Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE:

850 käyntihäiriö. Apua tarvitaan kipeästi.. 26.04.2016 19:59 #3177

Kellään tietoa?? Mulla vakava ongelma 850 BMW:ssä.. Loppuu tietotaito kesken. Auto käy vaan kuskinpuolen sylintereillä,toinenpuoli täysin pimeä. Ongelma alkoi siitä, että kylmänä kävi hyvin toisella rivillä ja kun lämpesi nii rupesi ottamaan toista puolta mukaan. Sitten toimi ok. Vähän nihkeämmin ja nihkeämmin ajan kuluessa. Nyt talven jälkeen ei toimi toinen rivi ollenkaan. Vaihdoin virranjakajankannet ja pyörijät ja öjjyn paineen katkaisintunnistimen. Kun syötän bensaa suoraan pimeän puolen imusarjaan niin heräilee.. Missä vika

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

850 käyntihäiriö. Apua tarvitaan kipeästi.. 26.04.2016 20:23 #3181

Oikeanpuoleisen lohkon bensapumppu rentoutunut?

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

850 käyntihäiriö. Apua tarvitaan kipeästi.. 26.04.2016 22:17 #3182

Miten korjata kyseinen vika?? Onko kaksi erillistä bensapumpoua? En kyllä räjäytyskuvista löytänyr kuin yhden.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

850 käyntihäiriö. Apua tarvitaan kipeästi.. 27.04.2016 09:14 #3183

Samassa tankkikalusteessa on kaksi pumppua.
Joko mittaat painemittarilla kiskoista erikseen tai yksinkertaisesti letkut irti ja kokeilemaan kumpaakin pumppua erikseen että pumppaako suoralla virralla.
Jos ei pyöri niin uusi pumppu tilalle. Bemari ei myy muistaakseni kun kalustetta kokonaisena mutta tuohon käy varmasti muunkin mallin irtopumppu.
Netistä löytyy lisätietoa.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : Supa.

850 käyntihäiriö. Apua tarvitaan kipeästi.. 27.04.2016 21:33 #3192

Ok.Kiitos vinkistä.Täytyy tutkia ja testata.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

850 käyntihäiriö. Apua tarvitaan kipeästi.. 29.04.2016 00:42 #3204

Samassa tankkikalusteessa on kaksi pumppua.
Joko mittaat painemittarilla kiskoista erikseen tai yksinkertaisesti letkut irti ja kokeilemaan kumpaakin pumppua erikseen että pumppaako suoralla virralla.
Jos ei pyöri niin uusi pumppu tilalle. Bemari ei myy muistaakseni kun kalustetta kokonaisena mutta tuohon käy varmasti muunkin mallin irtopumppu.
Netistä löytyy lisätietoa.


Asiallinen kommentti. Testin voi tehdä irroittamalla bensaletkut jakotukeilta tai sukeltamalla pumppujen liittimille. Mikään testerisofta ei osaa kertoa, että missä on vika. Kokemusta on saksalaiselta Bemarikorjaamolta.

Alunperin Kasissa oli kaksi bensapumppua oikeanpuoleisen takapenkin alla (et kertonut vuosimalliasi). Viimeisimmissä malleissa on kuulema vain yksi pumppu. Ovat kiinni siinä ison, oikean takapenkin alla olevan pyöritettävän kannen alla olevassa kannakkeessa.
Mulla meni viime kesänä eurotourilla vasen lohko pimeäksi, kun vasurin pumppu potkaisi letkun irti pumpusta. Oikean puolen pumppu haaroitettiin ruokkimaan molempia lohkoja Saksassa, että pääsisin eteenpäin.
Kun letku vaihdettiin Suomessa, niin alle 2000 km myöhemmin pumpun laakeri meni mäsärikkipaskaksi pyörittyään vapaasti ensin ilman vastapainetta Madridista Helsinkiin.

Pumput voi tosiaan testata syöttämällä 12V takapenkin alla oleviin liittimiin. Äänestä kuulee, että pyöriikö vai ei. Tai sitten letkut irti konehuoneessa ja ämpärit alle. Bensaa joko tulee tai sitten ei. Yhden pumpun tuotto on 120 l/h (sen arvon näkee testisoftalla) ja haaroittamalla letkun pärjää hyvin.

Jos avaat "pumppukaivon", niin muista, että korkki on kutistunut ajan myötä ja tiiviste voi olla aika hapero => uusi tiiviste, ja sulkiessa voimaa on pakko käyttää, että korkki ylettää painamaan tiivisteen tiukalle. Muutoin täydehköllä tankilla bensaa vuotaa raosta tankin päälle ja siten harakoille. Pesee ainakin alustamassat tankista sotkien parkkipaikan (kokemusta on ja tahra on edelleen jäljellä).

Uusia pumppuja EI enää valmisteta, vaikka pumppu olikin Boschin "vakiopumppu". Jos mietit eBaysta ostettavia "korjattuja" niin tässä on originaalien hinnat. www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=EG...850Ci&diagId=16_0322

Minulle vaihdettiin molemmat (erilaiset) pumput pienellä modaamisella ja hinta töineen jäi alle tuon alkuperäisosan. Varo kiinalaisia halpisosia...

Ja muista, että kaikki bensaletkut ovat neljännesvuosisadan ikäisiä ja siitä johtuen jokainen avattu klemmari vaatii alleen uuden letkun, ettei hapertunut letku ala vuotamaan uudelleen kiinnitettynä.

Jos haluat lisää kokemusperäistä jorinaa mm korvaavien pumppujen asennuksesta, niin lähetä privaattia viestiä.
Hantte
E31, 850i, -91

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

850 käyntihäiriö. Apua tarvitaan kipeästi.. 29.04.2016 17:03 #3208

Likaantuva parkkipaikka on aika pieni murhe jos bensaa vuotavalla autolla ajetaan. Sähköinen pumppu liittimineen ja vuoto penkin alla ei kuulosta kovin hyvälle.

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

850 käyntihäiriö. Apua tarvitaan kipeästi.. 29.04.2016 17:16 #3209

Likaantuva parkkipaikka on aika pieni murhe jos bensaa vuotavalla autolla ajetaan. Sähköinen pumppu liittimineen ja vuoto penkin alla ei kuulosta kovin hyvälle.


Ehkä oli väärin sanoa "penkin alla". Pumppuun pääsee käsiksi, kun ottaa pois takapenkin, avaa sen alla olevan peltiluukun auton pohjasta ja sitten pääsee käsiksi bensapumppujen liittimiin ja kiinnityksiin. Jos tankin kiinnitys jää löysälle, bensa EI valu autoon sisälle, vaan tankin ulkopintaa pitkin maahan.
Ainakaan mun auto ei suostunut kärähtämään... B)
Hantte
E31, 850i, -91

Kirjaudu liittyäksesi keskusteluun.

  • Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.280 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top