Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut

AIHE: E46 ostamassa

E46 ostamassa 09.12.2018 14:17 #6616

  • TuomoA
  • TuomoA hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 46
olisi tarvetta ostaa E46 compact, sedan tai coupe. mieluusti vähemmän kuin enemmän ajettu eli reilusti alle 200 tuhatta. toiveena tietysti M54 koneiset, mutta onko noissa N42 tms (1.8/1.9/2.0) koneissa isompia ongelmia tiedossa? Paljon on bemareita taloudessa läpi kulkenut, mutta E46 ei koskaan, joten on nyt tarkoitus korjata se puute.
varusteitakin saisi olla ettei ihan karvalakkia tulisi ostettua, niin mitkä on ns. perusteltuja minimejä? Sporttijakkarat? LCI? onko jokin parempi vuosimalli kuin joku toinen?
Farmaria en tarvitse, koska taloudessa sellainen jo on ja kun auto tulee perheen nuorison käyttöön, voisi tuo compact olla jopa mieluisin.

onko realistista odottaa saavansa hyvä ja toimiva 6-koneinen E46 alle 6 tonnin, kohtuu kilometreillä ja hyvällä historialla?

Ei dieseliä :sick:

ja sitten pitää olla vielä manuaali, jotta voi pojan opettaa sillä ajamaan ilman mitään rajoittavia merkintöjä. onko manuaalit 5 vai 6 vaihteisia?

kiitos vastauksista ja jos nurkista löytyy hyviä, mutta joutilaita autoja, voi niitäkin tarjota Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. / 0407723513

Tuomo
F31 N20B20 320iA Alpinweiss
E82 N47D20 118dA TitanSilber
E46 M54B25 325ti Topasblau
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E46 ostamassa 09.12.2018 15:54 #6617

  • lgr122
  • lgr122 hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 73
Ainakin itse olen N-sarjan 4-sylinterisiä koneita vältellyt tarkoituksella, mutta monet niilläkin ajaa.
N-sarjan koneet ovat joko 1,8litrainen (316i) tai 2,0litrainen (318i). 1,9litrainen on M43 joka käytössä lähinnä prefacelift (316i ja 318i) malleissa. Kannattaa olla tarkkana, että mikä kone autossa on, itsekin olen nähnyt virheellisiä ilmoituksia. Joko myyjä ei tiedä mikä hänellä on, tai yrittää sumuttaa tahallisesti.

Ilmastointi + vakionopeuden säädin (+sport penkit?), noita kun katsot, niin yleensä samassa autossa on muitakin mieluisia varusteita.

Manuaalit ovat pääsääntöisesti 5-vaihteisia, 6-vaihteiset ovat harvinaisia löytöjä, joskin mahdollista aivan viimeisissä vuosimalleissa.

Jos sanoin jotain vikaan, niin toverit varmaankin oikaiseevat erheeni. ;)
320i e46 Touring -04, 118d e87 -05
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E46 ostamassa 09.12.2018 20:50 #6619

  • TuomoA
  • TuomoA hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 46
Joo, ilmastointi toki pitää olla, mutta kai se jo näissä 2000 luvun autoissa kaikissa on vakiona? Manuaalimallikin käy, mutta toki mielummin automaatti-ilmastointi. Vakkari ei välttämätön, koska ajot 90% kaupunki ympäristössä, muttei siitä tietenkään haittaakaan ole. Onko vakkari kaikissa missä monitoimiratti?
Sedaniin jos päädyn niin melkein sen olisi oltava facelift, ei olis niin alakuloisen näköinen. Compact on aina sama ja coupessa mielestäni preface on jopa kauniimpi
F31 N20B20 320iA Alpinweiss
E82 N47D20 118dA TitanSilber
E46 M54B25 325ti Topasblau
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E46 ostamassa 12.12.2018 10:34 #6628

  • jaki
  • jaki hahmo
  • Offline
  • Verwaltungsleiter
  • Viestejä: 212
  • Vastaanotettu kiitos 1
Itse välttelisin N42 koneisia, ketjut venyy, ja Valvetronic ongelmia.
M54 on tietysti tokuuvarma hankinta, mutta alkaa niissäkin oll jo pientä tekemistä. venttiilikoppa, öljynsuodattimen jalan tiiviste, huohotin putket, separaatttori ja DISA. Nuo nyt ainakin.
Uusimmat E46:t ovat vähintään 14 vuotta vanhoja, se toki pitää muistaa, ruostetta noissakin alkaa jo olla.
Itsellä tuntuma, että ihan oikeasti hyvät ei enää halpene vaan alkaa hinnat jo jämähtämään.
Jukka Kilpiö, jäsen nro 731, kotisivut www.jakiltech.fi
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E46 ostamassa 12.12.2018 14:09 #6630

  • TuomoA
  • TuomoA hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 46
Tämä se ongelma alkaa olemaan ettei hyviä tahdo enää löytyä ja jos ihan huippu löytyy, on sen hinta yli E9x joka itselle on jo tutumpi malli.
Mutta jokin tuossa E46 kuitenkin kiehtoo. Ei se niin hirveän vanhalta näytä noiden uudempienkaan rinnalla. Nyt näyttäis että M54 sen olla pitää tai sitten päädytään uudempaan malliin. Jos sais E46 325ti metallisinisenä m-sportina kohtuu kilsoilla olisin kyllä siitä valmis jotain maksamaan. Harmittavasti vain noissakin itse auto saksassa siedettävän hintainen, mutta jos sen jollakulla tuottaa, niin palkkio+verot+lohkolämmitin+talvirenkaat tuplaa auton hinnan. Yllättäen suomessa ei yhtään järkevää tarjolla, valitettavasti
F31 N20B20 320iA Alpinweiss
E82 N47D20 118dA TitanSilber
E46 M54B25 325ti Topasblau
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.

E46 ostamassa 12.12.2018 20:52 #6631

  • lgr122
  • lgr122 hahmo
  • Offline
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 73
Ihan vastaavaa mietiskelin minäkin pari vuotta sitten, tosin etsin touringia, sulla sentään vähän laajempi haku. Jos haluaa vähän ajetun e46:sen, manuaali M54 M-sport, joka ei ole harmaa tai musta, niin vaihtoehdot on vähissä.
320i e46 Touring -04, 118d e87 -05
Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä.
Sivu luotiin ajassa: 0.155 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top