Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE:

BMW 523i n53 ei käynnisty. 22.07.2018 10:52 #6294

BMW 523i ei lähe käyntiin ja vikakoodina 30BA. Bensan paineet mitattu siirtopumpulla 6 bar ja korkeapainepumpulla yli 160 bar. Autossa uudet tulpat ja puolat vaihdettuna. Meinasin testauttaa suuttimet, kun vikakoodi viittaa suuttimiin 1..3 tai DME boksiin. Missä suuttimet kannattaisi testata? Voiko suutinvika estää auton käynnistymisen?

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

BMW 523i n53 ei käynnisty. 28.11.2024 21:20 #9288

Täällä sama auto sama vika ja sama vikakoodi. Mikähän on tähän ratkaisu? Joku ehdotti DME/CAS synkronointia.
Hyvä vinkki olisi mukava kuulla, että pääsisi taas tienpäälle. MP

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

BMW 523i n53 ei käynnisty. 05.01.2025 12:46 #9302

Vikakoodit 30BA ja 30BB tarkoittavat sitä, että matkanteko loppuu vuorenvarmasti, koska kone ei enää käynnisty ja DME eli MSD80 on kaputt. Tilanne vaatii yksikön korjauksen, jos se on enää mahdollista tai varayksikön asennuksen, tämän ohjelmoinnin, parametroinnin ja linkityksen auton muihin yksiköihin. Vaatii aikaa, osaamista, tieto-taitoa ja kustannusten sietokykyä. Mutta jos tätä kaikkea löytyy, niin auto tulee kuntoon entistä ehompana ja taival jatkuu. Minulla tämä kaikki onnistui, kun löytyi asiantunteva henkilö, joka tiesi mitä tehdään. BMWssä on hyvät selvälieliset vikakoodit, jotka paljastavat hyvin totuuden. Onhan se toisàalta aika karua, kun moottorin ohjausyksikkö yht`äkkiä vain hajoaa, ties missä ja mietit tienposkessa seuraavaa peliliikettä. Alunperin huonoa suunnittelua ja epäluotettavien komponenttien käyttöä Siemens VDO ja BMW.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.072 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top