Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: Kerhon nimissä tehdyt kommentit

Kerhon nimissä tehdyt kommentit 25.01.2019 12:59 #6719

• jaki
  • jaki hahmo
  • Verwaltungsleiter
  • Vastaanotettu kiitos 1
Ajattelin ensn laittaa tämän jäsenpuolle (suljetulle), mutta ehkä on parempi, että on julkisella niin kaikki näkee tämän:
Muutama päivä sitten kerhon PJ esitti lehdessä (Iltasanomat) omia käsityksiään BMW- merkkisillä autoilla ajavien liikennekäyttäymisestä ja asenteista.
Lienee paikallaan todeta, että ne eivät edusta kerhon virallista kantaa mitenkään ja ainakin minä (Kerhon VPJ) sanoudun niistä täysin irti.
Jokaisella on toki oikeus mielipiteisiin, mutta on tyystin eri asia esittää niitä kerhon nimissä.
Asiaa tultaneen käsittelemään seuraavasa hallituksen kokouksessa.
Jukka Kilpiö, jäsen nro 731, kotisivut www.jakiltech.fi
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

Kerhon nimissä tehdyt kommentit 25.01.2019 13:32 #6720

• Havis
  • Havis hahmo
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Perusjäsen 1999 lähtien
  • Vastaanotettu kiitos 2
Saman huomasin, ja sanattomaks veti.

Ekaa kertaa tunsi häpeää kuulua moiseen kerhoon. Mykistävää luettavaa.

www.is.fi/autot/art-2000005975715.html

lainaus:

Jantusen mukaan vastaavanlaiset ylinopeusuutiset eivät tee hallaa merkille tai merkkikerholle.

– Päinvastoin, sehän korostaa merkkiä ja sen paremmuutta. Kunhan uutiseen ei liity kolareita.
Käyttö BMWHarraste BMW:t
BMW 523iA -08 (E60 LCI)-
ex BMW 520i -02 (E39 LCI)ex BMW 525 -81 (E12)
ex BMW 523i -96 (E39)ex BMW 2500A -70 (E3)

Kerhon nimissä tehdyt kommentit 26.01.2019 22:43 #6722

• lgr122
  • lgr122 hahmo
En ymmärrä miten ihmisillä on tarve päteä jollain kerhostatuksella.

Ehkei pitäisi lähteä samaan junaan BTCF:n kanssa. Eikös parkkipaikalla sudittelu ja ylinopeudella elvistely ole enemmän heidän juttu?

BTCF:n tarroja en missään nimessä halua omaani, bmwclubin tarroja en käytä koska ehkä koen liikennekäytökseni välillä hieman rikkovan herrasmiesnormeja, joten jätän mainostamatta.

Yhtään sakkoa en ole kuitenkaan koskaan saanut vaikka ajan n. 30tkm vuodessa.

Ai että miksikö edes maksan jäsenmaksun? Jaki:n tekniikkajutut on hyviä, jotain mistä on todella hyötyä, eikä mitään tuning bling bling hömppää.
320i e46 Touring -04, 118d e87 -05
Viimeksi muokattu: 26.01.2019 23:04 : lgr122.

Kerhon nimissä tehdyt kommentit 29.01.2019 20:03 #6731

lgr122 kirjoitti:
Ehkei pitäisi lähteä samaan junaan BTCF:n kanssa. Eikös parkkipaikalla sudittelu ja ylinopeudella elvistely ole enemmän heidän juttu?

Oli tai ei, niin ainakin BTCF:n puheenjohtajan kommentit olivat kyseisessä lehtijutussa asiallisia. Toisin kuin BMW-kerhon puheenjohtajan leiskautukset.

