Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1
  • 2

AIHE: Taas pääsi BMW lehteen.

Taas pääsi BMW lehteen. 21.03.2016 21:42 #2985

  • Aimäävai?
  • Aimäävai? hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jaosvastaava
  • Viestejä: 86
Taitaa pian olla aika uusia kerhomatka:

www.kauppalehti.fi/uutiset/satavuotias-b...sa-naytille/X8zarRPh
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Taas pääsi BMW lehteen. 21.03.2016 23:57 #2986

  • Mikko
  • Mikko hahmo
  • Offline
  • Achtgeber
  • Viestejä: 57
Minuakin kiinnostaisi Münchenin reissu. Täytyy keskustella asiasta hallituksessa. Viimeisin kerhomatka oli v. 2012, jonka jälkeen päätetiin pitää vähän taukoa, kun ei tahtonut löytyä näinkään suuresta autokerhosta halukkaita osallistujia. Jospa nyt kenties löytyisi halukkuutta. :)
Kerhon puheenjohtaja
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Taas pääsi BMW lehteen. 23.03.2016 07:52 #2991

  • TeemuT
  • TeemuT hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jaosvastaava
  • Viestejä: 78
-TT-
ex: E36 -98 316i ,E36 328i -95 ,E28 520i -86, E39 528i -96,E21 315 -81 ,E21 323i -78
current: E91 330d
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Taas pääsi BMW lehteen. 18.04.2016 22:48 #3115

  • 135
  • 135 hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 70
Liittyykö BMW tähän mitenkään?

”Ja sataakahtakymppiä ohi kohauttaessasi käsityksemme tietystä saksalaisesta automerkistä taas vain vahvistui”, poliisi kirjoittaa. Perään poliisi ei tällä kertaa päässyt, vaikka mieli teki, koska se joutui huolehtimaan käsillä olleesta onnettomuudesta."

www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001161384.html

Erikoinen juttu sinänsä, että haukutaan jotain automerkkiä, mutta ei voida sanoa mikä se on. Poliisin pitäisi pysyä faktoissa eikä vihjailla.

Entäs tämä sitten, mitä BMW liittyy tähän?

www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001161354.html

Siis Cannonballia koskevassa jutussa on kuvituksia BMW ilman rekisterikilpeä. WTF?

Ahaa, se liittyykin tähän:

"Ämmä: BMW:n nopea ja kallis M3-erikoisversio. Sillä pääsee Helsingistä Turkuun alle kolmessa vartissa."
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Taas pääsi BMW lehteen. 20.04.2016 08:51 #3132

  • HKM
  • HKM hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 56
Saksan suuri päästötesti.Vain kaksi dieseliä selvisi kuiville.Saksan liikenneministeriö (KBA) on testannut dieselautojen typenoksidipäästöjä viime marraskuusta lähtien pian Volkswagenin skandaalin paljastuttua. Mittauksissa on ollut mukana yhteensä 58 automallia eri valmistajilta.

www.kauppalehti.fi/uutiset/saksan-suuri-...686945756.1459316761
Viimeksi muokattu: 20.04.2016 08:53 : HKM.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Taas pääsi BMW lehteen. 21.04.2016 17:15 #3146

  • Mikko
  • Mikko hahmo
  • Offline
  • Achtgeber
  • Viestejä: 57
Bemarin M-mallit ovat tunnetusti nopeita, ja sen tietävät kaikki autoista kiinnostuneet. Jospa noilla kanuunankuulamiehilläkin sellaisia kulkineita sitten on, mene tiedä.

Tuo poliisin edustajan vihjaileva kommentti ei minustakaan ole asiallinen. Poliisi tuntuu nykyisin olevan julkisuudessa mielellään määrärahojen lisääminen tavoitteenaan. Katselin tänään 21.4.2016 Gosteleradion (=Yle) verkkosivulta uutista meneillään olevasta yleiseurooppalaisesta ylinopeusvalvontavuorokaudesta. Minua huvitti se, että ensin uutisessa todettiin alkuvuoden 2016 aikana koko Suomessa liikennerikosten määrän vähentyneen vuoden takaisesta jopa 10 prosenttia. Sen jälkeen poliisin edustaja totesi ns. varmana tietona, että tähän kehitykseen autoilijoilla ei ole osaa eikä arpaa, vaan että väheneminen johtuu yksinomaan poliisin resurssien vähenemisestä. Niinpä, uskokoon ken haluaa. ;)
Kerhon puheenjohtaja
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Taas pääsi BMW lehteen. 06.05.2016 13:22 #3238

