Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE:

Päivän puuhastelut 05.02.2015 22:05 #500

  • 135
  • 135 hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 87
Oli jo hiukka pakko alkaa vaihtaa E39:iin etujarrupalat. Valo oli palanut pidemmän aikaa - ja olihan siellä vielä millin verran palaa jäljellä. Parhaimmillaan jopa 2 - 3 milliä. Olis niillä vielä muutama työmatka mennyt :)

Täytyy sanoa, että aika fiksusti on E39 rakennettu - nopeita hommia tehdä. Ja poikakin hämmästeli, että tähän siis voi vaihtaa etuvalon minuutissa? Kun kavereiden sitikoissa pitää purkaa puskuria ja vaikka mitä...

Siispä vaihdettiin lamppu, ja tarkistettiin nesteet. Jo vain kelpaa taas ajella.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 06.02.2015 17:36 #508

  • Havis
  • Havis hahmo
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Jäsen 1999 lähtien
  • Viestejä: 315

Oli jo hiukka pakko alkaa vaihtaa E39:iin etujarrupalat. Valo oli palanut pidemmän aikaa - ja olihan siellä vielä millin verran palaa jäljellä. Parhaimmillaan jopa 2 - 3 milliä. Olis niillä vielä muutama työmatka mennyt :)


Oliko sisemmät ja ulommat palat yhtä paljo kuluneet? Omassa pelissä kas kun 100 000 km ajon jälkeen sisäpalat loppu mutta ulommissa ainakin 6mm jäljellä. Satula vähän nahkea liikkumaan, eihän noin muuten vois oikeastaan käydä. Herkästi liikkuvalla satulalla olis varmaan samoilla paloilla ajanut sen 150 000 km.

Ja hankalan asiasta vielä teki se, että vaikka renkaita vaihtaessani on tapana tsekata palat, niin asia todellinen tila ei paljastunut, koska ulkoisella tarkastuksella näkee helposti vain ulomman palan kunnon, joka mulla oli siis ok.

Tuosta E39:n ajovalopolttimoiden vaihdon helppoudesta olen kyllä samaa mieltä yhdellä varauksella: Niiden O-tiivisteiden herkkyydestä kannattaa pitää huolta. Liian kuivat ja tiukat tiivisteet aiheuttaa helposti sen, että polttimon pidikettä takaisin laittaessa joutuu painamaan liian kovaa, ja umpion säätötanko saattaa napsahtaa poikki. Ite oon koittanut muistaa pitää nuo tiivisteet kevyesti voideltuina, niiden tankojen vaihto on kuitenkin sen verran työläs jobi ettei viiti ihan joka vuosi tehä.

Tosin noi säätötangot on muovia, ja kuumassa valoumpiossa (varsinkin Suomessa, kun on ajovalopakko, umpiot kuumuu ehkä suunniteltua enemmän) muovi haurastuu ajan kanssa ennemmin tai myöhemmin. Hyvä jos 10v kestää, omaan autoon ne jo kertaalleen on uusittu ;)

Samoin tuo jarrupalojen riittoisuus ihastuttaa. Etupalat kestää sen 100 000 - 150 000 km ja takapalat 80 000 - 120 000 km ilman että jarrupidosta tarttee tinkiä. Ei huono.
Käyttö BMWHarraste BMW:t
BMW 523iA -08 (E60 LCI)-
ex BMW 520i -02 (E39 LCI)ex BMW 525 -81 (E12)
ex BMW 523i -96 (E39)ex BMW 2500A -70 (E3)

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Havis.

Päivän puuhastelut 08.02.2015 16:37 #531

  • 135
  • 135 hahmo Kirjoittaja
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 87

Oliko sisemmät ja ulommat palat yhtä paljo kuluneet? Omassa pelissä kas kun 100 000 km ajon jälkeen sisäpalat loppu mutta ulommissa ainakin 6mm jäljellä. Satula vähän nahkea liikkumaan, eihän noin muuten vois oikeastaan käydä.


Mulla oli ulommat palat millin luokkaa, sisemmät pari milliä. Tarkkaan käytetty!