Jos lehteen haastatellaan puheenjohtajan statuksella, niin silloin vastaaja edustaa aina kerhoa. Ihan hyvä vaan, että tuo menee hallituksen käsittelyyn. Ihmettelin itsekin, että voiko tuollaista mennä sanomaan lehteen kerhon nimissä ilman mitään seurauksia.
Omat BMW E39 528i M-sport -99 ja BMW E30 316 -86, perheessä myös E34 M5 -90 ja E38 740iA -98

Entiset menopelit E34 525iA -94, E34 525i -89, E30 316 -87

Kerhon nimissä tehdyt kommentit 30.01.2019 19:43 #6737

• 2002-x3
  • 2002-x3 hahmo
  • Achtgeber
  • +1000000km
Puheenjohtana kerron nyt mitä tapahtui:

-Tuli soitto autoon ja keskustelimme toimittajan kanssa n. 15 minuttia niitä näitä, ei kuitenkaan ''mukavia''.
-Soitto lähti siitä että BMW't ottavat eniten sakkoja. Sitä en voi mitenkään muuksi muuttaa.
-Olin täysin tietoinen siitä että lehdistö hakee ja tekee raflaavia otsikoita.
-Olen ollut yhdessä maailman suurimmista lentoyhtiöissä töissä paikallisena johtajana yli 20 vuotta ( Country Manager Finland and Baltics ) ja siellä oli ehdoton kielto ettei kommentoida lehdistölle onnettomuuksia vaan oli annettu numero pääkonttoriin mediaosastolle.
-En kokenut tulleeni kusetetuksi IS toimittajan toimesta.
-En tietenkään sanonut että sakkoja ottamalla BMW't ovat parempia.
-Luulen että toimittaja kyllästyi kuuntelemaan puheitani BMW:n paremmuuudesta ja ylivoimaisuudesta ja laadusta ja luotettavuudesta ym jne
-Kysyi onko mitään huonoa sanottavaa....
-Kerroin etteivät ne edes ruostu....
-Ehkä hänelle kasvoi sarvi päähän ja teki sitten lööppiä.
-VPJ kysyi miksi aiemmat peejiit ovat antaneet ''parempia'' kommentteja? Totean että kysyjä on ollut eri, kysymykset eri ja vastaaja eri. VPJ tähän totesi että olen väärässä paikassa. Olkoon sitten niin.
-Inhoan teeskentelyä ja tekopyhyyttä.
-Olen kuullut viimeksi hall. kokouksessa miten BMW:llä kisataan kaduilla ja kaahataan mutten kuse omaan pesään ja avaa asiaa tämän enempää.
-Olen nähnyt kokoontumisista joista lähdetään nauttien Bemarien voimavaroista.
-VPJ syyllisti minua 'kaahaamiskultturin'' ihannoinnista. Tähän vastaan että olen ajanut n 1 300 000km, saanut 6 sakkoa eli joka n. 215 000km eli joka viides vuosi eikä koskaan kahta saman vuoden aikana.
-Välillä nautin BMW:ni ja kahden Jaguarini voimavaroista ja ajo-ominaisuuksista.
-Vastaan puheistani ja kirjoituksistani ja olen valmis luopumaan peejiin tehtävistä mikäli vuosikokous niin päättää.
-Ehkä kannattaa antaa seuraavalle peejiille lappu käteen jossa jargongia tyyliin : ''Emme kommentoi. BMW on hyvä ja luotettava laatuauto eikä tee mitään ilman kulejttajaa joka istuu ratin ja penkin välissä''.
-Olin maahantuojan johtajaa tapaamassa pari päivää sitten ja se sujui hyvässä hengessä ja yhteistyötä on löytymässä yhä lisää.

Pahoittelen kommenttejani Haviksen ja muiden puolesta.
Varmaa on että kommenttejieni jälkeen BMW'tä myydään enemmän tai vähemmän kuin ennen Suomessa.
Tulkaa vuosikokoukseen vaikuttamaan asioihin ja valitsemaan hyviä henkilöitä kerhon hallitukseen.

On tullut kaksi täysin ala-arvoista kommenttia joissa todetaan että Volvot ja Saabit ovat parhaita ja Bemarit baijerilaisia paskakasoja.
On tullut kannustaviakin kommentteja jäseniltä useita että kerrankin sanotaan asiat suoraan eikä anneta pyöreitä mitäänsanomattomia kommentteja.

