Ite kyllä veikkaan että E39:ssä vakkariin vaikuttaa ABS antureilta saatu nopeustietoero eri pyörien välillä, jarru- ja kytkinpolkimien käyttö ja mahdollisesti luistoneston aktivoituminen ajon aikana. Eihän vakkari ees mee pois päältä jos lisää hetkeks kaasua ite polkimesta. Nopeus vaan kasvaa niin kauan kun polkee kaasua, ja heti ku polkimen vapauttaa vakkari korjaa nopeutta sen mitä pystyy.
Omassa LCI E60:ssä luistoneston lisäks vakkarin pudottaa ilmeisesti ajonvakautus, koska joskus lumirytelikössä auton heiluessa vakkari putoo pois päältä vaikkei vetävät pyörät varmasti sudi. Omissa E39:eissa ei muistaakseni ollu tommosta vahtia (eipä niissä tainnu olla koko ajovakautus tsydeemiäkää sen puoleen)
E60:ssa luistonesto on toteutettu täysin eri tavalla, pelkästään ohjelmoinnilla. Ja, kuten kirjoitit, siihen vaikuttaa DSC- yksikön tila (sutiiko/heittelehtiikö jne) luonnollisesti.
Ainakin alkupään E39.t olivat vain ASC:lla ja luistonesto tehtiin sähkömekaanisesti vaijerilla, aktuaattorilla ja ylimääräisellä kaasuläpällä. En tiedä mikä on tässä tapauksessa kyseessä.
Joka tapauksessa. kyse voi olla siitä, että moottorin kierrokset nousee -> vauhti nousee, mutta eipä nousekaan (kytkin luistaa) = virhetilanne, ja vakkari pois päältä.