Pesutalli pk-seudulle?

Foorumit BMW Club Finnland Kerhotoiminta Pesutalli pk-seudulle?

Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #34133
    Jussi Rinttilä
    Osallistuja

      Vuosikokous antoi hallitukselle ponnen selvittää ja mahdollisesti tuoda päätettäväksi oman tallin hankinta pk-seudulta.

      MattiJ esitteli hanketta Espoon Mäkkylässä. Saatavana olisi 70m2 ja 30m2 talleja, joiden neliöhinta olisi 1100 EUR/m2 heti maksettavalta osuudelta, ja lisäksi 15 vuoden yhtiölaina joka yhtiövastikkeen kanssa yhteenlaskettuna maksaisi noin 10 EUR/m2/kk.

      Varsinaisen ison korjaustallin hankintaan meillä ei oikein taida olla varaa, ainakaan esitetyn hintaisissa talliyhtiöissä. Sen sijaan pienen, 30m2:n pesutallin osalta kannattanee asia ainakin selvittää. Mallissa kerho sijoittaisi talliin 33.000 EUR ja ottaisi hoitaakseen sähkölämmityksineen noin 5000 EUR/vuosi maksavat yhtiölainan, yhtiövastikkeen yms. kulut. Tavoitteena olisi että ainakin osa tuosta 5000 EUR vuosikulusta saataisiin perittyä käyttömaksuina käyttäjiltä. Ratkaisumalleja rahankeruuseen on monia. Jokin vuosimaksu ja kerralla voimassa olevien varausten maksimimäärä lienee simppelein tapa toteuttaa asia.

      Mikäli kiinteistöjen hankintaan lähdetään pitää luonnollisesti selvittää myös muu tarjonta alueella.

      Mitä mieltä on jäsenistö? Sana on vapaa.

    Esillä 1 viesti (kaikkiaan 1)
    • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

    Foorumit BMW Club Finnland Kerhotoiminta Pesutalli pk-seudulle?