Hevoset hirnuu, koirat haukkuu mutta karavaani kulkee. En kadu sanomisiani ja sanoisin saman uudelleen.
terv. peejii
BMW=quality! Driven +1000000km.
Kerhon puheenjohtajana osan vuotta 2017, koko vuoden 2018 ja osan vuotta 2019.

Kerhon nimissä tehdyt kommentit 30.01.2019 20:18 #6738

• HKM
  • HKM hahmo
Jenny Haapala kirjoitti:
Oli tai ei, niin ainakin BTCF:n puheenjohtajan kommentit olivat kyseisessä lehtijutussa asiallisia. Toisin kuin BMW-kerhon puheenjohtajan leiskautukset.

Samaa mieltä. En ymmärrä miksi naapurikerhoa pitää kaivaa esiin tässä yhteydessä. Ainakaan negatiivisessa mielessä. Mokat on tehty muualla tämän keissin puitteissa.
Viimeksi muokattu: 31.01.2019 16:52 : HKM. Syy: Kirjoitus virheitä.....

Kerhon nimissä tehdyt kommentit 30.01.2019 20:38 #6739

• 2002-x3
  • 2002-x3 hahmo
  • Achtgeber
  • +1000000km
Mielestäni suurin kerhoa vahingoittanut asia viime vuosina on ollut:

Erään Bemaristin kirjoitus muutama vuosi sitten jossa kirjoittaja inhoaa korkeita malleja ( x1 X3 ym ) ja kirjoitti sellaista textiä että maahantuoja ei voinut muuta kuin lopettaa Bemaristien laitattaminen uusiin Bemareihin.
Kyseessä oli kai X1-malli jonka kirjoittaja totesi surkeaksi. Ajatelkaa että joku ostaa sellaisen uuden ( n. 40000eur ) ja saa autoonsa Bemaristin jossa autonsa on ihan paska.
Tämä aiheutti käsitykseni mukaan sen että kerho menetti lähes 1000 jäsentä ( pitkässä juoksussa ).
Nyk. päätoiittaja on sitä mieltä että mehän kirjoitamme mitä haluamme emmekä kumarra ketään.
Olkoon sitten niin.

Haen sen lehden ja kerron kirjoittajan.
peejii
BMW=quality! Driven +1000000km.
Kerhon puheenjohtajana osan vuotta 2017, koko vuoden 2018 ja osan vuotta 2019.

Kerhon nimissä tehdyt kommentit 31.01.2019 06:07 #6745

• lgr122
  • lgr122 hahmo
Miksiköhän BTCF:n puheenjohtajan lausuntoa ei ole vääristelty sen enempää?

Tiedän kyllä, että julkisesti ulos päin, hekin haluaavat vähentää BMW:hen liittyviä negatiivisia mielikuvia, vaikka kaikki jäsenet eivät talkoisiin osallistukaan.
Hengailen sielläkin foorumilla, vaikken pidä ihan kaikesta mitä jäsenistönsä edustaa.

X-sarjalaista en tarkkaanottaen ole koskaan kokeillut, joten ei kommenttia siihen.
Pidän tiiviisti asfaltissa istuvista malleista, joskin vakio M-Sporttia alemmas ei voi mennä, kun samalla pitää ajaa talvellakin.

Täältä Etelä-Karjalasta on hieman pitkä matka aktiiviseen kerhotoimintaan, joten Bemaristi ja nämä nettikeskustelut, ovat se mitä jäsenyydelläni saan.

Mitenköhän paljon lehdistössä on vallalla ajatus, että harmaa hybridi tai mieluummin sähköauto on parasta tekniikkaa, ja vanhat bensaa polttavat takavetoiset tuhoavat maailman ja ovat turvallisuusriski? Pitäisikö meidän rummuttaa enemmän omia mielipiteitä vai pyrkiä olemaan huomaamaton?
320i e46 Touring -04, 118d e87 -05
Viimeksi muokattu: 31.01.2019 06:20 : lgr122.

