Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus: Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE:

BMW E91 vm -2008 bensa käy kolmella sylinterillä 30.12.2016 20:52 #4410

Vaihdettiin huollossa tulpat ja sen jälkeen on käynyt kolmella sylinterillä. Löydettiin viallinen sytytyspuola, joka uusittiin.
30 km ajon jälkeen sama vika uusiutui ja "vikavalot" palaa. Ilmoittaa testerissä vuorotellen 2. tai 3. sylinterin vikaa. Kaksi puolaa uusittu ja vika ei häviä. Johtosarjojakin testailtu, eikä niissäkään näyttäisi olevan mitään. Mikä voi olla vikana?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

BMW E91 vm -2008 bensa käy kolmella sylinterillä 30.12.2016 21:18 #4411

Onko varmasti oikeat ja ehjät tulpat? 2009 2L 180hp koneessa ainakin tarjosivat huollossa vääriä tulppia. Marmorilta sai oikeat erittäin pitkät ja erikoiset tulpat kuten n20 koneissa muutenkin.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

BMW E91 vm -2008 bensa käy kolmella sylinterillä 30.12.2016 22:03 #4413

  • HKM
  • HKM hahmo
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 148

Tomis kirjoitti: 2009 2L 180hp koneessa


Mikä Bemari kyseessä???

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

BMW E91 vm -2008 bensa käy kolmella sylinterillä 31.12.2016 18:32 #4415

Kone on N43-B20A vm 2008 ja 170 hv. Tulpat on samanlaiset kuin aiemmat vaikka ei niissä lue bmw.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

BMW E91 vm -2008 bensa käy kolmella sylinterillä 15.01.2017 12:13 #4512

Tarkista jakoketju. Venynyt ketju aiheuttaa kyseisiä oireita.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

BMW E91 vm -2008 bensa käy kolmella sylinterillä 08.09.2017 21:17 #5487

Joudut uusimaan ruiskusuuttimia. Koska tämä N43 on suoraruiskutus ovat suuttimet suoraan sylinterin palotilassa ja alkavat vuotamaan/likaantuneet. Ainoastaan merkkiliikkeen tietojärjestelmät pääsevät riittävän syvälle. Nämä ei merkkiliikkeen Bosch laitteet eivät pääse riittävän syvälle järjestelmään. Minulla kävi juuri samalla lailla, vaihdon tulpat ja sen jälkeen alkoivat käyntihäiriöt. Merkiliikkeessä laittoivat koneeseen ja kertoivat kahden suuttimen olevan huonossa kunnossa. Pyysin vaihtamaan ne ja sen jälkeen ei ole ollut enää ongelmia. Suuttimia ei ollut saatavana tarvikkeena ainakaan 2 vuotta sitten. Hinta n.250€/kpl+ vaihtotyö. Ne täytyy säätää/ohjelmoida oikealle määrälle joten en kannusta tekemään hommaa itse.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

BMW E91 vm -2008 bensa käy kolmella sylinterillä 11.09.2017 15:28 #5492

  • HKM
  • HKM hahmo
  • Poissa
  • BMW Club Finnland jäsen
  • BMW Club Finnland jäsen
  • Viestejä: 148

Pepenius kirjoitti: Ainoastaan merkkiliikkeen tietojärjestelmät pääsevät riittävän syvälle. Nämä ei merkkiliikkeen Bosch laitteet eivät pääse riittävän syvälle järjestelmään.


Melkein oikein. Eli kahdelta toiselta Bmw foorumiilta löytyy useampikin foorumilainen (saattaa kirjoitella jopa täälläkin),joilta löytyy kyllä "tehtaan testeriä" vastaavat softat. Ja tietotaitoa huomattavasti enemmin kuin "Laakkosen tiskillä". Eli jos nopeammin ja halvemmalla haluaa selvitä,niin sinne vaan kirjoittelemaan. Ja tällöin kannattaa mainita paikkakunta,jossa apuja etsitään. Nuo sällit pystyy monia hommia "korjaamaan" etänäkin tarvittaessa,jos itseltä löytyy tarvittavia johtoja yms. läppäriin. Eli vikakoodien lukua ja mahdollisia koodailuja auton mallista riippuen. Suosittelen.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Viimeksi muokattu: : HKM.
  • Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.211 sekuntia

KERHOTUOTTEET

Scroll to top