Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: E36 316i *105 000 km!*

E36 316i *105 000 km!* 10.07.2018 11:04 #6281

  • Ronie
  • Ronie hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 13
Päivitys 2: Päivitys: Uusi jakopäänhihna asianmukaisine tarvikkeineen vaihdettu 23.7.2018. Samalla uusittu vesipumppu ja vaihdettu jäähdytinnesteet.
Päivitys: Lisätty myös nettiautoon ja tori.fi myyntiin

Myydään hieman empien suvussa uudesta asti ollut vuoden 1992 316i. Auto on aikojensa alussa ollut isoäitini käytössä, papereiden seasta löytyykin alkuperäinen ostokuitti, jossa myös edellinen E30 meni muutaman vuoden ikäisenä vaihdossa. Mm. kaikki vara-avaimetkin (käyttämättöminä) tallella, omassa pussissaan ja rinkulassakin vielä tehtaan paperilätkä päällä.

Tutustu kuviin TÄSTÄ

Tämä yksilö on elämänsä aikana nähnyt verrattaen vähän talviajoa, sillä vuoteen 2013 saakka tätä käytettiin pitkälti mökin ja ruokakaupan välisiin matkoihin. Itselläni auto on ollut nyt reilut 5v täysin omassa käytössäni, jonka aikana kilometrejä onkin tullut enemmän kuljettua - mittarissa kuitenkin tälläkin hetkellä hyvin maltilliset, vajaa 105 000km ajettuna.

Autoa on pidetty ja kohdeltu alkuperäisyyttä ja ajokuntoisuutta vaalien. Moottoriöljyt on vaihdettu säännöllisesti, alustaa on pidetty kunnossa ja muita päivityksiä tehty lähinnä tekniseen puoleen. Tässä autossa ei mm. Ole ollut kallistuksenvakaajaa takana, tämän asensin vuonna 2014. Rumpujarrujen kunnon tullessaan tiensä päähän, vaihdatin taakse levyjarrut, joka sisälsi isomman vaihtotyön muillekin taka-akselin osille. Aivan viime aikoina on myös alusta saanut päivitystä Bilstein/H&R-alustasarjan asentamisen myötä - kyyti on tällä hetkellä erittäin jämäkkä ja mukava! Auto on hyvässä ryhdissä ja madalluskin on sopivan maltillinen.

Rengastuksena toimii niin kesällä kuin talvellakin hyväkuntoiset Michelinit kossa 185/65/15, joista kesärenkaat ovat alkuperäisillä aluvanteilla.

Maalipinta on kauttaaltaan erittäin hyvä, mutta 26 vuoden iässä kuitenkin ruosteenperkele alkaa paikkapaikoin hieman irvistämään - äärimmäisen helppo kuitenkin osaavalle ottaa tässä vaiheessa kiinni.

Sisusta on hyvin siisti, eikä tietoakaan penkkien repeilyistä!

Viimeisin tehty päivitys on alkuperäiseen CD43 Business-soittimeen, johon liitin piiloasennuksena bluetooth- ja USB-ominaisuuden, eli niin hands-free puhelut kuin langaton musiikin toisto hoituu nyt alkuperäisen soittimen kautta, hyödyntäen CD-vaihtajan porttia.

Autoa on pidetty viimeiset kaksi vuotta lämmitetyssä autotallissa ja ajoa on ollut alle 5000km verran. Tänä aikana huollettu/vaihdettu mm. seuraavaa:
-Etujarrulevyt
-Kaikki hihnat
-Rumpujarrut levyjarruihin, sis. takakynkät jarruineen päivineen
-Nelipyöräsuuntaus tehty
-Uusi akku
-Takakelkan isot puslat x4
-Sytytysulpat
-Öljyt + suodatin
-Bilstein B8 Sprint iskunvaimentimet eteen, sis. uudet yläpään laakerit
-Bilstein B4 iskunvaimentimet taakse, sis. uudet yläpään laakerit
-H&R -40/-15mm madallusjouset, sis. uudet jousikumit
-Nelipyöräsuuntaus tehty
-Bluetooth- ja USB-moduli lisätty piiloasennuksena
-Jakohihna + kiristinrullat
-Vesipumppu
-Jäähdytinnesteet


Tarkempi huoltohistoria kaikkine kuitteineen on siististi dokumentoitu, excelissä olen sähköistä huoltokirjaa ylläpitänyt alkuvuodesta 2012 alkaen. Paperinen huoltokirjakin toki löytyy, joka puolestaan vahvistaa hyvän huolenpidon tätä aikaisemmilta vuosilta.

Loppuun myös rehellisyyden nimissä tiedossa olevat viat ja puutteet sekä tulossa olevat toimenpiteet:
-Alkavat ruosteet, muutama pieni kohta tiedossa
-M40-koneelle ominainen nakutus kantautuu korviin etenkin kylmänä
-Takajarrulevyt ja palat ovat vaihdon tarpeessa vielä tämän vuoden puolella
-Katsastus luvassa syyskuun puoliväliin mennessä, katsastetaan jos ehditään ennen myyntiä.

Runkonumero: EL58303
HP: 3500€
Sijainti: HKI
Yhteydenotot: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Haluaisin välttyä kliseiseltä “pitkin hampain tämän myyn”-argumentilta, mutta historian ja tunnearvon huomioonottaen tästä luopuminen ei tule olemaan helppoa. Samaan hengenvetoon kuitenkin ja kliseitä jatkaen sanon, että “aikansa kutakin”, joten katson minkälaista mielenkiintoa tähän yksilöön löytyy.
Valitettavasti harkitsen vaihdossa ainoastaan E46/346 avo-malleja tässä vaiheessa, niissäkin tapauksissa 328iA ja 330iA vahvasti preferoituna. E93 tietyin varauksin myös mahdollinen vaihdokki.
E36 316i 100 000km ;)

Ex. E36 328i M-sport, E34 540iA Touring, E36 316i, E24 635 CSi, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)
Viimeksi muokattu: 24.07.2018 11:25 : Ronie.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E36 316i *105 000 km!* 21.08.2018 14:47 #6370

  • Ronie
  • Ronie hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 13
Tämä on edelleen kaupan, kilometrejä alle 106 000 tällä hetkellä. Jakohihna ym kilkkeet vaihdettu viimeisempänä.
E36 316i 100 000km ;)

Ex. E36 328i M-sport, E34 540iA Touring, E36 316i, E24 635 CSi, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.
Sivu luotiin ajassa: 0.236 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top