Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: Vähän uudempien X3:n sudenkuopat

Vähän uudempien X3:n sudenkuopat 14.11.2018 20:13 #6585

  • Acid
  • Acid hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 2
Heipä hei, uutena jäsenenä haluan kiittää kaikista jutuista ja vinkeistä joita täältä olen löytänyt.

Tarkoituksenani olisi löytää suht hyvin varusteltu X3 vm 2011 tai uudempi. Onko nyt niin että sama vanhempia neloskoneita vaivaava ketjuongelma on yhä tallella noissa faceliftin jälkeisissä? Eli pitäisikö suosiolla kattella vain 3 litran kutosia? En ole edes varma onko katkeilevien/löystyvien ketjujen ongelma ihan aito, mutta siihen törmää vähän joka käänteessä netissä. Olen aikaisemmin ajellut ruotsalaisvehkeillä ja niissä ei ole edes puolessa miljoonassa kilometrissä ikinä ketjua tarvinnut vaihtaa, niin tämä tuli vähän yllätyksenä kun merkinvaihtoa aloin suunnittelemaan. Neliveto Bemari on kuitenkin just se mitä tällä hetkellä haen.
Kiitos jo etukäteen kaikista neuvoista.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vähän uudempien X3:n sudenkuopat 30.11.2018 11:33 #6608

  • jaki
  • jaki hahmo
  • Offline
  • Verwaltungsleiter
  • Viestejä: 199
  • Vastaanotettu kiitos 1
Vaikka mitä kirjoitetaan, valitettavasti niitä ketjuja on mennyt uudemmistakin. Aihetta sivuten uuteen Bemaristiin piti tulla tuosta hieman juttua, mutta juttupaljoudesta johtuen jätin kaikki omat jutut pois siirtäen ne seuraavaan numeroon.
Jukka Kilpiö, jäsen nro 731, kotisivut www.jakiltech.fi
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vähän uudempien X3:n sudenkuopat 12.12.2018 10:36 #6629

  • jaki
  • jaki hahmo
  • Offline
  • Verwaltungsleiter
  • Viestejä: 199
  • Vastaanotettu kiitos 1
Paitsi, että N47 jutunpoikanen nyt tuleekin lehteen.
Jukka Kilpiö, jäsen nro 731, kotisivut www.jakiltech.fi
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vähän uudempien X3:n sudenkuopat 19.12.2018 21:39 #6648

  • zakspeed
  • zakspeed hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 13
Näissä F25 ja muissakin Amerikoissa valmistetuissa katumaastureissa (E70/71) on semmoinen ikävä tyyppiviaksi jo kohta luokiteltava homma. Pesurin letku joka teipattu korin johtosarjaan alkaa pikkuhiljaa vuotamaan pesunestettä ja imeytyy ajan saatossa johtosäikeisiin asti. Saa aikaan mitä mielenkiintoisimpia sähkövikoja. Korjausjohtosarjan saa, mutta vaihto ottaa aikansa.
M5
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vähän uudempien X3:n sudenkuopat 20.12.2018 14:13 #6651

  • jaki
  • jaki hahmo
  • Offline
  • Verwaltungsleiter
  • Viestejä: 199
  • Vastaanotettu kiitos 1
zakspeed kirjoitti:
Näissä F25 ja muissakin Amerikoissa valmistetuissa katumaastureissa (E70/71) on semmoinen ikävä tyyppiviaksi jo kohta luokiteltava homma. Pesurin letku joka teipattu korin johtosarjaan alkaa pikkuhiljaa vuotamaan pesunestettä ja imeytyy ajan saatossa johtosäikeisiin asti. Saa aikaan mitä mielenkiintoisimpia sähkövikoja. Korjausjohtosarjan saa, mutta vaihto ottaa aikansa.

Yksi tuollainen potilas tullut korjattua. Johtoja oli muutama poikki/hapettunut. Hankala projekti.
Tuo johtosarjaprojekti on sitten ihan oma lukunsa. Itse johtosarjan vaihto vielä varmaan kohtuullinen homma, luulen, mutta repsikan jalkatilan uumeniin pitää rakentaa kolme moninapaliitintä. Veikkaan, että päivä ei ihan riitä tuohon. Työasento lähentelee mahdotonta :oops:
Jukka Kilpiö, jäsen nro 731, kotisivut www.jakiltech.fi
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vähän uudempien X3:n sudenkuopat 20.12.2018 20:28 #6655

  • zakspeed
  • zakspeed hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 13
jaki kirjoitti:
zakspeed kirjoitti:
Näissä F25 ja muissakin Amerikoissa valmistetuissa katumaastureissa (E70/71) on semmoinen ikävä tyyppiviaksi jo kohta luokiteltava homma. Pesurin letku joka teipattu korin johtosarjaan alkaa pikkuhiljaa vuotamaan pesunestettä ja imeytyy ajan saatossa johtosäikeisiin asti. Saa aikaan mitä mielenkiintoisimpia sähkövikoja. Korjausjohtosarjan saa, mutta vaihto ottaa aikansa.

Yksi tuollainen potilas tullut korjattua. Johtoja oli muutama poikki/hapettunut. Hankala projekti.
Tuo johtosarjaprojekti on sitten ihan oma lukunsa. Itse johtosarjan vaihto vielä varmaan kohtuullinen homma, luulen, mutta repsikan jalkatilan uumeniin pitää rakentaa kolme moninapaliitintä. Veikkaan, että päivä ei ihan riitä tuohon. Työasento lähentelee mahdotonta :oops:
Puolen kymmentä tullut korjattua sillä etuneljänneksen johtosarjalla ja ei tosiaan mikään nopeuskilpailu ole.