Kerhon nimissä tehdyt kommentit 31.01.2019 11:22 #6746

• jaki
  • jaki hahmo
  • Verwaltungsleiter
  • Vastaanotettu kiitos 1
2002-x3 kirjoitti:
Mielestäni suurin kerhoa vahingoittanut asia viime vuosina on ollut:

Erään Bemaristin kirjoitus muutama vuosi sitten jossa kirjoittaja inhoaa korkeita malleja ( x1 X3 ym ) ja kirjoitti sellaista textiä että maahantuoja ei voinut muuta kuin lopettaa Bemaristien laitattaminen uusiin Bemareihin.
Kyseessä oli kai X1-malli jonka kirjoittaja totesi surkeaksi. Ajatelkaa että joku ostaa sellaisen uuden ( n. 40000eur ) ja saa autoonsa Bemaristin jossa autonsa on ihan paska.
Tämä aiheutti käsitykseni mukaan sen että kerho menetti lähes 1000 jäsentä ( pitkässä juoksussa ).
Nyk. päätoiittaja on sitä mieltä että mehän kirjoitamme mitä haluamme emmekä kumarra ketään.
Olkoon sitten niin.

Haen sen lehden ja kerron kirjoittajan.
peejii

Mielenkiintoinen kirjoitus.
Ehkä kannattaisi ensin perehtyä aiheeseen, miksi BMW Suomi lopetti lehtien jakamisen uusiin autoihin:
Syynä on se, että lehti ei ole BMW AG:n organisaation tuottamaa materiaalia, niin kuin ei olekaan.
Ainoat asiat mistä itse olen kuullut "noottia" on se, että joissakin jutuissa on viitattu tarvkeosien käyttöön (en muista kirjoittajia, en ainakaan minä) ja se, että olen kirjoittanut vanhempien BMW:n tyyppiviiista. Lähinnä E61, ja miten niitä voi korjata.
Kirjoitin jutun X4:tä, jossa todellakin kritisoin joitakin ajamisen juttuja, niin kuin on kritisoitu muissakin koeajoraporteisa eri kirjoittajien toimesta kautta vuosien.
PJ on siis aloittanut ajojahdin kerhon päätoimittajaa vastaan. Voin oikein hyvin lopetta tämän homman vaikka heti. Pesti on vapaana.

Kerhon nimissä tehdyt kommentit 31.01.2019 18:53 #6747

• Jussi ///
  • Jussi /// hahmo
  • Verwaltungsleiter
  • 332
  • Vastaanotettu kiitos 3
Maahantuojan tuki kerhollemme on päättynyt alkuvuodesta 2012. 2011 saimme vielä täyden tuen ja vuodelta 2012 vielä neljäsosan.

Tuen päättymiseen ei liity mitään dramatiikkaa eikä mitään yksittäistä lehtiartikkelia. Keskustelut tuen päättymisestä käytiin kaikin puolin hyvässä yhteistyössä. Maahantuoja halusi käyttää toiminnassaan omaa materiaaliaan. Tilanteeseen liittyi myös maahantuojan oma asiakaslehti BMW life. Keskusteluissa mukana olleet voivat tarvittaessa täsmentää.

On totta että kerhomme jäsenmäärä on huippuvuosista laskenut noin 800 jäsenellä. Trendi taitaa olla yleinen kaikessa yhdistystoiminnassa.
Ymmärrykseni mukaan jäsenmäärän laskusta ei kuitenkaan mitenkään voi syyttää lehteä tai päätoimittajaa (ketään niistä) tai lehdessä olevia juttuja. Bemaristi on yksi tärkeimmistä kerhomme kulmakivistä. Ja kiitos poikkeuksellisen laadukkaasta kerholehdestä kuuluu kaikille kirjoittajille sekä päätoimittajalle!

Jussi ///
rahastonhoitaja
Jussi Mikkola
rahastonhoitaja
BMW Club Finnland
Offizieller BMW Club

Kerhon nimissä tehdyt kommentit 13.02.2019 18:43 #6772

• Mikko
  • Mikko hahmo
  • Achtgeber
Ehkä minäkin tapahtumissa mukana olleena vähän kommentoin.

Maahantuojan tuki päättyi, niin kuin rahastonhoitaja kertoo.