Täytyy katsoa takapääkin joku päivä, en muista milloin lie sinne vaihdettu... Olen kuitenkin jo melkein 150 tkm tällä ajanut, ja jos en ole itse vaihtanut, niin aika lopussa voi olla...

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 08.02.2015 18:53 #532

:woohoo: Tärräytettiin Kainuuseen nosturi tallille ja testattiin :woohoo:
F26 xDrive20d TwinPower

EX:E60 535DA M-Sport "Individual Moonstone metallic+Merino Platinum+PianoBlack"

-Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 11.02.2015 17:41 #578

Tommosta puuhaa oli tänään. Ensin levitettiin jäähdytysnestettä pitkin kaupunkia kunnes vihdoin osien kanssa kotiin ja korjaamaan tilannetta.
320i e46 Touring -04, 118d e87 -05
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 11.02.2015 22:02 #580

Ostin sisätilalämppärin. Viikon mietin miten sen laitan. Kävin Nurmijärven tallilla asentamassa. Siihen vänkärin puolelle ja vasemmalle siinä lähelle vaihdekeppiä.
Valitisin tarkkaan paikan, eka oli huono, irrotin ruuvfit ja vedin uuteen paikkaan. Nyt ihan vähän estää penkin eteenpäinmenoa, heittää kuumaa ilmaa lähes suoraan ylös.
Kaikki hyvin. Ajoin kotiin ja ajattelin merkata kilsat ja tankkauksen. Arvaatte varmaan jo...........
Ei aukea kunnolla hanskalokero! :sick: Lämppäri siinä edessä.
N. 30v sitten faija sanoi että minä kun teen niin meneepi helposti materia ja työ hukkaan. Niin menee!
BMW=quality! Driven +1000000km.
Kerhon puheenjohtajana osan vuotta 2017, koko vuoden 2018 ja osan vuotta 2019.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 13.02.2015 13:47 #588

Maksoin jäsenmaksun ja tallimaksun, sekä täytin pissapojan :silly:
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 13.02.2015 15:43 #589

  • Havis
  • Havis hahmo
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Jäsen 1999 lähtien
  • Viestejä: 315

...täytin pissapojan :silly:


Samaan laitteeseen liittyen korjasin pissa-vikaisen E39:n. Jo jonkin aikaa huonosti vettä heittänyt peruspesuri alkoi harmittamaan. Tehopesu toimi kuitenkin OK, joten asialla ei ollut hengen hätää. Avasin konepellin, ja -taas- oli pesuvedet pitkin oikean sisälokasuojan kylkeä. Kumma kun se yks letkun jatkoliitos aukeaa raolleen pakkasilla. Ehkäpä nesteen kasvanut viskositeetti, ja pesurin käyttö tällaisissa olosuhteissa saa löysähkön liitoksen avautumaan. Laitoin liitoksen kunnolla kiinni ja taas on kunnon suihku :) Seuraavalla korjauskerralla ehkä siihen pitää laittaa pätkä jesariteippiä niin korjaus on pitkäikäisempi.

Liitos siis löytyy sen nestemääräosoittimen läheltä tiivisteen vierestä.

Käyttö BMWHarraste BMW:t
BMW 523iA -08 (E60 LCI)-
ex BMW 520i -02 (E39 LCI)ex BMW 525 -81 (E12)
ex BMW 523i -96 (E39)ex BMW 2500A -70 (E3)
Liitetiedostot:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Havis.

Päivän puuhastelut 23.02.2015 20:04 #677

Kävin vaihtamassa pöllö-öljy auton bentseeniin. :P
F26 xDrive20d TwinPower

EX:E60 535DA M-Sport "Individual Moonstone metallic+Merino Platinum+PianoBlack"

-Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 19.03.2015 17:50 #956

Hain Espoon Fixus-liikkeestä (Mankkaa, Sinimäki) Mahlen aktiivihiiliraitisilmasuodattimet ja samalla ostin heräteostona uuden kangasmattosarjan. Matoilla hintaa 40 euroa ja ovat OEM-laatua. Ei paha!

