siksi, että yhdestä kuitista löytyi vikakoodimaininta "VTG oil wear", jonka jälkeen jakolaatikon öljyt on vaihdettu. Eli jos ymmärrän tuon sanoman oikein, niin jollakin tavalla järjestelmä pystyisi monitoroimaan ainakin jakolaatikon nesteitä.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring, E39 530dA touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E61 525d xdrive touring 2008 10.09.2024 20:53 #9245

  • Havis
  • Havis hahmo
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Jäsen 1999 lähtien
  • Viestejä: 327

No en minäkään, mutta mistä sitä muista tietää.

Kysyin siksi, että yhdestä kuitista löytyi vikakoodimaininta "VTG oil wear", jonka jälkeen jakolaatikon öljyt on vaihdettu. Eli jos ymmärrän tuon sanoman oikein, niin jollakin tavalla järjestelmä pystyisi monitoroimaan ainakin jakolaatikon nesteitä.


Oisko tuolla lisää infoa.

www.bmwforum.fi/viewtopic.php?t=10821
Käyttö BMWHarraste BMW:t
-BMW 523iA -08 (E60 LCI)
ex BMW 520i -02 (E39 LCI)ex BMW 525 -81 (E12)
ex BMW 523i -96 (E39)ex BMW 2500A -70 (E3)

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Havis.

E61 525d xdrive touring 2008 10.09.2024 22:01 #9246

No jaa, en ole varma, kiitos kuitenkin.

Pitää tehdä vähän perushuoltoa tuohon. Selvittelin vähän missä mitäkin on ja onhan noita eroja vanhaan verrattuna. Esimerkiksi ilmansuodatin on tungettu vieläkin pöllömpään paikkaan ja pa-suodatin on jostain syystä siirretty konehuoneesta auton alle.

Onkohan tässäkin sama proseduuri sen vaihtamisen kanssa, eli odottelua virrat päällä, jotta siirtopumppu saa sen täytetyksi? Jonkun videon aiheeseen liittyen löysin, mutta siinä ei moisesta puhuttu mitään.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring, E39 530dA touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E61 525d xdrive touring 2008 11.09.2024 09:46 #9247

Ei se niin viisas ole että se tietää minkälaiset litkut siellä koneessa on. En kyllä nollaisi ellen vaihda öljyjä.

Vua on! Autossa ei ole öljyntasoanturia, vasn öljynlaatu. Samalla toki mittaa tasoa myös
Jukka Kilpiö, jäsen nro 731, www.jakiltech.fi FRM3/DME/EGS kesätarjouksia

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E61 525d xdrive touring 2008 11.09.2024 18:36 #9248

Jukka, pitääkö tämä siis ymmärtää niin, ettei huollontarveilmaisinta pysty huijaamaan? Eli jos joku päättäisi vain resetoida vaikkapa moottoriöljyn vaihtovälin, niin asettuisiko tietokoneen näyttö näyttämään täysiä kilometrejä vanhoilla litkuilla?

No, minä vaihdan öljyt silti, tiedänpähän sitten varmuudella milloin ja mitä sinne on laitettu. Edellisen omistajan kirjanpidon mukaan öljyt on vaihdettu viime maaliskuussa ja niillä on ajettu 6000 km. Tietokoneen mukaan öljynvaihtoon on matkaa 26 000 km (huh!).
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring, E39 530dA touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E61 525d xdrive touring 2008 12.09.2024 20:43 #9249

Tein kerhotallilla perushuollon.

Moottoriin meni Liqui Molyn 5W-40. Suodattimeksi Mahle, jonka pakkauksessa tuli mukana kaikki kolme O-rengasta ja propun prikka. Netistä löytämäni varma "tieto" täyttömäärästä 6,7 l ei pitänyt paikkaansa. Tikku ei edes kastunut.

Ilmansuodatinkaan ei ollut siellä missä luulin, olin katsonut jonkun väärän videon. Siinähän de oli käytännössä samassa paikassa kuin e39:ssä. Huoltokirjanpidon mukaan se oli vaihdettu 80 tkm sitten vuonna -19. Sille se kyllä näyttikin! Tilalle meni Knecht.

Raikkarit olivat myös aika kaameassa
kunnossa. Myös tänne uudet Knechtit.

Pa-suodatin oli Mahle jossa vuoden 2017 merkinnät. Kirjanpidon mukaan se oli laitettu 100 tkm sitten vuonna -18. Knecht tuli myös tähän.

Moottoriöljyn huoltovalon onnistuin resetoimaan tripin avulla ilman ongelmia. Sen sijaan en löytänyt tripin takaa tai idrivestä valikkoa, jolla resetoida raikkarit, pa-suodatin tai ilmansuodatin. Youtuben videoiden mukaan raikkarit pitäisi tulla tripin takaa, mutta mulla ei löydy. Onkohan ne koodattu pois tms?

