Kokemuksia samasta asiasta.
Minulla on BMW E39 528-99
Samanlailla ABS ja luistoesto valot paloivat vuosia sitten, antureita vaihdettiin ja koodit nollattiin.
Viat toistui. ABS yksikön elektroniikka vaihdettiin. Kaikki Ok. Sitten meni vuosia, kunnes viat taas satunnaisesti päällä
Etsiskelin netistä tietoa, paljastui, että ABS yksiön piirilevyllä olevat johdot irtotavat.
Joku korjaajakin löytyy netistä. Tinailee niitä uudestaan kiinni. Juotostina sulamispiste 183 Celsius astetta.
Kerran sitten moottorin ollassa kuuma, kokeilin ABS elektroniikan koteloa. Se oli niin kuuma, että ei kättä kärsinyt.
Ostin käytössä olleen ABS yksikön, joka oli ehjä ja vaihdoin sen elektroniikkaosan. Laitoin peltilevyn pakosarjan ja ABS yksikön väliin ilmatilaan. Se ohjaa kuumaa ilmaa poipäin. Vikakoodit nollattiin, sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.
Voihan vika olla anturissakin (kuskin puolella takana). Tämä vika vaan oli tosi kiusallinen, kun esiintyi satunnaisesti. Onneksi ei haitannut ajoa.