Olin itse neuvottelussa kerhon varapuheenjohtajan ominaisuudessa silloisen maahantuojan uuden toimitusjohtajan, hollantilaisen hömelön kanssa. Toinen kerhoa neuvottelussa edustanut voi kommentoida omasta puolestaan, jos haluaa. Kerron tässä vain, miten minä koin asian.

Hollantilainen kertoin meille neuvottelussa, että maahantuoja/tehdas eivät enää jatkossa halua brändisyistä, että Bemaristi laitetaan jokaisen myydyn uuden BMW:n hansikaslokeroon, sillä autoon ei sitä ostajalle luovutettaessa haluta muuta kuin tehtaan omaa aineistoa. Hän totesi, että tämän vuoksi myös lehden painatukseen annettu maahantuojan tuki loppuu. No, hollantilainen hömelö varmaan halusi myös säästää ja osoittaa ylemmälle pomolleen, että hän osaa säästää. Jos en väärin muista, neuvottelussa oli läsnä myös maahantuojan johtaja Tapio Kontkanen.

Se minua huvitti erityisesti neuvottelussa, että hollantilainen näytti Bemaristista Jari Debnerin minun mielestäni ansiokasta artikkelia, jossa kerrotaan kuinka Englannista ostetun oikeanpuoleisella ohjauksella varustetun E39:n kojelauta muutetaan vasemmanpuoleiselle ohjaukselle. Hollantilainen sanoi, että tällaisia artikkeleja ei tarvita. Hänen mukaansa nykyisin ihmisiä eivät kiinnosta tuollaiset nolon vanhat Bemarit ja niistä tehdyt jutut, koska he ostavat uudempia Bemareita ja koska sellaisille ihmisille tehtaalla on tarjota kaikenlaisia omia oheistuotteitaan (oma tulkintani: brändikrääsää).

Tunnustan, että olen heittänyt yksityisemmissä keskusteluissa aina joskus, että BMW:n X-mallit eivät ole oikeaa BMW:tä nähneetkään (anteeksi Pekka, mutta sinulla on lisäksi niitä todella hienoja oikeita Bemareita). Voi olla, että jokunen on vuosien saatossa loukkaantunut, mutta kaikkia ihmisiä ei vain pysty millään miellyttämään. :P

Jaki, vetoan sinuun, että älä nyt ihmeessä lopeta Bemaristin päätoimittajan tehtävässä. Meilläkin toimi yhteistyö hyvin, kun olin kerhon hallituksessa ja kirjoitat minun mielestäni mielenkiintoisia tekniikkajuttuja, joita on kiva lukea. Meillä on ollut sitä paitsi jo kerhossa niin pitkä kausikin, varmaan lähes 10 vuotta, että Bemaristin päätoimittaja ei ole lähtenyt tehtävästään ovet paukkuen ja eronnut samalla kerhon jäsenyydestä. :)
Freude am Fahren -mies

Kerhon nimissä tehdyt kommentit 15.02.2019 12:30 #6791

• jaki
  • jaki hahmo
  • Verwaltungsleiter
  • Vastaanotettu kiitos 1
Mikko kirjoitti:
Jaki, vetoan sinuun, että älä nyt ihmeessä lopeta Bemaristin päätoimittajan tehtävässä. Meilläkin toimi yhteistyö hyvin, kun olin kerhon hallituksessa ja kirjoitat minun mielestäni mielenkiintoisia tekniikkajuttuja, joita on kiva lukea. Meillä on ollut sitä paitsi jo kerhossa niin pitkä kausikin, varmaan lähes 10 vuotta, että Bemaristin päätoimittaja ei ole lähtenyt tehtävästään ovet paukkuen ja eronnut samalla kerhon jäsenyydestä.

Ok, onhan se kieltämättä vähän lapsellista alkaa heti uhata ja kiukutella jollakin, kun vain yksi kahdesta tuhannesta (tai enemmän) on eri mieltä B)
Juuri nytkin vietän kotipäivää ja väsään muutamaa juttua seuraavaan numeroon. Perästä kuuluu, Tai oikeastaan koko kabiinin täydeltä, seuraavassa numerossa :)
Viimeksi muokattu: 15.02.2019 12:31 : jaki.
Sivu luotiin ajassa: 0.278 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top