Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: E 39 (520 -99) nylkyttää...

E 39 (520 -99) nylkyttää... 30.10.2017 09:04 #5578

Terve
Meillä tuollainen 520 (e39) aut-99 ..autossa ollut viimeaikoin sellaista häikkää että tiputtaa yhtä sylinteriä pois pelistä aika satunnaisesti...usein sen huomaa jo lähdössä kun veto on heikko ja putkesta tulee reilusti höyryy (siis nyt loka/marraskuussa) ja jos ajaa tasasta n. 100..110kmH nopeutta on veto nykivää. Jos auton pysäyttää ja sammuttaa ja lähtee uudelleen saman tein liikkeelle vika katoaa kun haltian sauvasta kunnes sitten taas joskus...vaihdoin tulpat ja ne näytti hyviltaä ja hankin yhden uuden puolan. Laitoin puolan 6 sylinterille ja ajatteli ajan kanssa kierrättää sen läpi kaikien sylinterien aina vian ilmetessä. No heti tänään vika taas päälle ja se jopa kävi tyhjää tuossa tallin eessä selkeästi 5:llä niin kauan että sain puolien suojan pois ja irrottelin vuoroin puolien liittimiä..ja 6 sylinteri ei noteerannut lepuutusta lainkaan eli siellä häikkää....no vaidoin ihan kokeeksi siihen 6 sylinteriin taas 3 sylinterin puolan ja tietysti taas kaikki pelas..kunnes taas häiriöön ..sammutus ja uudelleen ajoon ja taas kaikki pelaa...kiusallista häriöö...onko ehdotuksia?? ei taida vikakoodienkaan luku paljon auttaa.. autoon ei normihuoltojen ..tulpat, öljyt , putsarit jne. lisäksi juuri muuta ole tarvinnut korjata ja ajettu 360tkm
t. matti
jos täällä Kanta-Hämeessä (hämeenlinna ..janakkala) olisi joku harrastajaystävällin paja joka näistä enempi ymmärtää niin vinkit otetaan mielellään vastaan.
MATTI
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E 39 (520 -99) nylkyttää... 30.10.2017 12:06 #5579

  • hurin79
  • hurin79 hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 17
ihan samaa vikaa E60 523i 2007, kaikki tulpat ja puolat juuri uusittu, kolmos tulppa oli ihan musta ja karstainen vähän samaa vikaa oli 4 tulpassa mutta ei niin paha, seuraavaksi uusitaan typpioksidianturi nyt keskiviikkona, saa nähdä auttaako, se on diagnosoitu olevan oikosulussa. auto toimii kun kierrokset korkealla, mutta luulen että silloin nykimistä ei vaan huomaa. ei oo kiva ajaa maantieelä 4. vaihteella kun ois vaihteita vielä kaksi lisää... 8I
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E 39 (520 -99) nylkyttää... 30.10.2017 13:39 #5581

Hankalia on nää viat paikallistaa..saattaa olla ihan pikku juttu, kun vaan löytää..kerro kuinka hommassa käy..itsekin kyllä kommentoin jos joku mun nysväyksistä auttaa....
MATTI
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E 39 (520 -99) nylkyttää... 30.10.2017 19:35 #5583

  • Havis
  • Havis hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Perusjäsen 1999 lähtien
  • Viestejä: 199
  • Vastaanotettu kiitos 2
Omasta E39:stä (520i -02 M54B22 koneella) selvisi tietyn tyyppinen nyykähtely uusimalla
tulpanhatut. Vanhoissa hatuista parista löytyi halkeamia liitinkupista.

En tiedä oiskos samaa vikaa tässäkin tapauksessa, mutta itse kokeilin noiden uusimista kun olivat sen n. 9,- kpl.
Käyttö BMWHarraste BMW:t
E39 520i -02, Kalahari beige-
Viimeksi muokattu: 30.10.2017 19:36 : Havis.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E 39 (520 -99) nylkyttää... 30.10.2017 20:25 #5584

Terve
Vaihdoin 6 sylinteriin kokonaan uuden puolan(siis hattuineen) mutta kumminkin juuri se pytty oli pimeenä ..kun irrotin sylintereistä vuoroin puolan liittimen niin 6 pytty oli ainoa joka ei reakoinut mitenkään oliko liitin irti/kiinni...mutta taas sammutuksen jälkeen on pelannut pari päivää ihan moitteetta...aika vempula...
MATTI
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E 39 (520 -99) nylkyttää... 31.10.2017 18:55 #5587

  • Havis
  • Havis hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Perusjäsen 1999 lähtien
  • Viestejä: 199
  • Vastaanotettu kiitos 2
Matti-Pekka kirjoitti:
Terve
Vaihdoin 6 sylinteriin kokonaan uuden puolan(siis hattuineen) mutta kumminkin juuri se pytty oli pimeenä ..kun irrotin sylintereistä vuoroin puolan liittimen niin 6 pytty oli ainoa joka ei reakoinut mitenkään oliko liitin irti/kiinni...mutta taas sammutuksen jälkeen on pelannut pari päivää ihan moitteetta...aika vempula...

Sit vois olla vika johtosarjassa. Jos kerran oot kokeillu toistakin puolaa 6. sylinterissä, ja silti vika pysyy siinä. Ja se 6. pytyn oma puola toimii toisessa paikassa moitteetta.
Käyttö BMWHarraste BMW:t
E39 520i -02, Kalahari beige-
Viimeksi muokattu: 31.10.2017 18:58 : Havis.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E 39 (520 -99) nylkyttää... 31.10.2017 20:12 #5588

No nyt kun viimeksi vaihdoin puolia keskenään ja tyhjensin sen jarrutehostimen kotelon vedestä (siellä oli vettä niin että tehostin pulputti..) niin bemu on taas pelannut kun "Ailin värkki" ...saa nähdä kuinka kauan ..toivotaan että kauan...
MATTI
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E 39 (520 -99) nylkyttää... 31.10.2017 21:56 #5589

  • HKM
  • HKM hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 92
Onkohan raikkari kotelot oikein asennettu ja vesireiiät puhtaat/auki,jos j-tehostin on ollut upoksissa?
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E 39 (520 -99) nylkyttää... 31.10.2017 22:38 #5590

Saattaa olla että ei ole ollut, ja ainakin lehdet oli tukkinut veden kulkureitit...no nyt on kaikki lävet auki ja koteloiden asennus ihan oikein, eli ei nyt ennen uutta lehtikeliä pitäis tukkeentua...
MATTI
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.
Sivu luotiin ajassa: 0.430 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top