Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: E39 523 kampiakselin asentotunnistin ongelmaa

E39 523 kampiakselin asentotunnistin ongelmaa 27.05.2018 11:07 #6188

  • 4925
  • 4925 hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 2
Eli kysymys on 05/1998 E39 523sen kampiakselin asentotunnistimesta. Niitä on tässä muutaman vuoden aikana vaihdettu useampi.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ? Ihmettelen vaan että mikä noita antureita rikkoo ? Onko laatu noin heikkoa vai mistä tuo mahtaa johtua ?

04/2012 (KL-varaosa - tarvike anturi)
11/2015 (KL-varaosa - alkuperäinen BMW)
05/2016 (KL-varaosa - takuu alkuperäisen tilalle)
11/2017 (VDO anturi)
05/2018 --> vaihto tulossa

Kuten listasta näkyy kärry syö noita antureita kuin leipää. Kun anturi alkaa hajoamaan niin oireet ovat samat eli sammuu lämpimänä pienillä kierroksilla esim. liikennevaloissa eikä lähde heti käymään. Joskus ei lähde käymään, pitää sahata jonkin aikaa jne. INPA:lla luettu vikakoodit moottorista joka kerta ja aina se sama vika eli 83 ”engine speed/crankshaft position sensor”. Kun anturin vaihtaa uuteen niin vika poistuu, kone pelaa ok eikä vikakoodeja enää tule moottorista.

Edellisellä kerralla kun anturi temppuili 2017 tuli mieleen, että voiko oireet johtua hapettumisesta liittimissä, joten puhdistin liittimen imusarjan alla PRF 6-68 aineella huolellisesti, irrottelin ja laitoin kiinni liitintä useamman kerran, mutta eipä auttanut. Samat oireet jatkuivat jo samana päivänä. Heti kun vaihdoin anturin uuteen niin kaikki ongelmat hävisivät.

Mittasin varmuuden vuoksi vielä latausjännitteet ja ne pysyy hyvin 14V paikkeilla (1000 - 3000 rpm), eli jännitteet kai ok.

Saakos tuosta anturista muuten jotenkin mitattua onko kunnossa ?

Marko
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E39 523 kampiakselin asentotunnistin ongelmaa 05.06.2018 15:59 #6200

  • jaki
  • jaki hahmo
  • Offline
  • Achtgeber
  • Viestejä: 171
  • Vastaanotettu kiitos 1
Nyrkkisääntöhän on, että tarvikeantureita ei ikinä enää. Laatu niissä alkaa olla ihan mitä vaan.
Mutta miksi yksi orggiskin (onko varmasti Original BMW Teile?) on mennyt.
Jukka Kilpiö, jäsen nro 731, kotisivut www.jakiltech.fi
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E39 523 kampiakselin asentotunnistin ongelmaa 06.06.2018 23:38 #6205

  • 4925
  • 4925 hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 2
Niin tai kaksi alkuperäistä anturia, ensimmäinen ostettu ja toinen takuuseen, KL-varaosasta. Sitä en sitten tiedä oliko ne alkuperäisiä oikeasti, mutta sellaisina ne minulle myytiin. Hintaa anturilla taisi olla joku 140 euroa.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.
Sivu luotiin ajassa: 0.214 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top