Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: E60 523i 2007 N53 ei käy kaikilla kuudella

E60 523i 2007 N53 ei käy kaikilla kuudella 23.10.2017 19:58 #5559

  • hurin79
  • hurin79 hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 17
Auto ajettu 107600km ja ollut mulla reilun kuukauden, ehtinyt ajaa noin 1500km, alkoi nykiä edellis viikolla tasaisella 100km/h vauhdilla 6.vaihteella, 5km ajoin pienemmällä vaihteella vauhti koko ajan pudoten. 150km päästä auto Hinausautolla kotiin. Ajaen talliin 20 metriä. Olin ihan varma että vain tulpat tai puolat rikki. 3. Sylinterin tulppa oli pahasti karstoittunut ja musta. Musta oli myös 4. Muut siistejä kun ottaa huomioon että ne oli 5 vuotta vanhat. Tulpat ja puolat vaihdoin tosiaan uusiin ja kone kävi hienosti, paremmin kuin koskaan. 5km ajoa ja alkoi pätkiä taas matalilla kierroksilla 6. Vaihteella. Kohtaus meni ohi muutamassa minuutissa kun pääsin taajama nopeuksiin. Nyt kone käy epätasaisesti. Tekis mieli avata uudestaan ja kattoo minkä indeksin suuttimet. Jos olen ymmärtänyt oikein niin 11 ja 12 hyviä ja näitä siellä tuskin on. Suuttimien vaihto onnistuu minulta mutta kuka ohjelmoimaan sen numerosarjan?? On kyllä kamalan hintaisia nuo suuttimet! Puolat oli muuten kaikki uusittu vuonna 2012 tai ainakin valmistettu. Toinen vaihtoehto on viedä auto keskiviikkona vianetsintään KäyttöAutoon 96 eur tunti. Kahden tunnin aika varattu. Kommentteja kaipailen.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E60 523i 2007 N53 ei käy kaikilla kuudella 24.10.2017 10:28 #5560

  • Arnolds
  • Arnolds hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Kainuun jaos
  • Viestejä: 227
  • Vastaanotettu kiitos 3
Ensinnäkin en tidä missä asustelet mutta luulis harrastajia löytyvän vähän joka puolelta ettei ihan heti tarvii liikeeseen viedä.
Sitten oletko tarkastanut puolien maadoitukset?
-E60 535DA M-Sport "Individual Moonstone metallic+Merino Platinum+PianoBlack"
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E60 523i 2007 N53 ei käy kaikilla kuudella 24.10.2017 11:32 #5561

  • hurin79
  • hurin79 hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 17
hei, Vaasassa asun, puolien maadoitusta en ole tarkistanut.
näistä varmaan tulisi vikakoodi ja sellaista ei ole.

ajatus olis pitää auto itellä kauan, että sen takia en pidä pahana vaikka vaihtaisinkin suuttimet, saapahan sitten itse ajaa uusilla suuttimilla seuraavat 150tkm.
jos ne kuitenkin pitää vaihtaa jossain vaihees minun omistus aikana.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E60 523i 2007 N53 ei käy kaikilla kuudella 24.10.2017 19:24 #5562

  • Mikko
  • Mikko hahmo
  • Offline
  • Achtgeber
  • Viestejä: 82
Minulla ilmeni loppukeväällä 2017 epätasaista käyntiä E60 530i vm. 2009 N53:ssa tyhjäkäynnillä. Vaihdoin nyt kesällä kerhon jäsenen avustuksella ruiskutussuuttimet, jotka ohjelmoitiin. Polttoaineenruiskutuksen korkeapainepumppu vaihdettu myös 3 v. sitten. Se taitaa mennä N53:ssa ennen 200 tkm. Puolia on vaihdettu vuosien kuluessa 8-9 kpl, suurin osa tehtaan piikkiin.