Resetoin kyllä vehicle checkin, kun oletin sen olevan "huolto".
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring, E39 530dA touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E61 525d xdrive touring 2008 13.09.2024 09:01 #9250

Juu, jos nolla, niin kilsat menee sinne kolmen kympin hujakoille. Hetken, kun ajaa, anturin tiedon perusteella alkaa pudottaa lukemaa. Noin se on suunniteltu.
Jos vaihtaa öljyt ja sen jälkeen vetää lämä tiskissä, lukema putoaa silloin rasitusolettaman takia.
Jukka Kilpiö, jäsen nro 731, www.jakiltech.fi FRM3/DME/EGS kesätarjouksia

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E61 525d xdrive touring 2008 18.09.2024 22:22 #9252

Matkahuollon saapui ja huoltohommat pääsevät jatkumaan ensi viikolla.


Tarkoitus on vaihtaa viallinen kaasuläppä. Tilasin Pierburgin valmisteen. Sen jälkeen yritän tehdä dpf:n regeneroinnin Autocomilla. Tällä hetkellä vastapaineet ovat raja-arvojen väärällä puolella niin tyhjäkäynnillä, osakierroksilla, kuin täyskaasullakin. Vikavalo ei kuitenkaan pala, eikä dpf:stä ole vikakoodeja muistissa. Mutta kuntoonhan tuo on saatava, ennen kuin se on täysin tukossa.

Jos tuo ei auta, niin sitten ostan Jussi R:ltä Liqui molyn aineet ja teen tallin dpf-pesurilla pesun, jonka jälkeen uusi regenerointi.

Hommasin myös kaikki nesteet voimansiirtoon, eli tarkoitus on vaihtaa vaihdelaatikon, jakolaatikon ja kummankin perän öljyt. Kyselin whatsapissa onko kerhotallilla peräöljypumppua ja sain kieltävän vastauksen. Siinä samalla alkoi hitaalla hämäläisellä muisti palailla pätkittäin... Siis minähän olen vaihtanut edelliseen e39:iin peräöljyt joskus Muuralan Nesteen TI-hallissa, eli jossain varaston uumenissa on oltava pumppu. Hetken penkominen tuotti tuloksen, sehän löytyi! Samalla löytyi myös edellisestä vaihdosta yli jäänyt pullonjämä Castrolia, joka ei ole yhteensopiva tähän autoon. Pitäisi viedä kierrätykseen, pullon kyljessä on vuoden 2014 leimat :-D

Jakolaatikkoon BMW DTF 1 / TF0870
Periin Castrol Syntrax 75W-140 limited slip
Vaihteistoon BMW MTF-LT3

Kaikkiin neljään otin myös uudet tyhjennysproput.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring, E39 530dA touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E61 525d xdrive touring 2008 25.09.2024 20:16 #9255

Tänään kerhotallilla jumppaamassa.

Takaperässä oli vain yksi proppu. Imin pois mitä sain ja täytin kunnes alkoi lirua. Uudella propulla kiinni.

Etuperässä oli kaksi proppua. Tyhjennysproppu oli helposti esillä, mutta ylempää piti operoida pyöränkotelon puolelta. Täytin ylemmästä kunnes alkoi lirua. Tyhjennysproppu uusiksi, ylempi vanhalla kiinni.

Jakolaatikon ylempään proppuun pääsi käsiksi, kun irrotti kannatinraudan ja taivutti lämpösuojusta. Tyhjennyspropun kautta tuli tosi vähän tavaraa ulos, vain alle 3 dl. Täytin ylemmästä kunnes alkoi lirua, meni noin 7 dl. Tyhjennysproppu uusiksi, ylempi vanhalla kiinni.

Manuaalivaihteiston proput olivat helposti esillä. Laitoin ylemmästä 1,6 l. Tyhjennysproppu tuli uusittua.

Kaikki nesteet olivat yllättävän kirkkaat, ilmeisesti auton mukana tullut huoltokirjanpito pitää paikkansa. Ihmettelin kuitenkin tuota jakolaatikon vähäistä nestemäärää. Vuotoja en havainnut, mutta autoon on vaihdettu hiljattain etukardaani. Voiko sen vaihdon yhteydessä valua öljyä ulos?

Kaasuläpän vaihto ei ollut ihan niin helppo nakki kuin luulin. Edestä katsottuna vasemmalla alhaalla oleva ruuvi oli tosi ahtaassa paikassa, sen kanssa sai temppuilla. Tuli kuitenkin tehtyä ja tein youtuben kaikkitietävien ohjeiden avulla kaasuläpän resetoinnin. Vikakoodin resetointi Bimmerlinkillä ja se myös pysyi poissa. Tämän kyllä arvasinkin, koska nyt auto sammuu sivistyneesti, eikä rytkäyttämällä, kuten vanhalla täysin auki jumittuneella.