Sen voi tehdä joko niillä moninapaliittimillä (vievät suhteellisen paljon muuten tilaa) tai bmw:n puristeholkein/suojasukin.
M5
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vähän uudempien X3:n sudenkuopat 24.01.2019 10:51 #6714

  • *Kaide
  • *Kaide hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 12
Voisiko jompikumpi postata kuvan josta näkisi missä letku menee?

Vauriota voi varmaan ehkäistä raksimalla letku pois johtojen seasta?
Jäsen 508
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vähän uudempien X3:n sudenkuopat 25.01.2019 12:48 #6718

  • jaki
  • jaki hahmo
  • Offline
  • Verwaltungsleiter
  • Viestejä: 199
  • Vastaanotettu kiitos 1
zakspeed kirjoitti:
Näissä F25 ja muissakin Amerikoissa valmistetuissa katumaastureissa (E70/71) on semmoinen ikävä tyyppiviaksi jo kohta luokiteltava homma. Pesurin letku joka teipattu korin johtosarjaan alkaa pikkuhiljaa vuotamaan pesunestettä ja imeytyy ajan saatossa johtosäikeisiin asti. Saa aikaan mitä mielenkiintoisimpia sähkövikoja.

Onko tässä muuten kyse samasta asiasta kuin F10/11:n jossa putki( minusta se on putkea, ei letku), joka menee hansikaslokeron takan olevan suleketaulun takaa tuulilasille?
Se halkeaa pakkasessa, jos ei ole tarpeeksi tymäkkää tavaraa pesunesteesä.
Noissa em autoissa vesi turmelee vain sulaketaulun, joka onneksi on aika nopeasti vaihdettava.
Jukka Kilpiö, jäsen nro 731, kotisivut www.jakiltech.fi
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vähän uudempien X3:n sudenkuopat 29.01.2019 20:59 #6732

  • zakspeed
  • zakspeed hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 13
Semmoista mustaa "kurttu" putkea se on. E70/F25 mallissa vielä kaksi ongelma kohtaa, kun takalasinpesuri. Eli se putki voi hajota mistä vain sisätiloissa, kun menee johtosarjaan integroituna. Tosin ulkoiset rasitteet vauriolle auton sisätiloissa on suhteellisen pienet. On niitä kuitenkin mennyt E70 koppaisista etu jalkatilasta.

Muuten se ongelma kohta on suurin siellä E boxin alla rintapellin moottoritilan puolella missä johtosarja/letku nousee pyöräkotelon säiliöstä. Ongelma alue alkaa heti pumpuilta jatkuen noin 40cm eteenpäin. Siitä ne kaikki on särkynyt js turvottaneet johtosarjan mennessään.

Jotain kuvia saattaisi puukotetusta vanhasta johtosarjasta löytyä lattialla kuvattuna jostain tapauksesta.
M5
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vähän uudempien X3:n sudenkuopat 29.01.2019 22:05 #6733

  • Clavurion
  • Clavurion hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 99
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vähän uudempien X3:n sudenkuopat 30.01.2019 16:56 #6736

  • zakspeed
  • zakspeed hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 13
Siinähän se kuva tulikin mukavasti. Kiitokset clavurion.
M5
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vähän uudempien X3:n sudenkuopat 30.01.2019 22:49 #6740

  • Clavurion
  • Clavurion hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 99
Varsinainen kiitos kuvista kuuluu Böntille, joka just tommosen johtosarjakeissin rukkasi. On kyllä melkoinen älynväläys laittaa pesuriletku johtosarjan sisään. Ihan mukavasti ne piuhat hapettuu, kun pesuneste pääsee uimaan eristeen alle.
Liitetiedostot:
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vähän uudempien X3:n sudenkuopat 02.02.2019 21:30 #6752

  • Acid
  • Acid hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 2
Kiitos näistä, vaikea vain nähdä miten tuolta letkuvuotohommalta voisi suojautua tällanen tumpelo. Yksi toinen juttu, josta mielestäni luin aiheeseen liittyen, oli jotkin ilmanottoaukon läpät tai vastaavaa, mikäköhän juttu se oli, ja onko nykyään relevantti?
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vähän uudempien X3:n sudenkuopat 17.02.2019 21:38 #6807

  • TiK
  • TiK hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 14
Löytyykö tämä kokoonpanoa nopeuttava design myös F15 mallista?
#826

F15 X5 40e '15, E24 m635CSi '84

edelliset E34 518i '92 , E34 525i '89 , E39 530i '01 , E83 X3 3.0iA '04 , E83 X3 3.0iA '04 , E61 530XdA '05 , E23 735i '79, E70 X5 3.0d '07, E70 X5sd '08
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vähän uudempien X3:n sudenkuopat 01.04.2019 14:51 #6867

  • 4498
  • 4498 hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 16
Oliko niin että tämä johtosarjaongelma ei koske vanhempaa X3:sta (E83)?
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Vähän uudempien X3:n sudenkuopat 02.04.2019 22:27 #6870

  • zakspeed
  • zakspeed hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 13
Ei ole vanhakorista X3 mallia vielä vastaavaa vikaa sattunut eteen.

F15 löytynee sama ratkaisu ei ole tullut vielä tutkittua (ei ole siis tätä vaivaa ainakaan vielä ollut)
M5
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.
Sivu luotiin ajassa: 0.183 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top