Ruiskutussuuttimien vaihdon jälkeen moottori kävi hienosti, kunnes taas tyhjäkäynti epätasaista ja kierrosten vaeltelua, vaikka käy kyllä kaikilla pytyillä ISTAn mukaan. Laakkosella diagnoosi oli imupuolen vuoto (jota epäilinkin keskusteltuani kahden kerhon jäsenen kanssa). Joku huohotinputki hajonnut tai vastaavaa. Varaosanumeroa sille ei tietystikään erikseen ole, joten on vaihdettava koko venttiilikoppa tällä viikolla Laakkosella. Se ei ole ihan ilmaista, mutta täytyy vain itkeä ja maksaa. Kerhon varaosa-alennus takaa sen, että ensi vuodenkin jäsenmaksu on kuitattu. Katsastus lähestyy, joten jos vikaa ei ole korjattu, tulee hylsy päästöjen osalta. Senkin vuoksi auto on saatava kuntoon. No, on kyyti ollut kaikki nämä vuodet sen arvoistakin takavedolla, suoralla bensavaparikuutosella ja käsivaihteistolla. Bensa-E60 on selvästi hiljaisempi matka-ajossa kuin saksantuonti-F30 runflateilla, jossa on sitten taas omat hyvät puolensa lisääntyneen ripeyden johdosta.
Kerhon varapuheenjohtaja
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E60 523i 2007 N53 ei käy kaikilla kuudella 24.10.2017 19:44 #5563

  • hurin79
  • hurin79 hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 17
Nyt löytyi vikakoodeja edelliseltä omistajalta ja varmaan auton ollessa liikkeessä.
typpioksidi anturi:
2B07, 2B06, 2AFB, 30DC, 2B05 JA 30DA
Osaako joku tulkita?
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E60 523i 2007 N53 ei käy kaikilla kuudella 25.10.2017 00:22 #5564

  • Mikko
  • Mikko hahmo
  • Offline
  • Achtgeber
  • Viestejä: 82
En osaa tulkita noita, mutta typpioksidianturi piti vaihtaa N53:een tämän vuoden helmikuussa vikakoodien perusteella. Vanha lähti helposti irti bensakoneisesta. Kuulemma dieseleissä voi olla joskus pahasti jumiutunut.
Kerhon varapuheenjohtaja
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E60 523i 2007 N53 ei käy kaikilla kuudella 25.10.2017 08:35 #5566

  • hurin79
  • hurin79 hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 17
kaduttaa jo nyt että auto menossa tänään vianetsintään käyttöautoon joka maksaa varmaan sen 2x96eur ja tuon anturin ja varmaan myös samalla lambda anturin ois vaihtanut itse tuolla hinnalla. vai mitä nuo maksaa? mistä kannattaa tilata?
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E60 523i 2007 N53 ei käy kaikilla kuudella 25.10.2017 17:25 #5567

  • Mikko
  • Mikko hahmo
  • Offline
  • Achtgeber
  • Viestejä: 82
Halpaahan se sitten on Käyttöautossa. :P Espoossa Laakkosen tuntiveloitus on 126 €.

Typpioksidianturia ei taida saada - kokeilin etsiä - muuna kuin Original Teilena. Hinta Laakkosella 500 € miinus kerhoalennus 50 €, joten piti itkeä ja maksaa. Jos saisi käytyn Ebaysta, siinä on se riski, että ei toimi.

Vastaisen varalle: Pielmaier AG - BMW- ja Mini -kauppias Saksassa - myi ruiskutussuuttimet hintaan 200 €/kpl (Laakkonen 300 €/kpl), joten säästin siinä 600 €, ei huono. Ei tarvitse kuin antaa varaosanumerot ja Fahrgestellnummer (7 viimeistä) tiedustellessa ja vastaavat aika nopeasti tarjouksella sähköpostitse.
Kerhon varapuheenjohtaja
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E60 523i 2007 N53 ei käy kaikilla kuudella 27.10.2017 13:56 #5569

  • hurin79
  • hurin79 hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 17
Nox anturi oikosulussa oli tuomio, asennettuna arvio 562eur Käyttöauto Vaasa, muuta vikaa ei löytynyt tällä kertaa ja takuuta ei ole sille että nykiminen häviää jos tuo vaihto tehdään. Koeajolla ei nykinyt ja kävi kaikilla.