Yritin tehdä Bimmerlinkillä dpf:n regeneroinnin, mutta sain vain error code 480A:n. Googlailun perusteella dpf olisi liian tukossa polttoa varten.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring, E39 530dA touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E61 525d xdrive touring 2008 25.09.2024 20:34 #9256

Katsoin dpf:n livedataa auton käydessä.

Oil ash mass 6,02 g
Soot mass 1,85 g

20 min ajolenkin jälkeen:

Tyhjäkäynnillä jäähdytysnesteen lämpötila 86,26 astetta, pakokaasun lämpötila ennen dpf 330,01 astetta, paine ennen dpf 1,0 bar, paine dpf sisällä 0,99 bar, paine-ero 0 bar.

2000 rpm jäähdytysnesteen lämpötila 85,15 astetta, pakokaasun lämpötila ennen dpf 320 astetta, paine ennen dpf 1,05 bar, paine dpf sisällä 1,03 bar, paine-ero 0,04 bar.

4000 rpm jäähdytysnesteen lämpötila 85,95 astetta, pakokaasun lämpötila ennen dpf 288 astetta, paine ennen dpf 1,12 bar, paine dpf sisällä 1,08 bar, paine-ero 0,08 bar.

Satasen nopeudessa kuvasin videota Bimmerlinkin näytöstä. Silloin arvot olivat pienin muutoksin jäähdytysnesteen lämpötila 92 astetta, pakokaasun lämpötila ennen dpf 632 astetta, paine ennen dpf 1,09 bar, paine dpf sisällä 1,04 bar, paine-ero 0,09 bar.

Millaisia arvoja nämä ovat? Dpf:n sielunelämä on mulle vierasta.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring, E39 530dA touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E61 525d xdrive touring 2008 26.09.2024 10:55 #9257

Pakolämmöt viittaa regenerointiin.
3 dl, apua! Tuo, n 7 dl on lähellä oikeaa = vanhaa jää aina pikkuisen.
Jos tempaiser etukardaanin tumpin ulos, sieltä sitten liruttaa?
Jukka Kilpiö, jäsen nro 731, www.jakiltech.fi FRM3/DME/EGS kesätarjouksia

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E61 525d xdrive touring 2008 26.09.2024 12:29 #9258

Se 3 dl on tosiaankin max määrä joka jakolaatikosta tuli. En keksi muuta syytä kuin sen etukardaanin vaihdon, jonka yhteydessä osa nesteestä on valunut pois mutta korjaamolla ei olla jaksettu purkaa sen verran, että saataisiin täyttöpropun kautta uutta tavaraa sisään...

Huomasin myös että siinä etukardaanissa on välys. Kun kardaania kääntää käsin, se liikkuu varmaan 20 astetta "tyhjää". Edestakaisin liikutellessa kuuluu ihan klap klap... Tämä ilmeni myös kun pyöritti auton eturengasta edestakaisin ilmassa. Kai noissa voi välystä olla, mutta mielestäni tuossa oli liikaa. En tiedä voiko se ristikko aiheuttaa tämän, vai sitten laakeri tms. Ääni tuli nimenomaan etukardaanin jakolaatikon päästä.

Takapyörän pyöritys ei saanut mitään outoja aikaiseksi. Vien auton ensi viikolla jäähdytys- ja jarrunesteen vaihtoon runsaasti BMW-kokemusta omaavaan korjaamoon, joten pyydän heiltä mielipidettä asiasta.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring, E39 530dA touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E61 525d xdrive touring 2008 26.09.2024 20:17 #9259

Tuuninkipalstan puolella tosin tiedettiin kertoa, ettei etukardaanin vaihdossa jakolaatikosta pääse valumaan mitään.

Liikkeelle lähdössä ei kuulu mitään ylimääräistä ääntä. Ajossa auto on nyt hiljaisempi kuin ennen vaihtoa.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring, E39 530dA touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E61 525d xdrive touring 2008 02.10.2024 22:32 #9269

Tänään kävin vaihdatuttamassa jarru- ja jäähdytinnesteet. Samalla katsottiin pyöränkulmat.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring, E39 530dA touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

E61 525d xdrive touring 2008 03.10.2024 23:18 #9271

Ja tänään leima ilman huomautuksia.

Tuli hommattua Carlyn mokkula. Katsotaan mitä sillä voi tehdä. Otin tarkoituksella eri laitteen kuin kerhotallilla.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring, E39 530dA touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : hietase.
  • Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.115 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top