Vinkiksi sen verran, että tuo kyseinen Fixus on auki viimeisen kerran 27.3. Niillä näytti olevan aika kivat muuttomyyntialennukset, kannattaa käydä katsomassa. Työkaluja ja tarvikkeita aikalailla ja esim. yksittäisiä kesärengassettejä -45% (ekana pinossa näytti olevan Hankookin jotkut Ventukset koossa 205/45 16).
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 24.03.2015 18:48 #994

Tein öljynvaihtohuollon.

Motonetistä Teboil Diamond 5W-40 kaksi neljän litran pönää yht. noin 60 euroa, Laakkoselta original suodatin 22 euroa ja Fixukselta Mahlen aktiiviraikkarit 40 euroa.

Vaihdoin Muuralan Nesteen uusitussa TI2-hallissa kaksipilarinosturilla, jossa samalla pyörittelin renkaita laakereita kuulostellen ja katselin muutenkin vähän alustan kuntoa. Aikaa kului 35 min ja maksoi 9 euroa.

Kokonaiskustannukset siis noin 131 euroa ja öljyä jäi vielä 1,5 litraa. Kai tässä tuntiliksoille pääsee...
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 06.04.2015 16:48 #1104

Vaihdoin kesäkumit ja ilmasin jarrut kun tuntui hieman pehmeältä... ja näköjään hankittava etujarrusatula(t), yritin säästää vaihtamalla vanhoihin satuloihin tiivisteet, mutta nyt näköjään toinen niistä vuotaa. :(
320i e46 Touring -04, 118d e87 -05

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 11.04.2015 15:38 #1129

Nuin, kesäkummit vaihdettu jatkeeseen, kyllä taas kelpaa tyttären pyörittää sitä kylillä :)
Mike Holopainen
BMW Club Finnland jäsen 2716 vuodesta 2003
Autona on tällä hetkellä G21 320e XDrive

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 11.04.2015 18:44 #1130

Nätti ilma houkutteli ulos puuhaamaan. Vaihdoin jo talvella hankkimani takaoven aurinkoverhon. Toisesta oli edellinen omistaja saanut sen nostoklipsin poikki, joten vanhaa verhoa ei viitsinyt laskea alas ollenkaan kun se olisi mennyt oven sisään. Samalla kun ovipahvi oli irti, laitoin uutta butyylinauhaa epäilyttävästi irvistäviin kostaussulun saumoihin. Toisen takaoven olin hoidellut jo talvella.

Imuroin ja vaihdoin uuden velourmattosarjan. Original Teile velourmattoja (mustat) jäi kolme kappaletta siis yli. Minulla oli vajaa setti, toinen takamatto puuttui. Noiden entisten kunto on ihan ok, joten jos sinulla sattuu olemaan yksi pahassa kunnossa tai jokunen puuttuu, nuo joutavat ihan ilman rahaa. Ei tarvitse ostaa kokonaan uutta settiä.

Yritin yhä tiirailla missä takana vasemmalla olisi se toinen SIM-kortin paikka. Ei löydy, ainakaan ilman purkamista! Saunalahden prepaid ei suostu toimimaan eject boxista, tai sitten mulla on epäonnekkaasti annettu viallinen kortti. Kannattaisikohan käydä kokeeksi vaihtamassa?
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 12.04.2015 09:45 #1132

E30 316 sai uudet jarrupalat, e34 525i uudet takaiskarit ja e34 M5 eturenkaan ilmavuoto tuli korjattua.
316 -86, 528i -99, M5 -90, 740ia -98

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 12.04.2015 16:19 #1135

M5:seen uusi kaasuvaijeri tuli laitettua eilen illalla. Eipä ollut kummoinen homma vaikka etukäteen peloteltiin.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 12.04.2015 16:33 #1136

Toinen yritys, tällä kertaa ihan uudet jarrusatulat. Hieman ehti jarruneste syövyttää etuvanteen maalia viikossa, mutta ei sille mitään mahda tässä vaiheessa.
320i e46 Touring -04, 118d e87 -05

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 12.04.2015 17:37 #1141

No nyt tuli laitettua vakkarin viiksi ja uusi ratti. Kuvakin olisi mutta en taida kehtaa laittaa kun kaasupolkimeessa näkyy kuraa...

