Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE:

BEMARISTI 3/2017 29.09.2017 14:00 #5516

  • HKM
  • HKM hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 160
Tupsahti taas laatikkoon lukemista. Mutta voi helvata,kun posti oli lehteä valmiiksi "kouluttanut". Melko käytetyn näköinen. :angry:

Eniten jutuista kiinnosti Jukka Kilpiön F11 tarinat.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

BEMARISTI 3/2017 29.09.2017 16:39 #5517

Liittyneeköhän uuteen jäsenrekisteriin vai mihin mutta meille tuli kaksi lehteä. Toinen siis perheenjäsenstatuksella jäsenenä olevan vaimon nimellä. Rekisterissä status on kyllä oikein kun tarkistin juuri.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

BEMARISTI 3/2017 29.09.2017 18:51 #5519

  • Havis
  • Havis hahmo
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Jäsen 1999 lähtien
  • Viestejä: 316
On se vaan huima lehti noin vapaaehtoisvoimin tehdyksi, numerosta toiseen...
Käyttö BMWHarraste BMW:t
BMW 523iA -08 (E60 LCI)-
ex BMW 520i -02 (E39 LCI)ex BMW 525 -81 (E12)
ex BMW 523i -96 (E39)ex BMW 2500A -70 (E3)

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

BEMARISTI 3/2017 29.09.2017 23:55 #5521

  • Havis
  • Havis hahmo
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Jäsen 1999 lähtien
  • Viestejä: 316
Muutama kommentti juttuun "F11 -mitä se on syönyt"

1. Sivulla 42 esiintyy tieto koskien tilannetta jossa automaattilaatikko mahdollisesti vikaantuu:

"Laatikko vapautetaan auton alta, pohjamuovien raottamisen jälkeen"

PDF manuaalissa kuitenkin löytyy kappale nimellä "Manually releasing and engaging the transmission lock", jossa kuvataan kuinka auton työkaluihin kuuluvalla tangolla voi vaihdevivun edestä avatusta luukusta mukipidekkeiden alta vapauttaa laatikon.

Liekkö sitten kyse samasta asiasta...



2. Arvelu koskien eturipustuksen muuttumista McPhersonista kolmiotukiripustukseksi.

Muistelen itse jostain lukeneeni, että tällä useiden tehtaiden käyttämällä rakenteella saadaan pyöräkulmien muuttuminen joustoliikkeiden aikana hallitummaksi, jolloin Camber ei muutu joustossa juurikaan.

Ja kaupan päälle keulaa voi halutessa muotoilla matalammaksi kun korkeille iskaritolpille ei tartte varata tilaa.

Ei se campperi varmaan hirveästi muutu McPhersonissakaan, mutta periaatteessa kahden kolmiotukivarren ripustus pitäis olla tuossa suhteessa parempi.
Ohjauksen tunnottomuus voi sitten johtua enempi sähköisestä tehostimesta, tiedä häntä.
Käyttö BMWHarraste BMW:t
BMW 523iA -08 (E60 LCI)-
ex BMW 520i -02 (E39 LCI)ex BMW 525 -81 (E12)
ex BMW 523i -96 (E39)ex BMW 2500A -70 (E3)
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Havis.

BEMARISTI 3/2017 30.09.2017 14:10 #5522

Hienoa, että joku/jotkut lukevat jutuja tarkkaan :)

Olisi pitänyt selvittää faktoja tarkemmin ennen kuin kirjoittaa lehteen, nimittäin.
alkupään F10:ssä on ollut käsittääkseni 520d malleissa 6-lovisia laatikoita, eli samoja kuin LCI E60:ssa. Eli tuo edellä kuvattu ohje pitänee paikkansa niihin. Sen sijaan 6- sylinterisissä on aina ollut 8- lovinen, ja se aseteaan N- tilaan juuri jutussa kuvatulla tavalla. Ja, öh, eihän siinä ole kysymys laatikon hajoamisesta yksistään, vaan, että auto ylipäätään ei käynnisty tai ole ajokelpoinen. Pitääpä olla tarkempi jatkossa B)

Ohjauksesta:
Jutusta tosiaan on jäänyt yksi oleellinen asia kertomatta eli tuo sähköinen ohjaustehostin, tuo oli moka itseltä.
Sen sijaan aktiiviohjaus on edelleen hydraulisesti tehostettu, mutta:
epäilen, että yksi syy ohjauksen erilaisuuteen saattaa olla se, että Caster kulma kääntöakselissa voi olla pienempi. Mene ja tiedä. Sehän tekee ohjauksesta jo itsessään kevyemmän, mutta ohjaus ei enää keskitä niin hyvin. Pitääpä tutkia.
Jukka Kilpiö, jäsen nro 731, kotisivut www.jakiltech.fi FRM korjaukset, DME, DDE kloonaukset

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : jaki.

