Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE:

Alpinan moottoreista 08.10.2021 02:59 #8158

  • Agave
  • Agave hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 21
Muutama hajahuomio vanhoista esitteistä:
- Alpina D3 BiTurbo olisi voinut olla kuusisylinterinen alusta alkaen. 1990-luvulla Alpina perusteli kuusisylinterisen dieselin valintaa D10:n moottorin lähtökohdaksi 740d:n V8:n sijasta myös sillä, että kuusipyttyinen sopisi 3-sarjan konehuoneeseen. 2000-luvun esitteistä tämä perustelu oli kadonnut.
-Alpina F3 ja F4 (4,6l V8 340hv/470Nm ja 347hv/480Nm) eivät perustu BMW:n lohkoon, koska pinnoittamalla tehtyjä alumiinilohkon sylintereitä ei voi porata ylikokoon. Varaosavinkkinä mainittakoon, että kone löytyy myös BMW X5 4.6is:n keulalta. Lohkon poraus 93mm (BMW M62B44 92mm), Alpinan varaosanumerot 11 11 634 ja 11 11 636. ( www.thealpinaregister.com/download )
- E9N B3 BiTurbo 9/2007 - 3/2010 360hv/500Nm, B3 S BiTurbo 4/2010 - 5/2013 400hv/540Nm ( www.alpina-automobiles.com/de/produktwel...r/bmw-3er-e90919293/ )
-Itseäni on ihmetyttänyt D3 BiTurbon hengettömyys alakierroksilla. Switch-Tronic kun käyttää D-asennossa "talviajomoodia" eli vaihtaa isommalle hyvin pienillä kierroksilla. Selitykseksi kelvannee pieni ekstrapolaatio eri Alpinoiden vääntökäyristä: Vääntö 1000/min: D3 BiTurbo 2008 220Nm, B3 BiTurbo 2008 310Nm, B10 BiTurbo 1992 250Nm, B10 V8 1997 350Nm, B12 5.7 1992 yli 400Nm. Nothing beats cubic inches, sanoisi amerikkalainen.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Agave.
  • Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.151 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top