  • TeemuT
  • TeemuT hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jaosvastaava
  • Viestejä: 78
-TT-
ex: E36 -98 316i ,E36 328i -95 ,E28 520i -86, E39 528i -96,E21 315 -81 ,E21 323i -78
current: E91 330d
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Taas pääsi BMW lehteen. 10.05.2016 06:55 #3264

  • 135
  • 135 hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 70
www.hs.fi/autot/a1462766467121?ref=hs-autotekniikka-4

Samu Haber ja Niila tekivät BMW:n 100-vuotisbiisin – ”Jos olisi ollut Audi, olisi pitänyt laittaa isompi hintalappu”
”Jos joku ei tule konserttiin siksi, että mä ajan BMW:llä, niin on varmaan parempikin pysyä poissa”, sanoo Samu Haber

Sunrise Avenue -yhtyeen laulaja-kitaristi Samu Haber ja tämän suojatti Niila ovat tehneet rahakkaan diilin.

He laulavat BMW:n 100-vuotisjuhlakappaleen nimeltään A Hundred Years ensi syksynä Münchenin olympiastadionilla BMW:n kaksipäiväisillä juhlafestivaaleilla.

”Joo, on tämä suuri kunnia. Ja oma lempiautomerkki vielä, niin hieno juttu”, sanoo Samu Haber puhelimen toisessa päässä Tukholmassa.

Miten tässä näin pääsi käymään?

Alun perin Haberia oli pyydetty viime lokakuussa osallistumaan kisaan, jossa tarkoituksena oli säveltää kappale BMW:lle. Haber ei kuitenkaan päässyt osallistumaan kisaan kiireiden vuoksi.

Muttaartisti nimeltään Niila ( Niila Arajuuri ) pääsi. Kyseessä on suomalainen artisti, jota Haber on manageroinut viimeiset seitsemän vuotta.

”Kelattiin, että Niila oli juuri silloin Berliinissä tekemässä levyä, joten laitetaan se sinne”, Haber sanoo.

Niila osallistui ja kirjoitti kahden muun kaverin kanssa kappaleen – ja voitti kisan.

Sitten BMW:ltä pyydettiin, että Haber osallistuisi kappaleeseen laulamalla sen Niilan kanssa duettona.

”Yleensä biisit on niin rakkauslauluja, että ne on vaikea istuttaa kahdelle miehelle. Mutta tässä on ehkä enemmän sellaista ystävyysteemaa.”

Haber on osallistunut aikaisemminkin samantyyppisiin kisoihin, esimerkiksi James Bond -elokuvan tunnusbiisin kisaan.

Tilaaja osoittaa usein erinäisiä rajoitteita ja toiveita sille, millaisen kappaleen se haluaa. Mutta BMW oli kuulemma aika rento.

”Ne antoivat aika vapaat kädet. Ei ne liikaa taiteellisesti puuttuneet”, Haber sanoo.

Haberin oli helppoa lähteä leikkiin mukaan, sillä hän on ajanut jo kymmenen vuotta BMW:llä. Se on hänen suosikkiautomerkkinsä.

BMW-fanius lähti jo pienenä poikana lätkätreeneissä.

Haberin jääkiekkovalmentajalla ”Pekulla” oli punainen 316-coupé BMW, ja Haber ihaili valmentajaansa.

Pari vuotta sitten Haber vaihtoi pois 335-avobemarinsa. Nyt hän ajaa mustalla avomallisella BMW M4:lla.

Kyseessä on BMW:n M-virityspajan versio 4-sarjasta, eli se kaikista tehokkain ja näyttävin mallisarjansa yksilö.

”Siinä on sitä ajamisen fiilistä enemmän kuin vaikka Mersussa. Ja tietynlaista positiivista keskisormea. Isäni aina sanoi, että bemarikuskit ovat kokovartalokyrpiä. Hahhah! Siinä on vähän sellaista statementtia, enemmän rokkenrollia kuin muissa saksalaisissa autoissa.”

Niin, se Haberin isän kommentti.

BMW-kuskit eivät ole kaikkien suosiossa. Eikö Haberia pelota, että taiteilijan uskottavuus menee, kun yhdistää nimensä isoon autotehtaaseen ja sen myynninedistämiseen?

”Se on tätä päivää. Suomessa edelleenkin ehkä ollaan vähän varovaisia näiden brändien kanssa operoimisen suhteen. Vaikka on meillä hienoja tienraivaajia, kuten vaikka Elastinen.”

Haberin mielestä tällainen toiminta ei vie taiteellista uskottavuutta.