Myyjäliike Motor Max Oy Vantaa ei vaan vastaa, aikoo vissiin väsyttää minut että sen ei tarvi maksaa mitään! :whistle:

nyt mennyt 400 euroa rahaa ja paljon paljon tunteja kaikkeen mahdolliseen.

uusi ongelma on että kuskin turvavyö ei enää rullaa takaisin juuri ollenkaan, alussa toimi huonosti, nyt varmaan pakkasten takia ei sitäkään vähää.
tuosta jo kysyin hintaa kans Käyttöautosta...
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E60 523i 2007 N53 ei käy kaikilla kuudella 01.11.2017 17:37 #5593

  • hurin79
  • hurin79 hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 17
päivitystä... Nyt on typpioksidi anturi vaihdettu ja kokeneen BMW asentajan koeajo suoritettu. nykii ja nylkyttää mutta nyt käy kaikilla. Forte fuel system cleaner tankkiin jossa oli bensaa noin 3 / 4. Nyt vaan kovaa ajoo ja odottaa että hajooko joku suutin kokonaan tai sitten loppuu nykiminen ku suuttimet puhdistuu. Motor Maxille muuten lähti puolet laskusta! minä maksoin siis vaan puolet! Käyttöauto otti itse yhteyttä Motor Maxiin ja sopi asiat. Mahtavaa toimintaa KäyttöAuto Vaasa, voin suositella. Tuo Motor Max Vantaa kiertäkää kaukaa ohi!

Kuskinpaikan turvavyönkin ostin uuden, asentaa ajattelin huomenna. Tähän Käyttöauto ei ollut saanut Motor Maxia mukaan kustannuksiin.
nyt mennyt rahaa jo 900eur :unsure:
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E60 523i 2007 N53 ei käy kaikilla kuudella 02.11.2017 11:36 #5594

  • HKM
  • HKM hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 92
hurin79 kirjoitti:
Kuskinpaikan turvavyönkin ostin uuden, asentaa ajattelin huomenna. Tähän Käyttöauto ei ollut saanut Motor Maxia mukaan kustannuksiin.
nyt mennyt rahaa jo 900eur :unsure:

Minä sain aikoinaan yhden vastaavan tapauksen "elvytettyä" siten,että vedin sen turvavyön kokonaan auki. Sitten suihkutin siihen ohuesti teflon öljyä. Muutaman kerran vyötä sisään/ulos vetelyä ja alkoi toimimaan. Sitten vaan pyyhin turvavyöstä puhtaalla kankaalla kaikki "teflonit" ja liat pois. Siis mitä nyt sattui enää irtoamaan. Olisiko apu sinun tapauksessa? Ei välttämättä,kun uusi vyö on jo hankittu.
Viimeksi muokattu: 02.11.2017 11:37 : HKM.
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E60 523i 2007 N53 ei käy kaikilla kuudella 02.11.2017 12:05 #5595

  • hurin79
  • hurin79 hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 17
joo nyt vaan tarvii ohjeet vyön vaihtoon, mulla oli youtube video valmiina etittynä, mutta olikin eri mallin bemu.
omassani ei yhtään ruuvia näkyvillä eli nyt pitäisi tietää mistä alkaa irroittaa b-pilarin muoveja, rikkoa ei mitään viittis.

päivitys:
b-pilari purettu, oli helppoa.
turvavyön irroitus penkin vierestä :ohmy: ei onnistunut
aloitin uuden keskustelun vyöstä "tekniikka ja varusteet" osiossa
Viimeksi muokattu: 02.11.2017 16:45 : hurin79. Syy: päivitys
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E60 523i 2007 N53 ei käy kaikilla kuudella 17.11.2017 09:01 #5649

  • hurin79
  • hurin79 hahmo
  • Offline
  • New Member
  • Viestejä: 17
takaisin aiheeseen.
muita asennuksia tehdessä oli niin paljon jo purettu että koneen koppa irti ja katsoin suuttimia.
indexejä oli joka lähtöön, jos nyt olen ymmärtänyt oikein niin tuolla sekoituksella ei voikkaan toimia?





1. -02
2. -09
3. -09
4. -08
5. -09
6. -02
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.
Sivu luotiin ajassa: 0.247 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top