Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: F30 toimitusaika / BMW tilausten seuranta?

F30 toimitusaika / BMW tilausten seuranta? 20.02.2018 11:29 #5930

  • toiverk
  • toiverk hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 2
Onko kerholaisilla kokemuksia uuden F30:n toimitusajasta ? Kauanko auton toimitus on viime aikoina kestänyt tilauksesta?

Itse tilasin F30:n syyskuussa 2017, jolloin toimitusajaksi arvioitiin noin 3 kk. Halusimme käyttöönoton v. 2018 puolelle, joten sopimukseen kirjattiin toimistusajaksi 12.1.2018.

Eipä ole autoa vieläkään näkynyt, eikä myyjä ole informoinut viiveestä oma-aloitteisesti yhtään mitään. 12.1. erikseen kysyttäessä kommentti oli "toimitus on hieman viivästynyt, tulee Suomeen tammi -helmikuun vaihteessa", ja kuun vaihteessa taas erikseen kysyttäessä kommenttina oli "auto on tulossa Suomeen, luovutus näillä näkymin viikolla 8". Aikoivat myös ilmoittaa, kun auto on maahan saapunut - eipä ole taaskaan mitään kuulunut, joten kiire tulee jos tällä viikolla auto aiotaan saada luovutukseen. Myyjäliike ei ole pystynyt kertomaan mitään erityistä syytä viiveelle - sanoo vain että se ei johdu heistä?

Pohjois-Amerikan BMW sivuilla näyttää olevan mahdollista seurata uuden BMW:n toimitusta lähes reaaliajassa, mutta en ole tuollaista mahdollisuutta löytänyt Suomen toimituksille? Onko tuollaista mahdollisuutta olemassa netissä, tai saako tuon tiedon maahantuojan kautta ? BMW Suomen sivuilla on tosi hyvin piilotettu henkilöt, joilta toimituksesta voisi kysyä, tuolla on pelkästään palautelomake. Myyjäliikkeen kautta luotettavaa tietoa ei tunnu saavan, joten haluaisin tarkistaa, onko auto tosiaan tulossa ja missä vaiheessa viive on tapahtunut.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

F30 toimitusaika / BMW tilausten seuranta? 28.02.2018 12:05 #5942

  • Mikko
  • Mikko hahmo
  • Offline
  • Achtgeber
  • Viestejä: 104
No, ei tunnu olevan mitään uutta maahantuojan, Oy BMW Suomi Ab:n toiminta sinun tapauksessasi. Kun kävin nyt katsomassa maahantuojan sivuilla, en onnistunut löytämään sieltä mitään henkilöiden yhteystietoja. Eli hyvin on piilotettu ne nykyisenä "avoimen tiedottamisen" aikana.

Kuulin viime vuonna maahantuojalle talvirenkaiden vaatimasta vanteiden vähimmäiskoosta soittaessani, että maahantuoja on ulkoistanut jo ajat sitten teknisen neuvonnan jälleenmyyjille. Asia selvisi sitten, kun kysyin asiaa huoltoneuvojalta Laakkosella pistäytyessäni, ja mikä ihmeellisintä, jopa ilmaiseksi. :) Muistan, että 2000-luvun alussa tekninen palvelu pelasi hyvin, kun soitti maahantuojalle.

Suomi muuten taitaa olla tällä hetkellä ainoa Länsi-Euroopan maa, jossa ei toimi BMW ConnectedDriven ominaisuus reaaliaikaiset liikennetiedotteet (RTTI). Se puute johti siihen kerran viime syksynä, että normaalisti vähän yli 10 minuutin matka Helsingissä kesti tietöiden vuoksi yli 50 minuuttia, kun en saanut RTTI:n kautta ilmoitusta kiertotiestä. Sellaista "palvelua" täällä Suomessa BMW:llä ajaville siis tarjoaa maahantuoja. Ei siis ole ihme, että et saa tietoa maahantuojalta, koska uusi autosi luovutetaan sinulle.
Freude am Fahren -mies
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

F30 toimitusaika / BMW tilausten seuranta? 13.03.2018 10:54 #5967

  • toiverk
  • toiverk hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 2
Sain auton lopulta viikon 9 lopulla, eli toimitusajaksi tuli noin 5 kk alkuperäisesti indikoidun 3 kk:n sijaan. Missään vaiheessa ei selvinnyt jälleenmyyjältä, miksi toimitus viivästyi. Selityksistä kuulosti siltä, että valmistumisen jälkeen auto voi olla hukassa jossakin Euroopassa odottamassa kuljetusta 2 kk eikä kukaan tiedä missä se on ;) Aika outoa aikana, jolloin mistä tahansa nyrkkipajasta voi tilata tavaraa, ja seurata toimituksen kulkua vähintään päivän tarkkuudella !

Maahantuoja ei missään vaiheessa ole vastannut mitään. Lähetin aikanaan viestiä BMW Suomen palautesivun kautta, mutta ilmeisesti se ohjautui automaattisesti jälleenmyyjälle, joka ei viestiin myöskään vastannut. Ilmeisesti olisi pitänyt jättää yleisviesti eikä uuden auton kauppaan liittyvää jälleenmyyjätietoineen, jolloin ehkä maahantuojakin olisi asiaan jotenkin reagoinut tai sitten ei ?

Jos tuote ei möisi itse itseään, en suosittelisi tilaamaan uutta BMW:tä Suomessa tällä palvelutasolla :(
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.
Sivu luotiin ajassa: 0.220 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top