”Ei missään nimessä. Ehkä päinvastoin. Siinähän tulee kertoneeksi itsestään vielä enemmän kuulijoille. Toki sen pitää olla totta: jos kyseessä olisi ollut Audi, olisi pitänyt ehkä laittaa isompi hintalappu.”

Musiikki- ja taidepiireissä arvostetaan usein muunlaisia asioita kuin kalliita autoja.

”Pitäisi ajaa Kalliossa ja ajaa yksivaihteisella polkupyörällä – eikä siinä mitään, jos siitä tykkää. Mutta ei mun tarvitse yrittää miellyttää kaikkia siksi, että mun taide pärjäisi paremmin. Sellainen on ihan paskaa. Jos joku ei tule konserttiin siksi, että mä ajan BMW:llä, niin on varmaan parempikin pysyä poissa.”

Pohditaanpa:

BMW:n tilaama kappale. Kaksipäiväinen festivaali Münchenin olympiastadionilla, jossa Sunrise Avenue esiintyy pääesiintyjänä.

Kuulostaa rahakkaalta diililtä?

”Onhan se, ei noita ilmaiseksi kukaan tee. Meillä ja minulla on iso markkina-arvo siellä, mistä BMW on kotoisin. Totta kai näissä on normaaleja keikkapalkkioita ja studiopalkkioita huomattavasti isommat korvaukset. Mutta on tässä normaalia enemmän työtäkin.”

Rock-piireissä kiertää huhu, että Haber on aikoinaan harrastanut yöllisiä ajeluja ihan muut asiat kuin ajamisen ilo mielessään.

Hän kuulemma ajeli öisin ja napsi tyttöjä kyytiin.

”Joo, se oli tosin silloin ennen bändiaikoja, juuri kun olin saanut ajokortin. Ei ollut fyrkkaa mennä baareihin, niin se oli kivaa metsästää tyttöjä. Sitähän pitää kaikkien myöhäisteini-ikäisten tehdäkin.”

Ei taida enää olla ohjelmassa tuo sillä M4:lla?

”Hahaa! Ei enää. Siitä on varmaan 20 vuotta. Silloin mun oma autoni oli Datsun 100A. Ajat on muuttuneet positiivisempaan suuntaan. Ei tarvitse enää ajaa Datsunilla eikä etsiä liftarityttöjä.”
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Taas pääsi BMW lehteen. 15.08.2016 19:34 #3752

Kerrankin on jotakin laitettavaa tähän ketjuun:

www.hs.fi/kotimaa/a1471234623353
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Taas pääsi BMW lehteen. 16.08.2016 12:02 #3757

  • lgr122
  • lgr122 hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 52
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001240291.html

BMW mainittu, mutta pahis "Ford" mainittu vain automerkki X:änä.
Joka tapauksessa hyvä, että kansallekin kerrotaan suurimpien idioottien ajavan nykyään jotain muuta kuin BMW:tä.
316i e46 -00, 118d e87 -05
Viimeksi muokattu: 16.08.2016 12:02 : lgr122.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Taas pääsi BMW lehteen. 25.08.2016 12:35 #3806

  • Tomppa
  • Tomppa hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 42
  • Vastaanotettu kiitos 2
www.kauppalehti.fi/uutiset/naista-klassi...696453798.1416823369

Veikkaisin ettei BMW Classic ole myymässä vasta entisöinnistä valmistunutta Elviksen 507:aa vaikka kauppalehti niin väittääkin.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Taas pääsi BMW lehteen. 31.08.2016 07:19 #3827

  • 135
  • 135 hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 70
BMW:llä on ongelma ainakin designin kanssa - se on juuttunut paikoilleen, ja nyt tarvittaisiin uusi rykäisy johonkin uuteen, kuten Mersu onnistui tekemään. Tämä ei ole helppo homma, itse asiassa tekniset innovaatiot saattavat olla helpompi kehitettävä.

www.kauppalehti.fi/uutiset/se-jokin-puut...elastajaksi/bydbw7ak

"Se jokin puuttuu" – BMW 7 sakkasi, coupea kaavaillaan pelastajaksi

Heikosti menestyneen 7-sarjan myyntiä aiotaan paikata laajentamalla mallivalikoimaa.

BMW:n alle vuoden ikäinen lippulaiva, BMW 7, on tehnyt mahalaskun automarkkinoilla. Odotukset olivat suuret, mutta nyt seiska myy peräti 40 prosenttia heikommin kuin Mercedes-Benzin S-sarja.

