Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: E39 530dA touring vm. 2002

E39 530dA touring vm. 2002 29.04.2017 17:33 #5099

  • hietase
  • hietase hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 182
Näpräsin eteen uudet levyt ja palat paikoilleen, kaikki tilpehöörit myös uusiksi. Aten valmistetta, hyvin istuvat. Piti laittaa jo pääsiäisenä, mutta jäi roikkumaan.

Taakse pitää laittaa joku toinen kerta, osat jo hankittu sinnekin.

Mikä ihme siinä siinä on, että aina jotain menee mönkään. Nyt vasta IKH:sta ostettu 7 mm hylsykuusiokolo katkesi saman tien kun aloin avaamaan ensimmäistä liukupulttia. Meinasi tyssätä heti siihen, mutta onneksi löytyi tavallinen avain oikeassa koossa. Momenttiin en saanut nyt sitten laitettua, mutta yritin laittaa ranteella sopivasti kasaan.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E39 530dA touring vm. 2002 07.05.2017 16:09 #5130

  • hietase
  • hietase hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 182
Vaihdoin tänään taakse jarruromppeet. Levyt, palat, käsijarruosat ja tilpehöörit. ATEn osia kaikki, paitsi käsijarrukengät Laakkoselta. Tosin voivathan nekin olla ATEn osia.

Muutoin homma kävi kuin elokuvissa, mutta repsikan puolen levy kinnasi pahasti käsijarrukenkiin. Meni tunti sitä irti nitkuttaessa!

Molemmin puolin kaikki käsijarruosat olivat tukevasti ruosteessa. Satulat ja rungot olivat putsauksen jälkeen ihan hyvät.

Käsijarrun käyn säädättämässä korjaamolla, koska en itse siitä pultinreiästä saa hammasratasta ruuvimeisselillä pyöritettyä. Se jousi istuu ratasta vasten niin napakasti, että en vaan saanut. Jätin sen löysälle, tehköön ammattimies säädön.

Kuvasta näkyy, että aika valmista kamaa oli.

Jouduin imemään noin 0,7 dl jarrunestettä pois. Määrä lienee normaali? Jarruneste on vaihdettu korjaamolla viime vuonna, kun joka kulmassa oli vielä kuluneet levyt ja palat. Tuolloinhan männät ovat olleet paljon enemmän ulkona satuloista.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E39 530dA touring vm. 2002 07.05.2017 16:11 #5131

  • hietase
  • hietase hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 182
Kuvien lisääminen mennyt näköjään pädillä vaikeaksi. Noh, kai kaikki tietävät miltä ruostuneet jarruosat näyttävät...
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E39 530dA touring vm. 2002 12.06.2017 17:01 #5279

  • hietase
  • hietase hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 182
Tänään tuli vaihdettua taakse koiranluut. Täytyy sanoa, että oli kyllä veemäisimpiä hommia pitkään aikaan. Miten nuo kuuluisi ilmaperällisestä touringista oikein vaihtaa? Nyt nylkytin kahdella kiintoavaimella onnettoman pientä liikettä. Kesti ikuisuuden, koska tilaa ei ollut nimeksikään ja alkuperäiset 15-vuotiaat olivat tukevasti ruostuneet. Irrotuslitkuja ruiskin ja annoin vaikuttaa.

Tuossa olivat tiellä niin iskari kuin taaempi tukivarsikin. Ehkä olisi pitänyt ottaa koko siipi korin puolelta irti roikkumaan, sitten olisi ollut tilaa. Hylsyä tuonne ei ollut toivoakaan mahduttaa.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E39 530dA touring vm. 2002 12.06.2017 17:07 #5280

  • hietase
  • hietase hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 182
Kypsiä olivat. Vasemmalla ollut suorastaan hajosi käsiin.

Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E39 530dA touring vm. 2002 19.06.2017 22:54 #5297

  • hietase
  • hietase hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 182
Tänään vaihdatutin taaksen kaikki neljä tukivartta. Iski laiskuus enkä alkanut hommaan itse. Ilmaperäisessä touringissa sen taaemman tukivarren vaihto vaatii vielä iskarin irrottamisen, joten ei kiitos. Reilu vuosi sitten vaihdoin takaiskarit ja se oli yksin tehtynä aika ikävä homma. Niinpä en halunnut siihen leikkiin uudelleen.

Nyt on alustassa kaikki uusittu, ei tutise / vapise missään nopeudessa. Ihanaa!
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E39 530dA touring vm. 2002 14.08.2017 17:26 #5460

  • hietase
  • hietase hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 182
hietase kirjoitti:
Jotain sain kuitenkin turattua, eli vaihdoin viallisen tummentuvan sivupeilin.

Ja tnään aamulla totesin, että repsikan puolen sivupeilin nesteet ovat yöllä valahtaneet. Kesti reilun vuoden pitempään kuin kuskin puoli, eli reilut 15 vuotta. Ihan ok. Pitää alkaa metsästämään ebaysta taas uutta.
Joskus ollut E21 320/6, E21 318A, E34 525i touring, E39 530i touring
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.
Sivu luotiin ajassa: 0.229 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top