BEMARISTI 3/2017 30.09.2017 15:50 #5523

  • Havis
  • Havis hahmo
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Jäsen 1999 lähtien
  • Viestejä: 316

...yksi syy ohjauksen erilaisuuteen saattaa olla se, että Caster kulma kääntöakselissa voi olla pienempi. Mene ja tiedä. Sehän tekee ohjauksesta jo itsessään kevyemmän, mutta ohjaus ei enää keskitä niin hyvin. Pitääpä tutkia.


F1x ajokokemusta itsellä on kovin vähän, mutta heti ensimetrit aikoinaan F11 520dA mallia kokeillessa oli kuin olisi ajanut ns. kuulamutteriohjauksella varustettua autoa jossa simpukka on kiristetty rahtusen liian tiukalle. Kun yrität kääntää rattia, jokin ikäänkuin tarraa vastaan eikä ratti tunnu liikkuvan pienellä liikkeellä, ja sitten se jo tahtoo kääntyä liikaakin.

Mutta ehkä se on sitä nykyaikaa. Tai sitten muistan väärin.
Käyttö BMWHarraste BMW:t
BMW 523iA -08 (E60 LCI)-
ex BMW 520i -02 (E39 LCI)ex BMW 525 -81 (E12)
ex BMW 523i -96 (E39)ex BMW 2500A -70 (E3)

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

BEMARISTI 3/2017 30.09.2017 18:13 #5524

F1x ajokokemusta itsellä on kovin vähän, mutta heti ensimetrit aikoinaan F11 520dA mallia kokeillessa oli kuin olisi ajanut ns. kuulamutteriohjauksella varustettua autoa jossa simpukka on kiristetty rahtusen liian tiukalle. Kun yrität kääntää rattia, jokin ikäänkuin tarraa vastaan eikä ratti tunnu liikkuvan pienellä liikkeellä, ja sitten se jo tahtoo kääntyä liikaakin.

Mutta ehkä se on sitä nykyaikaa. Tai sitten muistan väärin.


Et muista väärin, himskutti, tuohan jäi kokonaan jutusta pois :ohmy: eli
Jos autossa on perusohjaus, tehostus tehdään tosiaan sähköisellä pumpulla, ja.
energiankulutuksen minimoimiseksi sehän ei pyöri lainkaan, jos autolla ajetaan suoraan, kun rattia vähänkin käännetään, käynnistetään pumppu. Lopputulos juuri kuten kirjoitit. Tuota ei ole, jos on aktiiviohjaus. Kirjoitin vain omas tautosta, mutta olisihan tuo pitänyt mainita.
Tuohon on tullut joku ohjelmisto- ja/tai muupäivitys, koska uudemmissa ohjaus tuntuisi toimivan hieman paremmin perusohjauksella.
Jukka Kilpiö, jäsen nro 731, kotisivut www.jakiltech.fi FRM korjaukset, DME, DDE kloonaukset

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : jaki.

BEMARISTI 3/2017 01.10.2017 10:49 #5525

  • Tomson
  • Tomson hahmo
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Jäsen vuodesta 2000
  • Viestejä: 59
Mahtava lukupaketti taas kerran!
M135i xDrive -13

Ex: F22, E87 (x2), E84, E81, E60 (x3), E46 (x3), E39 (x3), E36, E34 (x4), E31, E30 (x2), Alpina

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

BEMARISTI 3/2017 28.10.2017 11:54 #5576

Vihdoin ehdin lehteä silmäillä. Hyvä paketti jälleen lukijoille. Woikosken jutussa oli kuitenkin sellainen virhe, joka täytyy oikaista. Kiihdytysfinaalissa i8 vei 335d:tä kuten lehdessä lukee. Sen sijaan ekstrakisassa sama 335d jäi 340i:lle, ei muutamalla kymmenellä sentilllä, vaan muutamalla autonmitalla.

Tätä taustaa vasten olisi ollut suorastaan paikalla olleiden velvollisuus saattaa vastakkain 340i ja i8, ja katsoa näiden järjestys sinä päivänä, sillä radalla ja niillä kuskeilla. Jäi tekemättä ja ikuiseksi arvoitukseksi.
Ehrenpräsident

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.233 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top