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 02.05.2015 23:07 #1270

Pesin auton :cheer: on se vaan mukavaa omalla pihalla :cheer:

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 05.05.2015 18:10 #1323

Tilasin flexfuel sarjan, saa nähdä onko hyvä vai huono, mutta työmatkan ajelu päivittäin on saanut ajattalemaan mahdollisia kustannussäästöjä, ja auton vaihto ei olisi ensimmäisenä keinona, kun vasta olen vaihtanut tähän niin paljon osia.
320i e46 Touring -04, 118d e87 -05

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 18.05.2015 12:20 #1453

kerralla rästi, varsinainen ja ennakoiva huolto :)
E91 330d sai uudet filtterit (öljy,raitis, diesel) ,uudet öljyt , uuden vesipumpumpun ja termarin + pari remmin kiristys rullaa.
rullat rahisi jo ihan hyvin kun 228tkm taulussa, vesipumpusta ei juuri sanomista löytynyt mutta ompa vaihdettu jo kun ihan täysin palvellut on kyllä jo.

jarrunesteet jäi nyt vaihtamatta ja sen huomasi kyllä eilen ratapäivillä Ouluzonessa että ne seuraavaksi sitten...
-TT-
ex: E36 -98 316i ,E36 328i -95 ,E28 520i -86, E39 528i -96,E21 315 -81 ,E21 323i -78
current: E91 330d

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 06.06.2015 19:27 #1561

Auto tuntuisi toimivan E85:sella ihan ok, ja airbagin valonkin sain tänään vihdoin menemään pois.
320i e46 Touring -04, 118d e87 -05

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 23.06.2015 15:46 #1726

Auto eilen maahantuontikatsastuksessa:
Tein takajarrurempan ennen tuota koitosta: käsijärrun ero/puoli 5% :) :) :) :cheer: :cheer: Ja teho n 2kN. Aika hyvin, vaikka jarrudyno on vielä asentamatta...
Jukka Kilpiö, jäsen nro 731, kotisivut www.jakiltech.fi FRM korjaukset, DME, DDE kloonaukset

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 27.06.2015 12:06 #1746

Voi paska! Tapaturma nettitilauksessa. Nää on etujarrusatulat, kun olisin tarvinnu taakse, olis pitäny lukea huolellisemmin. Sinällään niissä ei mitään vikaa, uudet ja hienot...
320i e46 Touring -04, 118d e87 -05

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 09.07.2015 10:59 #1791

Metsästellyt halvempaa paikkaa mistä saisi hydro unitin korjaussarjan E90 bemmiin. Netistä luin että osa kustantaa marmorilla 200€. Kävin maanantaina reippaana kysymässä Laakkoselta, niin ilmoitti että maahantuojalta tullut 1000€: korotus hintaan, eli hinta nykyään 1200€ :sick:

Pitää jatkaa etsintää, niin saa nuo ABS ja luistoneston valot pois päältä.

Niko

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 17.07.2015 17:06 #1877

Metsästellyt halvempaa paikkaa mistä saisi hydro unitin korjaussarjan E90 bemmiin. Netistä luin että osa kustantaa marmorilla 200€. Kävin maanantaina reippaana kysymässä Laakkoselta, niin ilmoitti että maahantuojalta tullut 1000€: korotus hintaan, eli hinta nykyään 1200€ :sick:

Pitää jatkaa etsintää, niin saa nuo ABS ja luistoneston valot pois päältä.

Niko


Iloinen yllätys. Laitatin madallussarjan loppuun autoon, niin tuo hydro unitiksi tulkitsemani valoyhdistelmä sammui autosta :woohoo:

Eli voin ainakin toistaseks lopettaa halvemman osan metsästyksen :)

Niko

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Päivän puuhastelut 17.07.2015 17:08 #1878

:woohoo: Nyt on hauska taas bemmilla ajaa kun on ratti suorassa ja kulmat kohdallaan. :woohoo:
Wetterille kiitos hyvästä asiakas palvelusta.
F26 xDrive20d TwinPower

EX:E60 535DA M-Sport "Individual Moonstone metallic+Merino Platinum+PianoBlack"

-Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.296 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top