Terve!
Elikkä autona BMW 120i A vm 2004 ja aiheuttanut suurta päänvaivaa koko talven. Tammikuussa auto seisoi muutaman päivän kovilla pakkasilla ja kun taas otin käyttöön vuodatti öljyä koneesta pakosarjalle ja kauhea käry. Vein arvioitavaksi autokeskukseen ja tuomioksi tuli jäätynyt huohotin ja kustannusarvio reilu 2000€. Vian määritys: venakopan tiiviste vuotaa, ap-pumppu vuotaa, öljypohjan tiiviste vuotaa, vaihteiston sähköliitin vuotaa, ohjaustehostimen putket vuotaa, öljynsuodattimen jalka vuotaa. No, vein auton kuitenkin halvemmalle korjaamolle ja hintaa 1500. Auton haettuani huomasin erikoista tärinää konehuoneesta aina matalilla kierroksilla tai valoista kun antoi liukua pelkällä D:llä(myös D:llä kun jarru pohjassa). Lisäksi seuraavana päivänä tipautti yhden tipan pakosarjalle ja ajattelin, että joku jälkitippa vain. Korjaamolta annettiin ohjeeksi silloin, että ajele pidempää matkaa tai parkissa kierrokset 2000-3000, jotta ei huohotin jäädy uudelleen. Näin myös tein, mutta n. kolme viikkoa sitten taas käry palasi. Vein eilen samalle korjaamolle ja he lupasivat että menee takuuseen jos jokin heidän osistaan taas vuotaa. No tänään soittivat ja kuulemma nyt on venttiilikoppa hajalla. Eikä mene takuuseen, kun kysyin voiko johtua heidän työstään. Kysyin myös, että miksei sitä viimeksi huomattu, niin ei ollut viimeksi rikki. Eli nyt kysyn teiltä onko mahdollista, että se olisi mennyt rikki vk-tiivisteen vaihdossa?Kun tuo äänikin ilmestyi ensimmäisen huollon jälkeen. On kuulemma mennyt rikki anturin kohdalta nyt. En itse pahemmin ymmärrä noista. Vai onko mulla vaan huonoa tuuria ja koetellaan oikein urakalla?
Kiitos vastaajille etukäteen, vastailen parhaani mukaan. 