Jopa Tesla Model S kolkuttelee aivan BMW:n 7:n kannoilla myytyjen autojen määrässä.

Ensi vuonna kilpa vain kiristyy, kun Audi esittelee uuden, ainakin osittain itseajavan A8:n.

Uutistoimisto Bloombergin lähteen mukaan BMW:llä on jo pelastussuunnitelma: tarkoituksena on tuoda 7-sarjan sedanin rinnalle coupe-malli. Urheilullinen kaksiovinen malli olisi tulossa myyntiin vuonna 2019.

Strategia on tuttu Daimlerilta: S-sarjaa myydään peräti kuutena erilaisena versiona. Mersulla menee muutenkin lujaa: laajan mallistonsa ja erityisesti katumaasturiensa ansiosta se on myynyt tänä vuonna jo 30 000 autoa enemmän kuin BMW.

”BMW 7 ei ole saanut aikaan samaa ’vau-efektiä’ kuten uusi S-sarja”, sanoo uutistoimisto Bloombergin haastattelema analyytikko Jürgen Pieper frankfurtilaisesta Bankhaus Metzleristä.

”Siitä puuttuu se jokin.”

Autonvalmistajan oma väkikään ei ole tyytyväinen aikaansaannokseensa. Yhtiön sisällä seiskaa on moitittu siitä, että se ei ole teknisesti tarpeeksi edistykseillinen ja että sen design on tylsää. Esimerkiksi liikeohjaus, jolla voi käyttää esimerkiksi radiota, ei ole sytyttänyt asiakkaita samaan tapaan kuin vaikkapa Teslan Autopilot-ajoavustin.

Audiin on taas ennakkotietojen mukaan tulossa todellinen autopilotti: autolle voi antaa ohjat maanteillä esimerkiksi ruuhkissa alle 60 kilometrin nopeuksissa. Teslassa ja Mersun E-sarjassa kädet täytyy pitää ratissa, mutta Audissa kuski voi puuhata muuta.

”Uusi Audi A8 eroaa melkoisesti nykyisestä mallista. Voisi olettaa, että BMW 7:n myynti laskee entisestään, kun A8 tulee markkinoille”, sanoo analyytikko Stuart Pearson BNP Paribas -pankista.

Luksusautot ovat saksalaisille valmistajille erittäin tärkeitä paitsi imagon, myös tuottojen kannalta. Vaikka myyntimäärät eivät päätä huimaisikaan, on kate kohdallaan. Esimerkiksi Mersun S-sarjan auton hinnasta jää valmistajan taskuun 14 prosenttia, BMW:n seiskasta 11 prosenttia.

Suomessa halvin seiskasarjalainen, hybridimalli, maksaa lähes 111 000 euroa. Hinnaston kallein on nelivetoinen bensaveriso, jonka hinta on yli 190 000 euroa.

Joissakin Keski-Euroopan maissa malliston edullisimman version hinta on 82 600 euroa.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Taas pääsi BMW lehteen. 15.02.2017 15:41 #4701

  • Aimäävai?
  • Aimäävai? hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jaosvastaava
  • Viestejä: 86
Päivän sarjakuvassa on E21-mallin merkintäkin kohdillaan:

www.ts.fi/viihde/fingerpori/


Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Taas pääsi BMW lehteen. 15.02.2017 19:46 #4703

  • Mikko
  • Mikko hahmo
  • Offline
  • Achtgeber
  • Viestejä: 57
Onhan tuo minusta aika hölmö kuva, kun on Jarlan pitänyt hakaristilippu yhdistää BMW:hen ja leimata sen kuljettaja todella sairaaksi. Ymmärtäisin paremmin, jos kyseessä olisi joku Tossan(Toyota-Nissan)-kuski. Ei täysjärkinen voi sellaisella ajella, sehän olisi lisäksi silkkaa kidutustakin. ;)

Muistelen, että joskus v. 2010 Jarla taisi saada aikaan mahtavan someraivon, kun teki piirroksen, jossa v. 1943 Berliinissä saksalainen, jonkinlaiseen univormuun pukeutunut mies tutkii kaupassa tuotetta nimeltään "Vapaan juutalaisen saippua". En kyllä yhtään muista, että mistä se someraivo johtui. Siitäkö, että tuohon aikaan ei ollut enää monta juutalaista Saksassa vapaalla jalalla vai siitä, että heitä oli silloin vielä paljon.
Kerhon puheenjohtaja
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.
  • Sivu:
  • 1
  • 2
Sivu luotiin ajassa: 0.268 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top